Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 23:23
Medlem
Tidigare ikväll var det gängbråk i Fröslunda - nu har polisen spärrat av ett område i Skiftinge och ambulansen är på plats.

"Fem polisbilar syns i Skiftinge på fredagskvällen och ett område har spärrats av. Enligt uppgift har ambulans lämnat platsen med blåljus."

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/p...amnat-platsen/

Polisen får jobba hårt i den stolta fristaden ikväll...
Citera
2018-08-25, 00:14
Medlem
Catings avatar
Verkar röra sig om en skjutning

Enligt obekräftade vittnesuppgifter hördes fyra-fem höga smällar i Skiftinge på fredagen. Då var klockan strax efter 21 på kvällen och snart kom polis, räddningstjänst och ambulans till platsen.

Någon ska ha burits ut på bår från skogen, enligt alltså ännu obekräftade uppgifter.”

E-kuriren
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/p...amnat-platsen/
Citera
2018-08-25, 00:52
Medlem
Bara en vanlig fredagskväll i det nya fina mångkulturella Sverige. Eskilstuna är en soptipp nuförtiden med bara massa blattar och tiggare överallt.

Tippar på bråk mellan somalier och araber. Inte första gången i denna stad som politikerna glömde.
Citera
2018-08-25, 01:47
Medlem
Verkar tydligen vara en person som blivit skjuten till döds.

https://www.expressen.se/nyheter/pol...ar-har-horts-/

Under fredagskvällen hittades en svårt skadad man i ett skogsparti i Eskilstuna.*

Mannen avled senare av sina skador, uppger*polisen.**

Enligt obekräftade vittnesuppgifter tillE-Kuriren*har flera smällar hörts.*
Citera
2018-08-25, 01:55
Medlem
hade varit ganska enkelt att lista ut vem det är ifall dem skrev ålder på BO
Citera
2018-08-25, 02:11
Medlem
Eskilstuna alltså. Då lär det vara uppgörelse mellan invandrargrupper. Hela staden är en enda stor mångkulturell soptipp.
Citera
2018-08-25, 03:25
Medlem
Facepresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
hade varit ganska enkelt att lista ut vem det är ifall dem skrev ålder på BO

Enligt Aftonbladet är personen 41år, och känd sedan tidigare av polisens lång arm..
Citera
2018-08-25, 05:53
Medlem
Bodde i Skiftinge för snart 35 år sedan. Då var hyreshusen fyllda med det som var vanligt i varje miljonprogramsområde. Arbetande svenskar, finnar och någon jugoslav. Några socialfall som sig bör men aldrig några direkta våldsbrott. Barnen kunde leka fritt på gården.
Årby undveks även då och jag betvivlar att det har blivit bättre.

Gjorde ett återbesök förra sommaren.

Trodde att jag hade hamnat i Mellanöstern eller Afrika.

Av fotot i AB så tycker jag mig förstå att det är hyreshusen till vänster när man åker ut mot Sundbyholm? De hade tegel i två färger i alla fall på den tiden. Skogsområdet strax söder om, mot Årby till, är väl fortfarande ett område med motionsspår etc? Kan det vara där?
Senast redigerad av Konrad 2018-08-25 kl. 06:13.
Citera
2018-08-25, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Bodde i Skiftinge för snart 35 år sedan. Då var hyreshusen fyllda med det som var vanligt i varje miljonprogramsområde. Arbetande svenskar, finnar och någon jugoslav. Några socialfall som sig bör men aldrig några direkta våldsbrott. Barnen kunde leka fritt på gården.
Årby undveks även då och jag betvivlar att det har blivit bättre.

Gjorde ett återbesök förra sommaren.

Trodde att jag hade hamnat i Mellanöstern eller Afrika.

Av fotot i AB så tycker jag mig förstå att det är hyreshusen till vänster när man åker ut mot Sundbyholm? De hade tegel i två färger i alla fall på den tiden. Skogsområdet strax söder om, mot Årby till, är väl fortfarande ett område med motionsspår etc? Kan det vara där?

Ja det är där, Karl Hovbergsgatan. Lilla stigen dr går till motionsspåret
Citera
2018-08-25, 07:22
Medlem
Quarrels avatar
SVT Nyheter Lokalt Sörmland: Svårt skadad man hittad i skog i Eskilstuna – misstänkt mord
Citat:
En svårt skadad man hittades i ett skogsparti vid Karl Hovbergsgatan. Mannen dog senare.

Skogsområdet och en källarnedgång till ett flerfamiljshus spärrades av och kriminaltekniker och hundpatruller sökte igenom området.
Citera
2018-08-25, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Enligt Aftonbladet är personen 41år, och känd sedan tidigare av polisens lång arm..
Ja, det hela verkar röra sig om självsanering...

Citat:
- Han har en bred skala av brott bakom sig, bland annat våldsbrott, säger Tor Sevelius.
Citera
2018-08-25, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellen85
Ja det är där, Karl Hovbergsgatan. Lilla stigen dr går till motionsspåret

Herre Du Milde Skapare, klickar på adresserna närmast skogsområdet. Ali, Abdullah etc. på motsvarande säkert 90-95% av adresserna. Inte för att det behöver vara någon från just de husen men men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in