2018-08-06, 11:46
Medlem
Om man ansöker om lån hos storbankerna, hur ser de på om ens tilltänkta medlåntagare/sambo har sin fasta anställning på annan ort, 70 mil bort? Själv har jag fast anställning på rätt ort och har 43 000, sambo 24 000. Pratar om onlineansökan, tex hos SBAB eller kanske ICA-banken.

Vänligen besvara frågeställningen, självklart vet jag att det är bättre om en sambo byter jobb först. Och självklart vill vi låna mer än vad min inkomst bär själv.
Citera
2018-08-06, 12:08
Medlem
Pungterings avatar
Det beror väl på hur ni tänker lösa det i övergångsperioden.

Ska hon veckopendla? Ska hon säga upp sig?
Citera
2018-08-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det beror väl på hur ni tänker lösa det i övergångsperioden.

Ska hon veckopendla? Ska hon säga upp sig?

Veckopendla tills ett fast jobb på nya orten dyker upp. Hon har gratis boende hos sina föräldrar vid gamla jobbet under övergångsperioden. Eller det kanske inte har betydelse, hon får säkert avdrag för lägenheten?
Citera
2018-08-06, 12:18
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theholygreat
Veckopendla tills ett fast jobb på nya orten dyker upp. Hon har gratis boende hos sina föräldrar vid gamla jobbet under övergångsperioden. Eller det kanske inte har betydelse, hon får säkert avdrag för lägenheten?
Allt sådant har betydelse.
Men det kan vara värt att ta det med en bank där du får träffa en banktjänsteman.
Citera
2018-08-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theholygreat
Om man ansöker om lån hos storbankerna, hur ser de på om ens tilltänkta medlåntagare/sambo har sin fasta anställning på annan ort, 70 mil bort? Själv har jag fast anställning på rätt ort och har 43 000, sambo 24 000. Pratar om onlineansökan, tex hos SBAB eller kanske ICA-banken.

Vänligen besvara frågeställningen, självklart vet jag att det är bättre om en sambo byter jobb först. Och självklart vill vi låna mer än vad min inkomst bär själv.

Situationen var den samma för mig och min partner när vi skulle köpa bostad för ca 1 år sedan. Vi ansökte genom SBAB och dem brydde sig inte det minsta
Citera
2018-08-06, 12:28
Medlem
Banken tar 0 hänsyn till det.
Citera
2018-08-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zandrah
Situationen var den samma för mig och min partner när vi skulle köpa bostad för ca 1 år sedan. Vi ansökte genom SBAB och dem brydde sig inte det minsta

Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Banken tar 0 hänsyn till det.

Tack för info!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här