2020-10-08, 17:25
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Haha, nej, det r naturligtvis inte du som bestmmer exakt vilka slags jmfrelser som r rimliga nr man diskuterar kring en (nu instlld) hndelse vilken tillhr en litet speciell typ av events som bara intrffar vart fjrde r. Det fungerar inte p det sttet, grabben.

Din taffliga pitch hr r ungefr som om man vore i en diskussion kring Putin och den ene hvdar att det Putin gr fr bara jmfras med sdant som andra ryska presidenter har gjort (det finns allts exakt tv personer som haft den posten utom Putin). Detta eftersom Ryssland r s speciellt och det r just Putin som diskuteras.

Debatter om aktuell politik p tv r en vardaglig sak och de frs ganska ofta p distans mellan olika tv-studios, ven live i realtid. Om ambassadrer, partiledare, ministrar och redaktrer klarar av detta format s mste man naturligtvis frutstta att ocks presidentkandidater klarar det.

Svara p min frga istllet fr att blanda ihop pplen med pron.

Hur ofta har presidentdebatter i USA hllits virtuellt?

Jag r genuint nyfiken p ditt svar.
2020-10-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Alert alert fr idioter! Vi pratar inte om nyhetsinslag. Vi pratar om presidentdebatter.

Gr man ett pstende fr man ocks backa upp det med belgg.

Debatt som debatt, skitsamma.
Varfr skulle inte Trump klara av att kra online fr?

Det r standard numera, mten online, kontroller, demos osv.
Tror resandet kommer minska drastiskt efter detta. ven fast man kan resa kommer man ta mten online oftare.
2020-10-08, 17:37
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Debatt som debatt, skitsamma.
Varfr skulle inte Trump klara av att kra online fr?

Det r standard numera, mten online, kontroller, demos osv.
Tror resandet kommer minska drastiskt efter detta. ven fast man kan resa kommer man ta mten online oftare.
Synd inte Trumpen kunde slja biljetter till en VR-debatt...det hade varit ngot extra minst sagt.

Un-self-isolating in the virtual world
2020-10-08, 17:41
Medlem
Donald Trump har haft det tungt i OU den sista veckan men tappet r troligen inte stort. Rasmussen Reports rapporterade igr 44% job approval och 54% disapproval men har idag kommit med en ny OU, period 5 okt--7 okt och anger nu 45% job approval och 53% disapproval.

Dom mest Trumpovnliga instituten som Morning Consult, Ipsos och Yougov har nnu en kommit med ngon ny OU.

Liket uppvisar livstecken och Mike Pence r flugornas herre. Jag frskrar n en gng att detta blir en rysare.
2020-10-08, 17:44
Medlem
Det borde vl vara mjligt att hlla en debatt om det skiljer plexiglas mellan ldringarna. Bde Trump och Biden kunde vl skickas in med munskydd och visir.

Jag frstr inte problemet. Jag tror Demokraterna frlorar p detta, minskar entusiasmen minskar ocks valdeltagandet. Demokraternas chans r ett hgt valdeltagande.

Men men finner en lsning?
2020-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Haha, nej, det r naturligtvis inte du som bestmmer exakt vilka slags jmfrelser som r rimliga nr man diskuterar kring en (nu instlld) hndelse vilken tillhr en litet speciell typ av events som bara intrffar vart fjrde r. Det fungerar inte p det sttet, grabben.

Din taffliga pitch hr r ungefr som om man vore i en diskussion kring Putin och den ene hvdar att det Putin gr fr bara jmfras med sdant som andra ryska presidenter har gjort (det finns allts exakt tv personer som haft den posten utom Putin). Detta eftersom Ryssland r s speciellt och det r just Putin som diskuteras.

Debatter om aktuell politik p tv r en vardaglig sak och de frs ganska ofta p distans mellan olika tv-studios, ven live i realtid. Om ambassadrer, partiledare, ministrar och redaktrer klarar av detta format s mste man naturligtvis frutstta att ocks presidentkandidater klarar det.
Mmm ja vanligt i fall med ca 3-5 minuters utfrgning/debatt gllande en speciell hndelse eller beslut.
2020-10-08, 17:47
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/maggieNYT/status...87324369100800

Pminner lite om vad sekten sger hr p FB, va? Medans hur det faktiskt ser ut i verkligheten:
https://www.npr.org/2020/09/06/91032...arade-in-texas

https://www.theguardian.com/us-news/...ion-poll-shows

Nej, Donald r vid det hr laget s illa drann, sinnesfrvirrad och ur slag, att det nstan fr bli frga om att ta tag i 25th amendment innan valet. Gubbjveln har lnge visat demenstecken och den medicinska historien r dokumenterad:
https://www.vanityfair.com/news/2020...family-divided

Och knns det dr p slutet inte igen...?
https://www.themarysue.com/trump-sta...t-walter-reed/

TDS much?

https://www.google.com/amp/s/www.wsj...rms-1475537355

Ngot Obama pysslade med ocks kanske? Eller s beror det p belysningen under fotograferingen?
2020-10-08, 17:48
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det borde vl vara mjligt att hlla en debatt om det skiljer plexiglas mellan ldringarna. Bde Trump och Biden kunde vl skickas in med munskydd och visir.

Jag frstr inte problemet. Jag tror Demokraterna frlorar p detta, minskar entusiasmen minskar ocks valdeltagandet. Demokraternas chans r ett hgt valdeltagande.

Skicka in Trump med munskydd! Lycka till med det
2020-10-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Jag tror inte att det r Trump ensam som r problemet - det r att till en debatt ker ett team av personer som alla fljer Trump. Allt frn administratrer till Secret Service.

ALLA kan vara smittade, administrationen har ingen kontroll alls. De smittsprar inte ens....
De vill helt inte ha dit dem. Organisatrerna sa ifrn. Full frsteligt.
2020-10-08, 17:51
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Men fr Guds skull, sluta tjata. Lika mnga gnger som det varit pandemi under ett presidentval.
Alla frsker frklara principen fr dig och du vill inte fatta. Hur gammal r du?

Gammal nog fr att inte lta falska pstenden g oemotsagda.
Medlem
Citat:

Ja det r ju den som r smittspridaren som ska sttas i overall och ansiktsvisir. S ja det blir kul att se. Handskar.
Medlem
Citat:

Transparent munskydd, det skulle nog accepteras tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in