2020-10-19, 16:33
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
[The Guardian] Facebook removes hundreds of fake profiles (200 Facebook accounts and 76 Instagram accounts) tied to pro-Trump group

Turning Point Action, an affiliated pro-Trump group, was paying teenagers to post coordinated messages on the site. [...] These fake profiles commented most frequently on pages of the Washington Post, Fox News, MSNBC, CNN and the New York Times [...] Rally Forge (working on Turning Point Actions behalf) paid users to cast doubt on mail-in ballots, praised Trump and spread misinformation about coronavirus.

Turning Point Action was founded last year by Charlie Kirk, the founder of Turning Point USA, a Phoenix-based non-profit that recruits college students to advocate for conservative causes. [...] Trump and his son Donald Trump Jr have also delivered speeches at Turning Point USA or Turning Point Action events, most recently during a June campaign rally in Phoenix.

Turning Point USA is still present on Facebook, with more than 1.8 million followers.

Twitter, meanwhile, announced on Thursday that it had suspended 104 accounts linked to an Iranian effort to amplify debates over the shooting of George Floyd and other issues of racial justice in the US.

D har hgervilden, Charlie Kirk, ftt klart fr sig ven han att man inte kan gra vad som helst p ntet. Frgan r om han kan motst frn att bryta mot reglerna igen...Hela hans vlogg karrir r liksom avhngigt p att f gra just sna (faktabefriade) utvikningar.

Charlie Kirk Twitter Account Locked for Spreading Voting Misinformation to His 1.8 Million Followers

Drmed inte sagt att det finns andra vgar att g...via proxies som Rudy eller skvallertidningen NYP, bara fr att ta upp ett annat aktuellt exempel. Fr ska man t ex g genom Facebook nu, d blir det genast svrare, om inte omjligt rentav, speciellt om det r inlgg som hotar landets valintegritet.

Facebook VP says the platform rejected more than 2 million ads for trying to obstruct voting

Citat:
Facebook vice president for global affairs Nick Clegg said the company has rejected 2.2 million ads across Facebook and Instagram because the ads were trying to obstruct voting in the upcoming US presidential election; The social media giant also has withdrawn 120,000 posts and placed warnings on 150 million posts for the same reasons. [...] Facebook has used artificial intelligence that made it possible to delete billions of posts and fake accounts, even before they are reported by users and noted that the company has partnered with 70 media outlets.

Jag tror fortfarande inte p att Mercer/Kushner/Parscale/Stepien/Murtaugh kampanjapparat har samma, eller fullt motsvarande chanser, att pverka opinionen som 2016...Mycket tyder p att man inte har det oumph som krvs denna gng. Frstr att de flesta knner till detta redan. Srskilt fullblodspropagandisterna. Men bara fr att vara tydlig, allt som terstr nu, det r att hitta en nyhet som har hg chockfaktor, vrdigt ett verraskningsmoment vi annars bara kan finna i tidigare october surprises.

(FB) Presidentvalet 2020
2020-10-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
S r det, och det r ju just detta som r problemet. FBI har haft tillgng till all information lnge. De har inte hittat ngot tidigare, och de lr inte hitta ngot nu. Dessutom r den enda bekrftade pgende utredning som FBI har startat, huruvida detta r en Rysk pverkansattack som anvnt bland annat Rudy Giuliani, Rupert Murdoch och Steve Bannon som "duktiga idioter".

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Jag tycker tidsperspektivet r lite oklart. Behver en timeline. Och en frklaring om det r s att FBI har haft tillgng till information lnge. Varfr har inget gjorts tidigare om det behvde gras? Att man anvnder detta kring valet r dock inte frvnande. Det r ju s det gr till. Men om FBI suttit p ngot allvarligt kriminellt sen januari fr att agera om det nu finns ngot riktigt i det hela r anmrkningsvrt minsta sagt. S ja, dr vill jag har en frklaring.

Annars sger jag, tala alla kriminella.
2020-10-19, 16:48
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tycker tidsperspektivet r lite oklart. Behver en timeline. Och en frklaring om det r s att FBI har haft tillgng till information lnge. Varfr har inget gjorts tidigare om det behvde gras? Att man anvnder detta kring valet r dock inte frvnande. Det r ju s det gr till. Men om FBI suttit p ngot allvarligt kriminellt sen januari fr att agera om det nu finns ngot riktigt i det hela r anmrkningsvrt minsta sagt. S ja, dr vill jag har en frklaring.

Annars sger jag, tala alla kriminella.

Hr har du ett par av varandra oberoende uppgifter p att FBI fick datorn/hrddisken i december 2019!

Citat:
"The Post stated that the documents were found on a computer deposited at a Delaware repair shop. The the store owner turned over the computer to the FBI in December 2019, but made a copy of the documents on a separate hard drive."

Citat:
"He told CBS News he reached out to the FBI through "people that [he] trusted" and was eventually put in contact with two FBI agents. On December 9, 2019, he was issued a subpoena demanding he turn over the laptop and hard drive to a federal grand jury in Wilmington, according to a photo of a copy of the subpoena published by the Post and confirmed by MacIsaac."

https://www.nationalreview.com/news/...bidens-laptop/

https://www.cbsnews.com/news/hunter-...rk-post-story/

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-19, 16:49
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av "Förenta Staternas president
Were going to win. Were going to win so much. Were going to win at trade, were going to win at the border. Were going to win so much, youre going to be so sick and tired of winning, youre going to come to me and go, Please, please, we cant win any more.
Ser ut som det gr sdr med det...
https://twitter.com/wsteaks/status/1318147491456602113
Citat:
Internally, the Trump campaign is increasingly worried that Trumps chances of winning NC, a state they view as essential, have all but evaporated.

The campaign had considered NC "super safe" as recently as just a few weeks ago, sources told ABC News

Nej, Donald har en del att frska komma ifatt med... Hur han nu ska kunna gra det? Han r helt enkelt avskydd:
https://www.bostonherald.com/2020/10...-poll-reveals/
Citat:
Trump support craters after contracting coronavirus, new FPU/Herald poll reveals
Instead of a sympathy factor for Trump, theres been a stunning drop in his poll numbers
2020-10-19, 16:51
Medlem
Flera hr hnger upp sig p hur mnga som registrerats som valdeltagare men det finns nu ganska oskra faktorer som pverkar dom som tnkt "rsta bort Trump".

Biden r mer osynlig n vad ngon kunde frutse och nu nr skandalerna frdjupas blir jag inte frvnad om mnga som tnkt rsta demokraterna helt enkelt trttnar p skiten och avstr frn att rsta.

Kanske r skandalerna uppfrstorade men dom ligger och gnager, var s skra. Dags fr Biden att rentv sig nu innan det r fr sent.
2020-10-19, 16:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Japp, man ska inte visa sina kort frtidigt och i ondan. S ngot bevis p ngot kriminellt gr inte att dra nnu enligt mig. De som anklagar fr komma upp med bevis och visa aktion s fr vi se var vi hamnar.

Om det fanns ens ngra korn av substans i anklagelserna s hade det gvetvis kommit ut fr lnge sedan. Nu finns det ju inte. Hela denna soppa avspeglar bara att valrrelsen gr in i sin sista och mest intensiva fas.

Rkna med mer pajkastning under dagarna som kommer. Vi har nu bockat av olovliga pengar frn Ukraina, Ryssland och Kina. Vad blir hrnst? Jag tippar p antingen Nordkorea eller Iran.
2020-10-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Hr har du ett par av varandra oberoende uppgifter p att FBI fick datorn/hrddisken i december 2019!

https://www.nationalreview.com/news/...bidens-laptop/

https://www.cbsnews.com/news/hunter-...rk-post-story/

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Tack!

Varfr har inte FBI eller ngon annan myndighet agerat i december eller i helgen frgar jag mig. Jag fr inget svar kan jag upplysa dig om men jag ser fram emot att ngon annan kan gra det, som FBI till exempel.
2020-10-19, 17:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad bygger du p att det mste vara minst 650k fr att D ska vinna ver R?

(1227883 + 757694)/(21.48*10^6) = 9%. Ungefr 9% har frtidsrstat.

Hur mnga har registrerat sig?

Lite rstfakta om Florida:

1. 79% av Florida Republikaner som rstat i de 4 senaste valen har nnu inte lagt sin rst.
2. Demokraterna har dremot uppntt 65.3% av de som rstat vid de senaste 4 valen redan nu.
3. Summerar vi detta fr vi en differens om 474.484 personers, med frdel fr Republikanerna.
4. Nr hammaren kommer valdagen kommer r det godnatt fr demokraterna.
5. Trump vinner med strre marginal n 2016
6. Fram till idag finns ingenting som indikerar till ngot annat n ovan scenario.

Antalet registrerade R&D rster samt differens etc har jag redovisat i tidigare inlgg.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-19 kl. 17:10.
2020-10-19, 17:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lite rstfakta om Florida:

1. 79% av Florida Republikaner som rstat i de 4 senaste valen har nnu inte lagt sin rst.
2. Demokraterna har dremot uppntt 65.3% av de som rstat vid de senaste 4 valen redan nu.
3. summerat representerar detta en differens om 474,484 personers frdel fr Republikanerna.
4. Nr hammaren kommer valdagen kommer r det godnatt fr demokraterna.
5. Finns fram till idag inget som indikerar till ngot annat n ovan.

Antalet registrerade rster samt differens etc har jag redovisat i tidigare inlgg.

Tips! Fr varje siffra du skriver s hnvisa grna. Ryktesspridning r regelbrott hr p forumet!
2020-10-19, 17:16
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Flera hr hnger upp sig p hur mnga som registrerats som valdeltagare men det finns nu ganska oskra faktorer som pverkar dom som tnkt "rsta bort Trump".

Biden r mer osynlig n vad ngon kunde frutse och nu nr skandalerna frdjupas blir jag inte frvnad om mnga som tnkt rsta demokraterna helt enkelt trttnar p skiten och avstr frn att rsta.

Kanske r skandalerna uppfrstorade men dom ligger och gnager, var s skra. Dags fr Biden att rentv sig nu innan det r fr sent.
Frgan r hur mnga vljare som hinner f upp gonen fr skandalerna?

Facebook och Twitter censurerar. I vrigt r det vl bara Fox News och New York Post som kr p?
2020-10-19, 17:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
N. Det kommer jag ej, jag har troligen redovisat fler lnkar hr n ngon annan hr fortstter ge data och lnkar men i den takt som det behagar mig. Om du istllet tittar frn nr jag brjade skriva hr var motstndet massivt. Nu brjar vi sknja att det jag psttt (med eller utan lnkar) stmmer.

Har tidigare angivit att Trump vinner Florida med mellan 2-3% det ligger fast.

Om Trump frlorar Florida eller valet s kommer folk skratta t dit. Du kommer tvingas loggas ut fr alltid.

Jag tror inte Trump vinner. Vldigt ltt att dra ihop folk. Men den vanlige amerikanen r van att lta croocks-politiker styra fr dom knner sig bekvm nr det fungerar dligt, men politikerna och media sger att allt r fint.

Folk vill hra det dom vill hra.
2020-10-19, 17:34
Avstngd
President Donald Trump ridiculed his Democratic rival Joe Biden on the campaign trail on Sunday by saying that if elected, Biden would "listen to the scientists" when it came to handling the coronavirus.

https://www.businessinsider.com/trum...0-10?r=US&IR=T

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in