Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Jag gillar din artiga frgestllning.
Tyvrr har jag ingen annan klla n min djupa mnniskoknnedom som sger mig att INGEN vill se en dement farbror i ngon som helst maktposition.
I Bidens fall s frsvras detta dessutom av det faktum att vi inte vet hur mycket pengar han ftt frn det kinesiska kommunistpartiet och hur mycket Joe hoppas att hans familj ska kunna f i framtiden av det kinesiska kommunistpartiet om han gr som det vill.
Ingen normal stat i hela vrlden skulle acceptera en dement genomkorrupt ldring som ledare och det kommer inte heller USA att gra.
Jag uppskattar ditt svar.
Eftersom din premiss r att Joe Biden r en dement och korrupt ldring,avskydd av hela den amerikanska nationen,och som finansieras av det kinesiska kommunistpartiet,samt har en familj som stdjer honom i sin korruption gentemot kina, s finns det egentligen inte ngot diskussionsyfte. Det enda jag kan gra r att fortstta be om kllor och d lter jag snart som en trasig bandspelare.
Jag ser inte ngot av detta som ett problem. Precis ssom du inte ser Donald Trumps lder,finansiella taganden gentemot ryssland, eller hans 1miljard dollarskuld till en frmmande stat, som ngot problem.
Inte heller tror ngon av oss att 1-1=0 gllande korruption. Det enda jag kan hoppas p r att en Biden seger fr med sig reformer gllande kampanjfinansiering. Samt att man gr det obligatoriskt att varje presidentkandidat mste slppa sina deklarationer.
se grna HBO dokumentren "the swamp" som fljer Matt Gaetz i ett helt r. Han frsker visa att systemet r korrupt och att det enda sttet en kongressledamot kan klttra r genom att slja sig sjlv till hgst bjudande lobbyist. En minnesvrd scen r nr han str p golvet och ska rsta,och s kommer en senior republikan i kongressen fram och rcker Matt Gaetz en nota p 50 tusen dollar som han mste betala. Matt skyndar sig till andra sidan gatan och in till RNC fr att brja ringa sina donatorer.Fr s funkar bgge partier.
Pengar och politik hr verkligen inte ihop.