2018-08-24, 16:53
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Nytt fretag p first north med 87 mille i kapital och kurs p 11.20 tycker jag r spnnande. De sljer analysutrusning fr att kunna kika p en cell i taget. Chalmersbaserade med ett gng nrdar. Det som jag undrar r om de kan slja. Marknaden r stor och de har patent samt fler patent p g. Knns som att de ska upp betydligt mer. De har slt lite sporadiskt och det verkar trgt men hoppas de tar in bra sljare s produkten kommer ut. Sljer t lkemedel samt kosmetika. Fretaget borde kunna komma upp i ngra hundra mille p 2 r. Hoppas p en kurs runt 20 om ett r. Men terstr att se. Ngon mer hr som kpt in sig.. ?
Citera
2019-01-26, 08:09
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Eller inte. Kursen nere i ca 7.50 nu... s hll i hatten. Den hr ven legat lgre. Ger den 2 r. Handlas fr ca 50 000 per dag och 500 gare p Avanza r ganska bra.men mnga ligger nog p 2 el 3 r.
Citera
2019-02-01, 10:01
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Intressant vrdering. 26 kr, idag ligger den runt 8

FLUICELL - ATTRAKTIVT TROTS HG RISK

Mangold inleder bevakning av det medicintekniska bolaget Fluicell med rekommendationen Kp och en riktkurs p 26 kronor per aktie p 12 mnader sikt.

Risken i Fluicell r hg d bolaget r relativt nystartat och nnu inte lnsamt. Det innebr att knsligheten fr antaganden om tillvxt, lnsamhet samt avkastningskrav r mycket stor. Vr bedmning r att Fluicell under loppet av 2019 kommer att kunna lyfta sin frsljning hgst vsentligt. Detta r den enskilt viktigaste faktorn fr att bolaget ska g mot lnsamhet och positivt kassaflde 2020.

3D-bioprinting kan komma att revolutionera lkemedelsindustrin p liknande stt som digitalisering, big data och AI nu frndrar mnga traditionella industrier. Fluicells teknik r unik d bolaget r ensam om att kunna arbeta med en cell i taget, till exempel fr att testa nya mediciner p cancerceller. Nyttan med den nya tekniken r uppenbar vad gller effektivitet, skerhet och kostnader. Tillvxten fr screening och 3D bioprinting frvntas bli mycket hg under de kommande fem ren.

Frsljningen fr Fluicell har varit svag under 2018 d bolaget inte haft tillrckliga resurser inom marknadsfring och frsljning samt bristflliga distributionsavtal. Trots detta gjordes framsteg vad gller global nrvaro och bolaget har idag ett trettiotal kunder. Frsljningsorganisationen har nu frstrkts och nya distributionsavtal finns p plats. Mot denna bakgrund frvntar vi oss ett kat antal ordrar och stigande frsljning under 2019. Nr dessa affrer annonseras br vi f se en uppvrdering av aktien.

Fredag 1 februari
Citera
2019-02-19, 18:48
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Fluicell nmns som ev partner eller konkurrent numera till cellink. Nmndes i dag p brslunch https://youtu.be/0qCOpPy5lQ0

Kul, kursen str i ca 9 kr men blygsamma resultat och kostar 14 miljoner per r att driva . Intkter 1.2 mille. S vi fr se om de kan vnda det till 4 t8 mille i intkter detta r. Str de kvar p 2 el 3 mille s ger jag mig. S minst 4 mille i q3 .
Citera
2019-02-21, 22:00
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Handeln i den har kat. Hgre n mnga liknande sm bolag.

Idag gick den upp till 10 kr. Jag kommer kpa p mig lite mer framver, fr se om de kps upp av strre fisk eller om nn investerare kommer in i bilden... Eller platt fall... allt r mjligt.
Citera
2019-08-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelTorgny
Handeln i den har kat. Hgre n mnga liknande sm bolag.

Idag gick den upp till 10 kr. Jag kommer kpa p mig lite mer framver, fr se om de kps upp av strre fisk eller om nn investerare kommer in i bilden... Eller platt fall... allt r mjligt.

Tjena Onkel, du hller ju igng forumet i alla fall :-) .
Hur ser intktsmodellen ut, sljer de bara ett system eller finns det ngon mnatlig prenumerationskostnad ocks? Att bara slja system fr 20.000 euro styck kommer ju antagligen inte bli ngon dunderhit.
Citera
2021-09-30, 13:00
Medlem
I frrigr kom det upp ett inlgg om Fluicell p triggerstocks.

Fluicell meddelar att bolaget ingtt avtal med Hoffmann-La Roche (Roche) kring ett forskningsprojekt som involverar Biopixlar. Projektet strcker sig ver sex mnader och kommer att utforska hur Biopixlar kan anvndas fr att skapa bioskriven hjrtvvnad fr skerhetsfarmakologiska studier.

Inga sm bolag direkt Fluicell har samarbete med. Frutom Roche finner man mngmiljardbolag som Genentic och Novartis...

Diabetes
Man har med hjlp av Biopixlars unika teknik fr hgupplst 3D-bioskrivning lyckats skapa transplanterbara biokompositer som efterliknar bukspottskrtelns insulinproducerande funktion.

Ytterligare triggers:

🌡Ny produkt ska lanseras Q4 alt Q1 som vi vntar med spnning att hra mer om.

🌡Enl senaste rapporten kan man lsa att affrer befinner sig i slutskedet.

🌡Etablera partnerskap med aktrer antingen mot regenerativ medicin eller fr lkemedelsutveckling.

Igr kom PM om att Fluicell ingr avtal med Big Pharma fr 3D bioprinting projekt.

Fretaget har brjat f ordentlig spridning p olika sociala medier och det snackas om ett potentiellt uppkp.

OBS
Jag tror detta kommer bli grymt! Men jag r bara en smsparare och man detta ska inte ses som ett kpes rekommendation.
Citera
2022-09-24, 14:37
Medlem
En liten doldis som nu ligger p en intressant niv. Gillar deras produktportflj och utvecklingen av biozone 6. Men kanske inte finns ngon marknad n frutom fr forskning? Och dit kanske det drjer ett tag nu i.o.m lgkonjunktur. Men knns ocks som att framtidsutsikterna inte frsmrats s mycket jmfrt med fr ntt r sen. Och priset r ju rena rama rean jmfrt med d. Ngon annan som har ngra tankar om fluicell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in