Citat:
Ursprungligen postat av
JetSociety
D har ni ljugit om att det r Donald Trump som r skyldig till att hundratusentals dtt av Corona i USA.
Han har bara haft en sikt, det r ngon annan som fattat dliga beslut.
Kasta inte sten i glashus.
Om ett lands ledare stndigt presenterar en felaktig "sikt" om corona blir det ju rtt mycket uppfrsbacke fr de som ska hantera smittan. Hr r ngra uttalanden som TT sammanstllt.
22 januari: "Vi har det helt under kontroll. Det r en person som kommit hit frn Kina. Det kommer g hur bra som helst".
26 februari: "De femton fallen (antalet officiellt smittade i USA vid den tidpunkten) kommer inom ett par dagar att vara nra noll. Det hr r en influensa. Det r som influensan."
27 februari: "Det kommer att frsvinna. En dag, som ett mirakel, kommer det att frsvinna."
13 mars: "Vi har gjort ett bra jobb fr vi agerade snabbt. Vi agerade tidigt. Det finns inget som vi hade kunnat gra som hade varit bttre n att stnga grnserna till omrden med hga smittotal."
15 mars: "Det hr r ett vldigt smittsamt virus. Det r otroligt. Men det r ngot som vi har en otrolig kontroll ver."
30 april: "Jag tycker att WHO borde skmmas, de agerar som om de vore en reklambyr fr Kina."
9 september: "Jag lskar vrt land och jag vill inte att folk ska vara rdda. Jag vill inte skapa panik. Jag kommer definitivt inte driva det hr landet eller vrlden till vanvett."
2 oktober: "I kvll har @FLOTUS (Melania Trump) och jag testats positivt fr covid-19. Vi kommer att inleda vr karantn- och terhmtningsprocess genast. Vi ska ta oss igenom det hr TILLSAMMANS!"
Klla: TT
Trump sa i brjan av mars att han inte skakat hand med ngon under sitt besk i Indien, men en indisk tidning visar massor av bilder p Trump som skakar hand.
https://theprint.in/in-pictures/dona...t-true/380650/
Trump r nog den enda amerikanska presidenten som smittats av en ddlig sjukdom. Det r i sig inte s vldigt problematiskt, det som r problematiskt r att han som president inte har frskt undvika smittan.
Jag tror Trump skulle ha vunnit valet om han hanterat corona p ett frnuftigt vis, men nu nr han valt fel coronastrategi blir coronan Trumps fall och han faller p eget grepp.