2020-10-22, 00:58
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjefarsan
Hller med till fullo. Vinner trump s kommer de vnsterblivna att drabbas av mental hrdsmlta, och starta upplopp som fr de hittills genomfrda desamma att framst som nedskrpning i jmfrelse.

Om pedofil-Biden vinner s kommer republikanerna att bli galna fr att USA kommer att g t helvete. Om detta scenario utspelas s kan det drja uppskattningsvis 0-2 r innan det blir riktigt jvligt; det beror lite p hur de nationella reagerar, och hur snabbt Biden frstr landet. Ytterligare en faktor som kan komma att spela sin roll r de vnsterblivnas kade aggressioner mot nationellt sinnade, och om Biden vinner kan de tolka detta som fritt fram att ostraffat attackera Trumps supportrar.

Jvligt hemska, men spnnande, tider vi lever i. Hade jag ftt vlja hade jag nog sett till att bli fdd i slutet av 30-talet/brjan av 40-talet, men den lyxen r inte riktigt mnniskor frunnad. Att vara ung i dag r ingen dans p rosor.

Risken r vl att det gr vldigt fort om Biden vinner. Missnjet, allts en bevpnad massa som motstter sig makten kan vi nog komma att f se redan under valnatten. Det initiala upproret kan nog hanteras men sedan ska Biden svras in Januari och dr kan snbollen nog brja rulla ordentligt.
Mina 10 kronor ligger p att det vi har ftt se frn BLM, kommer motsvarande att ske av nationalisterna till vren om Biden vinner. Sommaren, den fr vi bara hoppas p att den inte blir allt fr blodig.
Senast redigerad av Seemve 2020-10-22 kl. 01:01.
2020-10-22, 00:58
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
ok, allts fredag morgon tidigt som fan?

fan skriver svt "inatt" fr...

Japp, s r det om man vill hnga med i realtid i USA-politiken. Gr ocks bra att se i efterhand frsts
2020-10-22, 01:00
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Risken r vl att det gr vldigt fort om Biden vinner. Missnjet, allts en bevpnad massa som motstter sig makten kan vi nog komma att f se redan under valnatten. Det initiala upproret kan nog hanteras men sedan ska Biden svras in Januari och dr kan snbollen nog brja rulla ordentligt.

Det kommer inte bli ngra kravaller nr det gller valresultatet. Oroligheterna brjar nr demokraterna brjar demontera ner konstitutionen. Vissa stder/delstater osv. kommer blvgra och d r kriget ett faktum.
2020-10-22, 01:01
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Japp, s r det om man vill hnga med i realtid i USA-politiken. Gr ocks bra att se i efterhand frsts

jo jag har inga problem att ha uppesittarkvll, bara s knepigt att fattat nr det r, speciellt nr svt skriver "inatt 02:59"
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hur mycket tror ni att det pverkar nu nr Obama gett sig in i leken? Kommer han att f svarta vljare att rsta p Biden i stor utstrckning?

Fr se i morgon om nn citerat mig. Godnatt

Nej, jag tror inte det spelar s stor roll. De allra flesta vljare vet frhoppningsvis redan att Joe Biden var vicepresident under Obama adminstrationen, s jag tror inte det spelar s stor roll att Obama gr in och kampanjar fr Joe Biden i sluttampen precis som det inte gjorde ngot p opinionsmtningarna nr Obama kampanjade fr Clinton frra valet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Mina 10 kronor ligger p att det vi har ftt se frn BLM, kommer motsvarande att ske av nationalisterna till vren om Biden vinner.

Man kan men blott hoppas. Lika bra att frstta vstvrlden i lgor s snabbt som mjligt, innan demografiska frndringar fr alltid utraderat det lilla hopp som finns kvar att vnda utvecklingen.

Eld, lgor och fullstndig frstrelse.
2020-10-22, 01:03
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det kommer inte bli ngra kravaller nr det gller valresultatet. Oroligheterna brjar nr demokraterna brjar demontera ner konstitutionen. Vissa stder/delstater osv. kommer blvgra och d r kriget ett faktum.

Det r oroligheter redan nu.
2020-10-22, 01:04
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
allts jag fattar ingenting, nr r debatten? r det nu inatt, om 2 hr och 15 min?

https://www.svtplay.se/usa-val-2020-presidentdebatt

Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Nej, debatten r mellan 03:00 till 04:30 under fredag, 23 oktober.

Det blir ingen debatt. Biden kommer dra sig ur. Det r min knsla, att ny information r p vg att komma ut.

Biden r borta, pga "frberedelser infr debatten." Harris r borta, pga "covid." Men det r inte sanningen.
2020-10-22, 01:08
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det blir ingen debatt. Biden kommer dra sig ur. Det r min knsla, att ny information r p vg att komma ut.

Biden r borta, pga "frberedelser infr debatten." Harris r borta, pga "covid." Men det r inte sanningen.

Nja, jag tror den blir av. Om jag inte kommer ihg fel s behvde Hillary Clinton frbereda sig till sista debatten ocks och drmed slutade att kampanja under ett par dagar innan debatten. Men vi fr vl se, men jag tror inte direkt att han kommer hoppa av kampanjen trots korruptionsanklagelserna nr han har mediabolagen p sin sida som kommer gra allt fr att frminska och frskingra avsljandena.
2020-10-22, 01:11
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det r klart att ni offentligt eller medvetet vill det.
Men orsaken varfr USA krigar inte lngre har med att dom r ej energiberoende. De behver inte muslim-oljan lngre.

Men varje gng nr oljan brjar bli dyr, s hjs vapnen!

Du r bara trkig som ej frstr hur geopolitik fungerar.

Ok. Vi sger vl det. Jag har ingen aning. ven om jag undrar vad du egentligen vet om det.
2020-10-22, 01:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
[/b]
Ok. Vi sger vl det. Jag har ingen aning. ven om jag undrar vad du egentligen vet om det.

Allts jag anklagar inte dig fr att vara en krigshetsare. Men jag bara sger att dra man ned p "fosil fuel" eller "fracking" i USA s drar man upp krigen i mellanstern.

Detta r ren logik. S hr har ALLA krig sett ut. Krig handlar sllan om makt ver en yta, utan snarare om resurser.
2020-10-22, 01:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det r klart att ni offentligt eller medvetet vill det.
Men orsaken varfr USA krigar inte lngre har med att dom r ej energiberoende. De behver inte muslim-oljan lngre.

Men varje gng nr oljan brjar bli dyr, s hjs vapnen!

Du r bara trkig som ej frstr hur geopolitik fungerar.

Hur resonera du hr? Fracking r mycket mer kostsamt n att bara borra ett hl..

Fracking R beroende av ett hgre pris p olja annars blir den olnsam (och varfr gillar saudi och Donald varandra?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in