2018-08-13, 01:42
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
https://minfil.com/id1eNeffba/8867EE...A036413EF.jpeg

Tackar för bilden! Näsan är alltså från denna nidbild av judar. https://en.rightpedia.info/w/images/...o_the_left.jpg
Citera
2018-08-13, 01:46
Medlem
ReiseReises avatar
Som jag uppfattade det hela:

Mannen kan helt enkelt syfta en lång näsa som symboliserar en lögnare, vilket var troligtvis det han menade.
Han väljer dock att inte tala klarspråk eftersom han vet att tjejen kan, och troligtvis kommer att provoceras av det oklara sammanhanget, att det istället kan handla om rasism.

Tjejen går medvilligt in i denna önskade tolkning, att mannen syftar på invandrares näsor, hon börjar bete sig som en fjortis i desperation för att få ut sitt önskade rasistiska svar för att sedan kunna göra uppståndelse av det hela. Ju mindre hon får ut, desto mer irriterad blir hon.

Mannen får en blandning av en irriterande njutning av tjejens reaktion. Han väljer att spela vidare på hennes tolkning för att göra det hela mera provocerade för henne i denna egentligen till synes oskyldiga situation. Han pratar med killen bredvid och gör en kommentar gällande mannens ursprung där han pekar mot ansiktet. Syftet är att tjejen ska tolka det som att han menar näsan.

Nu börjar den riktiga duellen. Båda två försöker nu att syna varandras irritation och försök till att skapa uppståndelse.
Mannen vet att han är oskyldig och behöver således endast få kvinnan att göra ett utspel på hennes tolkningar som han vinner på.
Kvinnan är nu säker på sin tolkning och vill göra allt för att avslöja mannens rasistiska natur, men har fortfarande inte tillräckligt för att kunna gå på total offensiv. Men hon vill så gärna...

Mannen gör ett par patetiska försök att dribbla kvinnan med "korrekt" svenska i ett försök att salta situationen ytterligare.

Så här går det när en AFS möter en Vänster. En riktig cringe-battle.

Och som vanligt får SD skulden, syns ganska snabbt i kommentarsfälten, ytterligare ett testamente för att att mer eller mindre 0 människor utanför Flashback vet vilka AfS är.
Citera
2018-08-13, 01:56
Medlem
EnGodForlorares avatar
Så filmen handlar alltså om Martin Hagwall son till Anna Hagwall som blev utesluten ur SD för att hon skrev en antisemitisk motion som handlade om att begränsa det judiska ägandet i Sverige. Han tycker det är roligt att begå valsabotage (egenmäktigt förfarande) genom att klistra judenäsor på valaffischer... Ollonet faller inte långt från eken...
Citera
2018-08-13, 01:58
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
[...]

Tjejen går medvilligt in i denna önskade tolkning, att mannen syftar på invandrares näsor, hon börjar bete sig som en fjortis i desperation för att få ut sitt önskade rasistiska svar för att sedan kunna göra uppståndelse av det hela. Ju mindre hon får ut, desto mer irriterad blir hon.

[...]
Ja alltså nu är det ju inte 100% säkert att det var just judenäsa-klistermärket som han klistrade upp, men om så är fallet så blir det lite svårt att bortförklara vad han menade med "näsa som symboliserar en viss typ av människor" om inte han menade just judar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Fel.

Utveckla gärna!

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Så filmen handlar alltså om Martin Hagwall son till Anna Hagwall som blev utesluten ur SD för att hon skrev en antisemitisk motion som handlade om att begränsa det judiska ägandet i Sverige. Han tycker det är roligt att begå valsabotage (egenmäktigt förfarande) genom att klistra judenäsor på valaffischer... Ollonet faller inte långt från eken...
Detta blir också intressant i åtanke, ifall det nu stämmer att mannen i videon är släkt med den uteslutna SD:aren.
Senast redigerad av Policy 2018-08-13 kl. 02:00. Anledning: Tillägg.
Citera
2018-08-13, 02:01
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Ja alltså nu är det ju inte 100% säkert att det var just judenäsa-klistermärket som han klistrade upp, men om så är fallet så blir det lite svårt att bortförklara vad han menade med "näsa som symboliserar en viss typ av människor" om inte han menade just judar.

Oj, missade det helt. Ja det förändrar ju allt, då är min historia 100% off.

Om det var så att han faktiskt menade judenäsan så har tjejen helt rätt och mannen är ett riktigt svin.
Citera
2018-08-13, 02:06
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Haha, Aida gumman då. Så ung, utländsk och naiv. Trodde hon verkligen hon kunde bemöta en man av nordisk stock i en debatt?
Alla hyllar ju tyvärr mer eller mindre den negern :/ Verkar det som enligt kommentarerna på Facebook. Trots att hon har så fel på många punkter.
Citera
2018-08-13, 02:07
Medlem
Policys avatar
Citat:
Oj, missade det helt. Ja det förändrar ju allt, då är min historia 100% off.

Om det var så att han faktiskt menade judenäsan så har tjejen helt rätt och mannen är ett riktigt svin.
Så vad det hänger på är alltså ifall mannen klistrade upp ett klistermärke med judenäsan. I facebookinlägget beskrivs det inte speciellt bra. Det framkommer inte ens att mannen ska ha klistrat klistermärket på en valaffisch. Var detta kommer ifrån vet jag fortfarande inte.

Vi har dock anledning att göra vissa antaganden, med tanke på detta samt detta.
Citera
2018-08-13, 02:07
Medlem
Insyn5s avatar
Hennes blatte kompisar och 18åriga vita svenska white-trash tjejkompisar ska alltså starta något sorts drev på detta? Dem ska visst ringa till hans jobb?

Hans chef lär nog bara skaka på huvudet och undra vad det är för jubelidioter som ringer och stör.

Fan vad det ska drevas nu för tiden, får dessa låga individer någon kick av det hela?

Helt sjukt att det på riktigt finns människor som söker upp en för dom helt okänd människa och ringer dennes jobb, för ett jävla klipp på 1 minut.
Citera
2018-08-13, 02:18
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Så vad det hänger på är alltså ifall mannen klistrade upp ett klistermärke med judenäsan. I facebookinlägget beskrivs det inte speciellt bra. Det framkommer inte ens att mannen ska ha klistrat klistermärket på en valaffisch. Var detta kommer ifrån vet jag fortfarande inte.

Vi har dock anledning att göra vissa antaganden, med tanke på detta samt detta.

Nu får vi se AFS på riktigt. Ett gäng jävla torskar.
Riktigt underhållande hur partiet har lyfts fram på Flashback för att de "är hårde och inte bakar". Hela anledningen till detta är för att partiet mer eller mindre har gått under radarn för både folk och media. När partiet väl börjar granskas och Kasselstrand ställs till svars så kommer han att bli totalt pulveriserad med tanke på vilka rövhål han har släppt in i partiet.

Detta är alltså det första jag ser av AfS politiker: Antidemokratiska metoder blandat med antisemitism, och en irriterande arrogans över det hela.
Citera
2018-08-13, 02:37
Citat:
Nu får vi se AFS på riktigt. Ett gäng jävla torskar.
Riktigt underhållande hur partiet har lyfts fram på Flashback för att de "är hårde och inte bakar". Hela anledningen till detta är för att partiet mer eller mindre har gått under radarn för både folk och media. När partiet väl börjar granskas och Kasselstrand ställs till svars så kommer han att bli totalt pulveriserad med tanke på vilka rövhål han har släppt in i partiet.

Detta är alltså det första jag ser av AfS politiker: Antidemokratiska metoder blandat med antisemitism, och en irriterande arrogans över det hela.
Så om det hade varit en arabnäsa så skulle du tycka det var ok?
Citera
2018-08-13, 02:39
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Så om det hade varit en arabnäsa så skulle du tycka det var ok?

Sa jag det eller ?
Citera
2018-08-13, 02:42
Citat:
Sa jag det eller ?
För det första har du inte sagt nånting till mig. Här skriver man. Sedan ställde jag en legitim fråga. Jag hade inte ställt den frågan om du hade "sagt" det.
Hade det varit ok om det var menat som en arabnäsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in