2020-10-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag bryr mig inte om personkulten, och nr det kommer till kritan s bryr sig folk om ekonomi, jobb, f slut p krigen. P dessa punkter har Trump lyckats rtt bra. Fake news narrativet r inget som r taget ur luften. Vid det hr laget s kan alla som anvnder minst tv hjrnceller se klart och tydligt hur media har ljugit och manipulerat. I ganska mnga r, ven innan Trump blev president. Men nr han intog vita huset blev det flera resor vrre. Lgnerna som haglat kring Trump r det vrsta jag ngonsin sett. Som t.ex att han skulle vara vit supremacist och fascist. Eller turerna kring russian collusion. Det r s ljligt att man baxnar. Och det finns folk som svljer snt. Skert du ocks

Nej det rcker med att anvnda hjrnan och gra lite egna efterforskningar s ser man klart och tydligt att det inte r s ddligt som man tidigare trott och att lockdowns och godtyckliga sociala restriktioner inte har hjlpt. Dom hemska hgerextremisterna hade rtt, igen

Ekonomin!! Statsskulden har aldrig varit strre n vad den r nu i US. Trumpen har byggt p den duktigt!
2020-10-27, 10:30
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Pstr du att det inte har dtt 226 000 i covid-19 i USA och att antalet smittade inte r 8,5 miljoner?

Ja, det pstr jag.

False positive och ddsfallen stmmer inte. Samt att det inte r 226k i verddlighet.
2020-10-27, 10:33
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Ekonomin!! Statsskulden har aldrig varit strre n vad den r nu i US. Trumpen har byggt p den duktigt!

Statsskulden har du rtt i. Att trycka pengar och fra krig r dock det enda partierna kan komma verens om.

Kommer inte bli trevligt nr bubblan spricker. Dock s kommer det bli n vrre med Biden. Hgre arbetslshet och more free stuff.
2020-10-27, 10:33
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ja, mnga som sett igenom media fr vad det r fr lngesen. Bde i USA och hr i Sverige. Vldigt uppfriskande att ha en President som vgar g emot det. Hade varit fint att ha samma sak hr. S nej, det r verkligen inget som Trump har uppfunnit.

Sjlv slutade jag konsumera Sverige ska nyheter runt 2003. Har noll tilltro till propagandan.
Du var smart! Grattis! Du har frsttt det man redan visste -20 talet → https://www.voltairenet.org/IMG/pdf/...n_english_.pdf

Det r dock en j*vla skillnad p propaganda och bad propaganda.
2020-10-27, 10:34
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Pstr du att det inte har dtt 226 000 i covid-19 i USA och att antalet smittade inte r 8,5 miljoner?
Ni r ju smst p att utlsa data.

Dagligt antal dda per miljon, toppnotering:

Belgien: 24.63
UK: 13.88
Sverige: 9.77
USA: 8.20

Sjlvklart har USA i absoluta tal lngt fler fr dom r 300+miljoner mnniskor, duuh
Ungefrlig total mortalitet verkar vara ca 0.2-0.3%

https://www.who.int/bulletin/online_....20.265892.pdf
2020-10-27, 10:36
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Statsskulden har du rtt i. Att trycka pengar och fra krig r dock det enda partierna kan komma verens om.

Kommer inte bli trevligt nr bubblan spricker. Dock s kommer det bli n vrre med Biden. Hgre arbetslshet och more free stuff.
Free stuff? Som i open source? Eller menar du ngra andra deflationistiska trendvindar som kommer blsa ver oss i vilket fall som helst?
2020-10-27, 10:38
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Free stuff? Som i open source? Eller menar du ngra andra deflationistiska trendvindar som kommer blsa ver oss i vilket fall som helst?

Vad sgs om sjukvrd och hgre utbildning.

Sedelpressarna kommer f jobba en del.

Sen ska ju hela miljomstllningen finansieras.

Samt enorm invandring.

Blir fint...
2020-10-27, 10:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Hur gick det att skandera att alla mtningar r fejk utom Rasmussen 2018? Fortfarande inte ftt ngot svar, sitter som p nlar hr!
Har jag gjort det? Du mste blanda ihop mig med ngon annan.

Vill du ha min prediktion? r man gambler s satsa en slant p Trump. D.v.s. inte alls skert att han vinner men chansen finns dr definitivt.

Bryr jag mig? Nea... S hr: det blir ingen strre skillnad. Lite mer press p Ryssland, lite mindre p Kina om Biden vinner. Kul om Trump vinner bara fr att se alla kognitiva krumbukter en hel del kommer att uppvisa bde i USA och framfrallt i Sverige.

Annars r valet sammantaget en manifestation av att USA-imperiet r p vg ner frn sin plats som vrldspolis.

Det tycker jag r det mrkligaste att inte fler ser detta. P bda sidorna.
2020-10-27, 10:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Haha, och Barack Obama hade absoluuut ingen personkult kring sig?
Du mste vl nd frst att man inte behver vara en illasinnad diktator fr att omges av en kultstatus som politiker?
Nej, man behver inte vara illasinnad (vilket jag ocks ppekade) och man behver inte tjna sig sjlv, men pfallande mnga i listan r just illasinnade och/eller tjnade sig sjlva.

Jag roar mig med att markera de jag definitivt anser var illasinnade/tjnade sig sjlva.
Det r skert flera, men mnga knner jag inte till s mycket om.

Vladimir Lenin*(Sovjetunionen)
Benito Mussolini*(Italien)
Kemal Atatrk*(Turkiet)
Josef Stalin*(Sovjetunionen)
Adolf Hitler*(Tyskland)

Haile Selassie*(kejsare av Etiopien; personkult inom*Rastafari-rrelsen som Selassie ej stdde)
Sun Myung Moon*(Moonrrelsen)
Mtys Rkosi*(Ungern)
Enver Hoxha*(Albanien)
Chorloogijn Tjojbalsan*(Mongoliet)
Kim Il Sung*(Nordkorea)
Mao Zedong*(Kina)
Dalai Lama*(Tibet)
Francisco Macas Nguema*(Ekvatorialguinea)
Nicolae Ceaușescu*(Rumnien)
Ayatollah Khomeini*(Iran)
Saddam Hussein*(Irak)
Kim Jong Il*(Nordkorea)
Saparmurat Nijazov*(Turkmenistan)
Vladimir Putin*(Ryssland)
Senast redigerad av Surtruten 2020-10-27 kl. 10:46. Anledning: Missade Mao
2020-10-27, 10:47
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, man behver inte vara illasinnad (vilket jag ocks ppekade) och man behver inte tjna sig sjlv, men pfallande mnga i listan r just illasinnade och/eller tjnade sig sjlva.

Jag roar mig med att markera de jag definitivt anser var illasinnade/tjnade sig sjlva.

Kemal Atatrk*(Turkiet)
Adolf Hitler*(Tyskland)

Haile Selassie*(kejsare av Etiopien; personkult inom*Rastafari-rrelsen som Selassie ej stdde)
Mtys Rkosi*(Ungern)
Enver Hoxha*(Albanien)
Kim Il Sung*(Nordkorea)
Mao Zedong*(Kina)
Dalai Lama*(Tibet)
Saddam Hussein*(Irak)
Kim Jong Il*(Nordkorea)

Aha men du markerade inte Lenin och Mao som definitivt illasinnade?
Intressant prioritering
2020-10-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Personkult r oftast just till ledarens frdel.

En lista p ledare med personkult frn Wikipedia sorterade efter ungefrlig inledning av personkulten.
Alla r inte illasinnade, men pfallande mnga anses nog av de flesta ha tjnat sig sjlva mer n sina anhngare.

Avgr sjlva om personkult r huvudsakligen bra eller huvudsakligen farligt.

Kemal Atatrk*(Turkiet)
Adolf Hitler*(Tyskland)
Mtys Rkosi*(Ungern)
Enver Hoxha*(Albanien)
Kim Il Sung*(Nordkorea)
Mao Zedong*(Kina)
Dalai Lama*(Tibet)
Saddam Hussein*(Irak)
Kim Jong Il*(Nordkorea)

Du glmde Elon Musk (Tesla)
2020-10-27, 10:50
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ni r ju smst p att utlsa data.

Dagligt antal dda per miljon, toppnotering:

Belgien: 24.63
UK: 13.88
Sverige: 9.77
USA: 8.20

Sjlvklart har USA i absoluta tal lngt fler fr dom r 300+miljoner mnniskor, duuh
Ungefrlig total mortalitet verkar vara ca 0.2-0.3%

https://www.who.int/bulletin/online_....20.265892.pdf
Det sammanlagda ddstalet r frsts viktigare. USA, vrldens rikaste land och av mnga ses som det mest vlmende, ligger betydligt hgre n Sverige. Bara Spanien, Brasilien och ngot land till ligger hgre, enligt den hr kartan:
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...per_Capita.svg

Och Trumps stab sger nu att man inte kan kontrollera viruset, s vad kan man vnta sig i fortsttningen.
I Sverige har vi god kontroll p smittan, tack vare att regeringen och myndigheter har samarbetat med smittskyddsexperter och det r deras kunskap som ftt styra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in