2020-10-18, 11:30
Medlem
Surtrutens avatar
Hur kommer vrlden att agera om Trump frlorar valet, men vgrar att lmna ifrn sig makten?
Jag har ingen aning, men tycker det skulle vara intressant att diskutera detta oavsett vad man kan tro om valutgngen och om Trumps agerande.
Klart mer intressant n att tjafsar om opinionsunderskningar som bara tycks stmma om de stdjer den man vill ska vinna.

Andra diktatorer som inte ftt sitt mbete p demokratisk grund borde ju kunna ge sitt std, men kanske inte de p vnsterkanten.

Det finns ju en del hgerledare, typ Viktor Orban, som man kan tnka sig ger Trump sitt std.
Frgan r vad som r viktigast fr dessa ledare, demokrati, hger eller nationalism.

Jag har inga svar, bara frgor och funderingar.

Vad tror ni?
2020-10-18, 11:31
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hur kommer vrlden att agera om Trump frlorar valet, men vgrar att lmna ifrn sig makten?

Vad ska man gra?

2000 slutade rstrkningen i Florida i domstol. Det slutar vl som d att folk tycker amerikaner och amerikanska valsystemet r undermliga.
2020-10-18, 11:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det r dr du tar fel. Vita kvinnor lmnar Trumps gng i rask takt.

Kolla tex fljande frn Minnesota och Wisconsin.

https://www.brookings.edu/blog/fixgo.../#page-content

Vita kvinnors std fr Trump har minskat med 11 respektive 18 procentenheter. Gr inte misstaget att tro att det ser annorlunda ut i andra stater.

Gr heller inte misstaget som andra Trumpare gr: om de inte gr som jag vill rknas de inte. Negrer, latinos, vita kvinnor och judar har alla rstrtt.
Och alla dessa kommer rsta p Trump i stor utstrckning. Kolla OU frn 2016 och jmfr med dem, istllet fr att jmfra dagens OU med 2016 rs valresultat, som ju chockade de flesta.

Om du s gr, r jag sker p att resultatet sg ungefr likadant ut i mitten av oktober 2016 som det gr idag.
2020-10-18, 11:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Trump har mklat mer n en fred i M och inte startat ngot krig. Trump r allts inte en hk som alla andra presidenter varit med undantag fr J Carter.

Jag tror du r lite selektivt vljande dr, mrdandet av den iranska generalen gjorde att USA vart nnu mindre vlkommen i Irak samt var fruktansvrt nra till att leda till ett krig, allt detta ver att samma general talade illa om USA.

Jag skulle klassa ett sdant beteende som hkaktigt men kan vara villig att kompromissa och enas om att det bara r ren idioti att dda andra lnders generaler ver att de talar illa om ens land.
2020-10-18, 11:33
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det r problematiskt att diskutera med mytomaner som tror att Iran och Ryssland skulle starta krig mot USA eftersom USA ddar en Iransk general p uppdrag i det USA-kontrollerade Irak.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Trump har mklat mer n en fred i M och inte startat ngot krig. Trump r allts inte en hk som alla andra presidenter varit med undantag fr J Carter.

Nej, nej Trump r ingen hk, mjligen bara en fiskms;

"Record 7,423 US bombs dropped in Afghanistan in 2019: Report
The US has ramped up air bombings since Donald Trump was elected president in 2016."

https://www.aljazeera.com/news/2020/...in-2019-report

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...doda-generalen

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/u...er-afghanistan

Edit: lade in Sinestro nlgg ocks ovan

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-18 kl. 11:38.
2020-10-18, 11:34
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Och alla dessa kommer rsta p Trump i stor utstrckning. Kolla OU frn och jmfr med dem, istllet fr att jmfra med valresultatet, som ju chockade de flesta.

Om du s gr, r jag sker p att resultatet sg ungefr likadant ut i mitten av oktober 2016 som det gr idag.

Nej,
det r vad det inte gr. Det r det som r pongen. Du kollade uppenbarligen inte p lnken. Vita kvinnor utan collegeutbildning stdjer Biden nr det gller saker som ekonomin, lag och ordning, raslig harmoni osv osv osv.
2020-10-18, 11:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nej, nej Trump r ingen hk, mjligen bara en fiskms;

"Record 7,423 US bombs dropped in Afghanistan in 2019: Report
The US has ramped up air bombings since Donald Trump was elected president in 2016."

https://www.aljazeera.com/news/2020/...in-2019-report

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...doda-generalen

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/u...er-afghanistan

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Ja, han gick ju till val p att "Bomb the shit out of ISIS" och det r ju positivt. Men han rvde ju det kriget av de neo-cons som han aktivt rensat ut ur GOP, samt av Obama som anvnde Afghanistan som heroinproducent.
2020-10-18, 11:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej,
det r vad det inte gr. Det r det som r pongen. Du kollade uppenbarligen inte p lnken. Vita kvinnor utan collegeutbildning stdjer Biden nr det gller saker som ekonomin, lag och ordning, raslig harmoni osv osv osv.
Klart jag tittade i din lnk. Det var en jmfrelse med valresultatet 2016 och en OU frn 2020. Det r en felaktig jmfrelse som saknar bring. Vad du mste jmfra r OU frn 2016 med OU frn 2020. D kommer du upptcka att de ser vldigt likartade ut.

Ingen i USA har ngon som helst aning om var Biden str nr det gller ekonomi, lag och ordning med mera. Biden svarar ju inte p frgor frn journalister och de svar han gett i debatterna motsger hans vallften. Men vi vet att man inte r svart om man inte rstar p honom.
2020-10-18, 11:40
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Strax efter att han kom ut frn sjukhuset gav bettarna Trump 30% chans att vinna. Nu ger de honom allts 40%.

Japp. Eller.. 39% fr att vara korrekt.

Oddsen gr ju upp och ner baserat p hndelseutvecklingen. Gissar att republikanernas valmanipulation underskattats och att man nu brjar rkna med att Bidens frsprng kan knapras in via diverse domstolsbeslut etc.

Och ju nrmare valdagen vi kommer ju jmnare lr det bli. Eftersom clownen sklart sprattlar allt intensivare in i det sista. Gissar att oddsen kommer att ligga kring 55-45 den 2:a.
2020-10-18, 11:41
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Klart jag tittade i din lnk. Det var en jmfrelse med valresultatet 2016 och en OU frn 2020. Det r en felaktig jmfrelse som saknar bring. Vad du mste jmfra r OU frn 2016 med OU frn 2020. D kommer du upptcka att de ser vldigt likartade ut.

Du har inget att lra mig om hur snt hr fungerar. Igr diskuterade jag med ngra andra AfS-are som hvdar att opinionsunderskningarna inte r trovrdiga eftersom Biden leder.

Sg inte att du ocks hller p med magical thinking som tex Sinestro?

Citat:
Ingen i USA har ngon som helst aning om var Biden str nr det gller ekonomi, lag och ordning med mera. Biden svarar ju inte p frgor frn journalister och de svar han gett i debatterna motsger hans vallften. Men vi vet att man inte r svart om man inte rstar p honom.

Det r klart de har.

Jag frstr dock din pong som r att amerikanerna hatar och fraktar Trump och hans politik.
2020-10-18, 11:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du har inget att lra mig om hur snt hr fungerar. Igr diskuterade jag med ngra andra AfS-are som hvdar att opinionsunderskningarna inte r trovrdiga eftersom Biden leder.

Sg inte att du ocks hller p med magical thinking som tex Sinestro?

Det r klart de har.

Jag frstr dock din pong som r att amerikanerna hatar och fraktar Trump och hans politik.
Jag tror vi fr avsluta denna meningslsa diskussion dr du uppenbarligen har en hg tilltro till OU, medan jag inte har det. Du frstr inte att det r ett misstag att jmfra valresultatet frn 2016 med en OU frn oktober 2020. D blir det knepigt att komma ngonstans.

Men jag lovar dig - om du jmfr OU frn 2016 med OU frn 2020 ser du knappt ngon skillnad.
2020-10-18, 11:48
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Jag tror vi fr avsluta denna meningslsa diskussion dr du uppenbarligen har en hg tilltro till OU, medan jag inte har det. Du frstr inte att det r ett misstag att jmfra valresultatet frn 2016 med en OU frn oktober 2020. D blir det knepigt att komma ngonstans.

Men jag lovar dig - om du jmfr OU frn 2016 med OU frn 2020 ser du knappt ngon skillnad.

Nej Japhy nej,
sluta upp med ditt magiska tnkande.

Trump ligger klart efter hur mycket du n ogillar det och det beror p att vita vljare verger honom i rask takt.

Slpp konspirationsteorierna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in