2020-10-18, 12:08
Medlem
Som en del skriver hrinne s r det vita kvinnor som lmnar Trump. Dessa utgjorde vgskillnaden 2016.
P grnsen till hatiska mot den brkande och motbjudande fru Clinton, rkna ocks in kvinnans kannibalism mot framgngsrikt eget kn, drev de tack och lov - fr amerikanarnas del allts - krringjveln och hennes slktklan en gng fr alla bort frn Vita Huset.

Motviljan mot Trump frn vita kvinnor i medelklassen har vxt. Min sikt r att det kan handla om att Trump blivit fr gammal och p grnsen till fysiskt motbjudande fr dem, men ocks genom hans stt att prata. Svarta kvinnor och bruna (ligger ingen rasism i mina ordval) kvinnor rstar alltid mest p Demokraterna.

Den totalt i avsaknad av sex appeals, stofilen Biden, vinner nd. Det tyder p att sikten om Trump som nrap en oting i breda fruntimmerslagers vta drmmar, har satt sig i USA.

Herregud, hr utmnstras genom alla filter bland amerikanarnas 330 miljoner invnare en stabbig, gr och darrande individ, sna man sg gra promenader med kpp p eftermiddagarna utanfr Hemmet frn frr.
Korrupt r Biden ocks, mycket dy som dljer sig i Ukraina som skulle gra pojken ekonomiskt oberoende fr resten av livet.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-10-18 kl. 12:25.
2020-10-18, 12:25
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du r lite selektivt vljande dr, mrdandet av den iranska generalen gjorde att USA vart nnu mindre vlkommen i Irak samt var fruktansvrt nra till att leda till ett krig.

Krig? Iran har inget att stta emot USA och det vet Iran om. I vrigt har Trump inte startat ngra krig och dessutom mklat fred mer n en gng i M. Till skillnad mot Obama. S varfr fr inte Trump Nobels fredspris?
2020-10-18, 12:26
Medlem
hjaelploskilles avatar
Haha Trump misstog Michigan fr Minnesota i ett rally, kallade sin "vn" Matt Gaetz fr Rick Gates flera gnger i Florida, och i hans town hall s anvnde han ordet under-levered mnga gnger trots att det egentligen heter under leveraged, kanske dags att prata om hans kognitiva frmga p allvar som han gr med Biden?
2020-10-18, 12:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Krig? Iran har inget att stta emot USA och det vet Iran om. I vrigt har Trump inte startat ngra krig och dessutom mklat fred mer n en gng i M. Till skillnad mot Obama. S varfr fr inte Trump Nobels fredspris?

De behver inte g offensivt, de behvde bara frklara krig p goda grunder.

Iran r en mardrm att invadera och de stttas av bde Folkrepubliken och Ryssland d dessa r allierade med Iran.

USA har inte samma position idag som innan Trump just fr att han r extremt klantig nr det kommer till utrikespolitik, fr du kan vl knappast pst att Trump har strkt bandet med Nato lnderna?
2020-10-18, 12:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
The results also hinted at the possibility of a substantial number of shy Trump voters in the electorate: while 47 percent of respondents said they believe that their neighbors are Trump voters, only 36 of them say they are surrounded by Biden backers.
https://nypost.com/2020/10/17/joe-bi...ort-on-hunter/
2020-10-18, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du har inget att lra mig om hur snt hr fungerar. Igr diskuterade jag med ngra andra AfS-are som hvdar att opinionsunderskningarna inte r trovrdiga eftersom Biden leder.

Sg inte att du ocks hller p med magical thinking som tex Sinestro?

Det r klart de har.

Jag frstr dock din pong som r att amerikanerna hatar och fraktar Trump och hans politik.

Du ljuger allts om att jag r AFSare ocks utan att citera mig i frhoppning om att jag inte ska upptcka det? Jag har i flera r varit ppen med att jag taktikrstar SD till riksdag och M i EU-val.

Nj amerikanerna hatar inte Trump. De kommer att vlja Trump till president om tv veckor.

#Trump2020
#Trump2024
#Trump2028
#Trump2032
2020-10-18, 12:36
Citat:

USA har inte samma position idag som innan Trump just fr att han r extremt klantig nr det kommer till utrikespolitik, fr du kan vl knappast pst att Trump har strkt bandet med Nato lnderna?

Nej, i detta har du rtt. Det r ocks frmsta anledningen till att jag svngt fram och tillbaka om Trump. Jag tror p internationella samarbeten och Trump r liksom fel kandidat fr det. Jag blir allts inte alltfr ledsen om Biden vinner.
2020-10-18, 12:39
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har kollat p fler kllor. De r ofta verens om att Trump vinner vljare bland latinos, svarta och asiater, i frhllande till 2016.
Biden frlorar i alla grupper utom de som bor i de kustnra storstderna. Dr vinner han stort. Men jag tvivlar p att det rcker.

Majoriteten vljare menar att de har bttre idag n 2016, vilket strker Trump.

Detta r ocks min uppfattning.
2020-10-18, 12:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, i detta har du rtt. Det r ocks frmsta anledningen till att jag svngt fram och tillbaka om Trump. Jag tror p internationella samarbeten och Trump r liksom fel kandidat fr det. Jag blir allts inte alltfr ledsen om Biden vinner.

Vilket r min pong, Trump r en katastrof fr USA rent utrikespolitiskt d USA sakta men skert blir isolerat vilket absolut ingen gynnas av, fr oavsett vad man tycker om USA, Kina, Ryssland och/eller EU s tvlar dessa om att vara den dominanta faktorn internationellt och de gr det p olika grunder.

Ryssland drmmer om att ter bli den supermakt de var under sin tid som Sovjetunionen, Kina har imperialistiska drmmar dr de blir samma typ av maktfaktor som Storbritannien var under den viktorianska eran, EU vill vara den absoluta maktfaktorn nr det kommer till handel och ekonomi medan USA verkar stundvis vara en korsning mellan Kinas och EU men genom diplomati och inte genom ervringar och verbelna lnder s att de sljer sig till Kina fr att bli av med skulden.

Jag r ingen jtte vn av USA men jag ser hellre USA som den dominanta faktorn n Kina eller Ryssland
2020-10-18, 12:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Motviljan mot Trump frn vita kvinnor i medelklassen har vxt. Min sikt r att det kan handla om att Trump blivit fr gammal och p grnsen till fysiskt motbjudande fr dem, men ocks genom hans stt att prata. Svarta kvinnor och bruna (ligger ingen rasism i mina ordval) kvinnor rstar alltid mest p Demokraterna.

Den totalt i avsaknad av sex appeals, stofilen Biden, vinner nd. Det tyder p att sikten om Trump som nrap en oting i breda fruntimmerslagers vta drmmar, har satt sig i USA.

S vita kvinnor vill inte rsta p Trump fr att han fr gammal och pratar konstigt, de vill byta ut honom mot en nnu ldre som ven gillar att lukta och tafsa p flickor?
2020-10-18, 12:47
Citat:
Vilket r min pong, Trump r en katastrof fr USA rent utrikespolitiskt d USA sakta men skert blir isolerat vilket absolut ingen gynnas av, fr oavsett vad man tycker om USA, Kina, Ryssland och/eller EU s tvlar dessa om att vara den dominanta faktorn internationellt och de gr det p olika grunder.

Ryssland drmmer om att ter bli den supermakt de var under sin tid som Sovjetunionen, Kina har imperialistiska drmmar dr de blir samma typ av maktfaktor som Storbritannien var under den viktorianska eran, EU vill vara den absoluta maktfaktorn nr det kommer till handel och ekonomi medan USA verkar stundvis vara en korsning mellan Kinas och EU men genom diplomati och inte genom ervringar och verbelna lnder s att de sljer sig till Kina fr att bli av med skulden.

Jag r ingen jtte vn av USA men jag ser hellre USA som den dominanta faktorn n Kina eller Ryssland

Det blir eventuellt lite kontrasignalering hr mot vad jag skrivit tidigare, men jag har som sagt svngt en hel del fram och tillbaka angende presidentkandidat s det fr bli vad det blir.

Min tes r att ett starkare Ryssland och ett starkare Kina och ett svagare USA kommer att tvinga EU att federalisera och militarisera vilket r absolut ndvndigt i vilket fall, men detta utfall kommer att pskynda processen och drfr r jag inte emot Trump av denna anledning.
2020-10-18, 12:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det blir eventuellt lite kontrasignalering hr mot vad jag skrivit tidigare, men jag har som sagt svngt en hel del fram och tillbaka angende presidentkandidat s det fr bli vad det blir.

Min tes r att ett starkare Ryssland och ett starkare Kina och ett svagare USA kommer att tvinga EU att federalisera och militarisera vilket r absolut ndvndigt i vilket fall, men detta utfall kommer att pskynda processen och drfr r jag inte emot Trump av denna anledning.

Frstr hur du tnker dr men jag vill absolut inte se EU omvandlas till en federation, det finns fr mycket problem internt inom medlemslnderna redan, ska det bli en federation s mste de strre separatistrrelserna frst och frmst antingen g med p att de aldrig kommer att f sin folkgrupp hrd eller s mste de f som de vill och f bilda en nationalstat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in