Citat:
Ursprungligen postat av
Kurdiskahoran
Killen Golar
Nu är det synd om.han o hans familj
Fyfan
citat från Ekuriren
Tror du att det kommer en dag när du slutar titta dig över axeln?
– Nej, målet är att kunna erbjuda mina barn något annat. De förtjänar något mycket bättre än det här. Jag skulle mycket hellre sitta inne, då skulle jag ha det bättre än jag har i dag. Inte minst vad gäller det sociala
Mer info
vilken Gris Trodde jag litade på polisen
informatör fick pengar för sätta dit folk.
hovrättsförhandlingen, i vilken Erik tvingades att medverka som vittne, dömdes gängledaren Omar El-Zaqzouq till livstids fängelse samtidigt som Eriks identitet röjdes. Enligt hans advokater lurades Erik fram i offentligheten med lögner och hot.
– Jag visste vad jag gav mig in på men jag litade på polisen, även när jag själv var kriminell. När jag fick reda på att jag var röjd blev jag helt kall inombords. Jag förstod att det var kört.
Erik är enligt advokat Sebastian Scheiman ensam i Sverige om att både ha blivit röjd som poliskälla och tvingats att vittna.
Erik som själv har ett kriminellt förflutet och har avtjänat cirka tio år på olika anstalter, vet hur den kriminella sfären ser på golare.
– Det jag har gjort anses vara det värsta som finns inom kriminella kretsar och straffas med döden om det kommer fram, säger han.