Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Nej, i detta har du rtt. Det r ocks frmsta anledningen till att jag svngt fram och tillbaka om Trump. Jag tror p internationella samarbeten och Trump r liksom fel kandidat fr det. Jag blir allts inte alltfr ledsen om Biden vinner.
Vilket r min pong, Trump r en katastrof fr USA rent utrikespolitiskt d USA sakta men skert blir isolerat vilket absolut ingen gynnas av, fr oavsett vad man tycker om USA, Kina, Ryssland och/eller EU s tvlar dessa om att vara
den dominanta faktorn internationellt och de gr det p olika grunder.
Ryssland drmmer om att ter bli den supermakt de var under sin tid som Sovjetunionen, Kina har imperialistiska drmmar dr de blir samma typ av maktfaktor som Storbritannien var under den viktorianska eran, EU vill vara den absoluta maktfaktorn nr det kommer till handel och ekonomi medan USA verkar stundvis vara en korsning mellan Kinas och EU men genom diplomati och inte genom ervringar och verbelna lnder s att de sljer sig till Kina fr att bli av med skulden.
Jag r ingen jtte vn av USA men jag ser hellre USA som den dominanta faktorn n Kina eller Ryssland