2020-10-24, 07:31
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Ska inte glmmas att presidenten LJG, Donald Trump ljg i brjan av pandemin och detta kommer alltid att frflja honom. Han har ven aktivt underminerat hur farligt viruset r. Trump r samma individ som gjorde narr av att Biden bar mask under frra debatten, s lgt sjnk han.

D har ni ljugit om att det r Donald Trump som r skyldig till att hundratusentals dtt av Corona i USA.
Han har bara haft en sikt, det r ngon annan som fattat dliga beslut.

Kasta inte sten i glashus.
2020-10-24, 08:02
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha ja och kommentarerna r ju roliga. Bland Sir thank you mr president och roliga kommentarer ..

Trump r s speciell att mnga r nog intresserade av vad han sysslar med politiskt och hur han tnker g tillvga nr han sger att han vill gra ngot. Men jag tror att denna gng kan det hela frndras snabbt kring hur folk rstar. S jag knner det r helt omjligt att sga ngot. Intresset fr Trump behver som sagt inte betyda att man tnker rsta p honom.

Jag ser en stor skillnad p senare tid i kommentarerna, nstan bara negativt nu. Mycket Fuck you, Biden 2020 osv.
2020-10-24, 08:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
https://www.nytimes.com/2020/10/20/u...ney-biden.html

Trump kampanjen har inte rd att betala hyran eller lner lngre. Tvingas sga upp sina lokaler och sparka personal .

The rats are leaving the ship

Nytimes, cmon man !

Detta var en av debattens bsta ordvxlingar. Biden konstaterar att han inte kan f ngot gjort om inte bde senat och kongress r demokratiskt. Oj !
https://mobile.twitter.com/DeAnna4Co...33892568502273
Senast redigerad av Nixter 2020-10-24 kl. 08:11.
2020-10-24, 08:16
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
S att Demokraterna leder verlgset visar att Republikanerna vinner? Ok...

I Arizona postrstar 80%. Jag vet att du trollar att du inte frstr vad det r du sger men andra lser ocks...

Vidare ljuger du om att McSally ligger jmnt. Det str 46-39 i senaste pollen.

Du verkar inte att fatta att vi har tillgng till all fakta. Om du pstr ngot fr du se till att det r verifierat. Som du inte frstr r du ungefr lika trovrdig som Julius Streicher utan kllhnvisningar. 538 och 270towin duger.

Oups 1..
https://nationalfile.com/exclusive-d...sed-as-hitler/

Oups 2..
https://mobile.twitter.com/PpollingN...2%2Fframe.html
Senast redigerad av Nixter 2020-10-24 kl. 08:20.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
P vilket vis r det bra fr dig och fr Sverige om Trump vinner?
Vad blir smre fr dig och fr Sverige om Trump frlorar?

Jag har sjlv inte riktigt kommit fram till vad som r bst, men det har tydligen du s dela med dig r du snll.

Mste man ha en egennytta med allting? Kan man exempelvis nska sig fria, demokratiska val i Belarus eller att ebola utrotas utan att ngonting blir bttre fr Sverige eller en sjlv?

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Han kanske inte har fr avsikt att skapa Sepparated States of America, men mycket av det han gr och sger kanske leder t det hllet.

Vart leder BLM:s och Antifas upplopp, d? Till minskad splittring? Eftersom de stds av din lilla skyddsling Greta s mste de frsts enbart vara av godo. r det fel och orttvist att anklaga Biden fr att inte ta tillrckligt avstnd frn dem?
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nytimes, cmon man !

Detta var en av debattens bsta ordvxlingar. Biden konstaterar att han inte kan f ngot gjort om inte bde senat och kongress r demokratiskt. Oj !
https://mobile.twitter.com/DeAnna4Co...33892568502273
Man Trump fixade det med en demokratisk kongress. Det r ju fantastiskt! Biden framstr som impotent.

You gotta talk em into it, Joe.
2020-10-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad ljg han om och hur farligt tror du viruset r?

Vad har han inte ljugit om? r ju konstant lgner som kommer ur dennes mun!
"Viruset r borta i april" med mera med mera!
2020-10-24, 08:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Vad har han inte ljugit om? r ju konstant lgner som kommer ur dennes mun!
"Viruset r borta i april" med mera med mera!
Fast nu sitter ju du och ljuger. Han har aldrig sagt s.

Vi gr s hr:
Visa mig ett enda citat av Trump dr han ljuger - ett enda - med kllhnvisning.

Vet du varfr du inte kan gra det?
2020-10-24, 08:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
D har ni ljugit om att det r Donald Trump som r skyldig till att hundratusentals dtt av Corona i USA.
Han har bara haft en sikt, det r ngon annan som fattat dliga beslut.

Kasta inte sten i glashus.
Om ett lands ledare stndigt presenterar en felaktig "sikt" om corona blir det ju rtt mycket uppfrsbacke fr de som ska hantera smittan. Hr r ngra uttalanden som TT sammanstllt.
22 januari: "Vi har det helt under kontroll. Det r en person som kommit hit frn Kina. Det kommer g hur bra som helst".

26 februari: "De femton fallen (antalet officiellt smittade i USA vid den tidpunkten) kommer inom ett par dagar att vara nra noll. Det hr r en influensa. Det r som influensan."

27 februari: "Det kommer att frsvinna. En dag, som ett mirakel, kommer det att frsvinna."

13 mars: "Vi har gjort ett bra jobb fr vi agerade snabbt. Vi agerade tidigt. Det finns inget som vi hade kunnat gra som hade varit bttre n att stnga grnserna till omrden med hga smittotal."

15 mars: "Det hr r ett vldigt smittsamt virus. Det r otroligt. Men det r ngot som vi har en otrolig kontroll ver."

30 april: "Jag tycker att WHO borde skmmas, de agerar som om de vore en reklambyr fr Kina."

9 september: "Jag lskar vrt land och jag vill inte att folk ska vara rdda. Jag vill inte skapa panik. Jag kommer definitivt inte driva det hr landet eller vrlden till vanvett."

2 oktober: "I kvll har @FLOTUS (Melania Trump) och jag testats positivt fr covid-19. Vi kommer att inleda vr karantn- och terhmtningsprocess genast. Vi ska ta oss igenom det hr TILLSAMMANS!"
Klla: TT

Trump sa i brjan av mars att han inte skakat hand med ngon under sitt besk i Indien, men en indisk tidning visar massor av bilder p Trump som skakar hand.
https://theprint.in/in-pictures/dona...t-true/380650/

Trump r nog den enda amerikanska presidenten som smittats av en ddlig sjukdom. Det r i sig inte s vldigt problematiskt, det som r problematiskt r att han som president inte har frskt undvika smittan.

Jag tror Trump skulle ha vunnit valet om han hanterat corona p ett frnuftigt vis, men nu nr han valt fel coronastrategi blir coronan Trumps fall och han faller p eget grepp.
2020-10-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fast nu sitter ju du och ljuger. Han har aldrig sagt s.

Vi gr s hr:
Visa mig ett enda citat av Trump dr han ljuger - ett enda - med kllhnvisning.

Vet du varfr du inte kan gra det?

https://youtu.be/svrxYLvJYto
2020-10-24, 08:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
https://youtu.be/svrxYLvJYto
Ja, han sger att det finns en teori om att viruset ska frsvinna nr det blir varmare, som genom ett mirakel. Hur menar du att han ljg?

Gr ett nytt frsk. Men snlla, du mste citera. Youtubeklipp duger inte. Det blir fr trist att behva titta p.
2020-10-24, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy

2) Trump gick ur Parisavtalet. Mycket bra signal till omvrlden och den religisa miljrrelsen om att vi i vst mste stta press p lnderna som smutsar ner mest.

6) Stter sig emot beroendet av Kina vilket ven spiller ver p oss.

Det frvnar mig lite att detta inte lyfts fram nnu mer. Joe Biden r positiv till Parisavtalet och vill terinfra det i USA trots att det r s kraftigt vinklat till Kinas frdel.

Nr Trump lagt ner stora anstrngningar och lyckats omfrhandla tidigare fr USA ofrdelaktiga handelsavtal s tycker Biden tydligen att det r en bra id att snedvrida konkurrensen p nytt. Vad skulle det innebra fr t.ex sysselsttningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in