2020-10-27, 13:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Joe Biden har ntligen visat lite kraft och fokus i sitt tal i Pensylvanien.

https://youtu.be/wQN0stFPySU

Mycket imponerande person. Usas nsta president?

Ett hopklipp helt vrdigt en Pro-Trumper som istllet sker sig till personkulten Trump som har som enda agenda att hna och splittra landet. Och nedstiga till sina Nazi-rallies i Helikopter under tonerna av "Macho Man".
2020-10-27, 13:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett hopklipp helt vrdigt en Pro-Trumper som istllet sker sig till personkulten Trump som har som enda agenda att hna och splittra landet. Och nedstiga till sina Nazi-rallies i Helikopter under tonerna av "Macho Man".

Jag tolkar det som att du sg ngot du inte gillar i klippet?

Vad kan det vara tro?
2020-10-27, 13:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jag tolkar det som att du sg ngot du inte gillar i klippet?

Vad kan det vara tro?

Det ohederliga och hnande stt som det r hopklippt p? Kanske?

Jag kan ta random "Windmill speach" eller "Billions and Billions" eller andra galenheter som Trump sger och spela upp dem p repeat 0.5 ggr hastigheten. Blir det ett s mycket bttre val av det?
2020-10-27, 13:28
Medlem
humanlifes avatar
Ser ganska stabilt ut.

Nationella mtningar igr:
Biden 51%, Trump 44%
Biden 54%, Trump 42%
Biden 52%, Trump 43%
Biden 47%, Trump 48%
Biden 52%, Trump 45%

https://www.270towin.com/polls/lates...lection-polls/

En annan mtning 25/10:
Biden fr 279 elektorer, Trump 163.
https://www.cbsnews.com/2020-us-elec...round-tracker/
2020-10-27, 13:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Detta r d ungefr p samma stt som du och andra i klimatfrgor alltid attackerar frfattaren till en skeptisk artikel, istllet fr sakfrgorna artikeln diskuterar.

Tycker du att alla ska underkasta sig IPCC?

Din brist p sjlvinsikt r sansls.
Nej, vi skall inte underkasta oss, det r ju det jag skriver.
2020-10-27, 13:33
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Genomsnittet p bettingsajterna har fr China-Joes del nu sjunkit till 64,2. Tendensen r att hans favoritskap minskar successivt.

Trump ligger fortfarande p runt 35.

...och 538 ligger i sina simuleringar p 87/12/1

Fr Biden/Trump/Oavgjort

Det verkar som utlandsvistelsen, som Trump lovade sina fljare, nu blir permanent. Han fr kanske ett kontor vgg i vgg med Putin i Kreml.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-27, 13:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Du anser allts att Islam r farligt?
Jag hller med.
Nej, en religion r sllan farlig, dremot blir den farlig nr man frsker tvinga den p andra. Vilket ven kristna har gjort.
Citat:
Dremot krver inte Trump underkastelse, bara att man inte ska vara dum i huvudet. Det r vl det dr det blir svrt fr dig att acceptera Trump som ledare. Demokraterna krver ju nufrtiden att man ska vara dum i huvudet eftersom de erbjuder en senildement kandidat. Jag frstr att du knner dig mer hemma dr, i slavgarpartiet. Du har hittat din gare.
Att Trump vill ha Ja-sgare omkring sig finns det ju mnga bevis fr. Hur mnga har han sparkat och hur mnga har vnt honom ryggen p grund av samarbetsproblem?
2020-10-27, 13:37
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ser ganska stabilt ut.

Nationella mtningar igr:
Biden 51%, Trump 44%
Biden 54%, Trump 42%
Biden 52%, Trump 43%
Biden 47%, Trump 48%
Biden 52%, Trump 45%

https://www.270towin.com/polls/lates...lection-polls/

En annan mtning 25/10:
Biden fr 279 elektorer, Trump 163.
https://www.cbsnews.com/2020-us-elec...round-tracker/

Svida inte denna analys av lget flyger dig rakt ver huvudet s kommer du frst varfr Trump kommer vinna. Stort.

https://youtu.be/5QoALB7ewQA
2020-10-27, 13:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Well, allt r ganska simpelt egentligen. Konsekvenstnket sammanfattas bra s hr:

Damaged people damage people

Utmedefter denna insikt s handlar det sen bara om vad man behver gra fr att hindra att s sker. Svrfattligt? Jag skulle tro det efter att ha tragglat igenom dina inlgg. Nvl, detta kan naturligtvis appliceras p kung Trump med...som du ser delar han ut den nya Kinaflunsan helt hmningslst, vilket du kanske gillar, men som jag ser uppenbara problem med.

S det lser man genom att slppa in miljontals damage people och ge dem gratis sjukvrd?

Bra tnkt.

USA kan lika grna annektera Venezuela nu och f slut p lidandet.
2020-10-27, 13:46
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det ohederliga och hnande stt som det r hopklippt p? Kanske?

Jag kan ta random "Windmill speach" eller "Billions and Billions" eller andra galenheter som Trump sger och spela upp dem p repeat 0.5 ggr hastigheten. Blir det ett s mycket bttre val av det?

Jag tycker det r ganska kul att Trump r s korkad att han gr dessa strategiska misstag.
Han hller p att frlora mngder av ldre vljare p grund av sitt arroganta och knslolsa stt att hantera pandemin. Biden har framsttt som mer empatisk och medknnande med de utsatta gamla.
Dessa seniorvljare behver Trump vinna tillbaka i valspurten, s vad gr han. Hnar Biden fr att han r ldre
2020-10-27, 13:53
Avstngd
Citat:
Svida inte denna analys av lget flyger dig rakt ver huvudet s kommer du frst varfr Trump kommer vinna. Stort.

https://youtu.be/5QoALB7ewQA

Stort med 311 fljare!
2020-10-27, 13:55
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det mrkligt att man anvnder dem som statistisk mttstock nu. Jag tror att du har s mycket investerat i att Biden vinner s att du inte r kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Hr r min hllning fr gonblicket. Jag tittar alltid p trender och det hr r vad jag ser:

Och terigen s r det fascinerande och rent ut sagt sorgligt att Demokraterna endast lyckats f fram Biden som motkandidat till Trump. n mer tragiskt r att folk tror att det r han som ska terstlla allt.
Fr det frsta, man ska inte vara s himla snabb p att anta saker. Fr det andra s gr jag bedmningen (vilket inte snappades upp) att du baserar ditt tyckande p data som man inte kan trnga till botten med...likafullt lgger du helt okritiskt ut sna mtningar; baserar din vrldsbild efter det, typ, bara fr att kort drefter lmna ett spr av lnkar som frklarar varfr modellerna inte var s galna som du pstr. *gsp*

Allt beror vl p hur man (Demokraterna) tror att valet kommer spelas ut och styr sin kampanjstrategi i den riktningen. Detta har som jag ser det blivit ett karaktrsval mer n ngot annat (vilket r sjlvklart och jag sa tidigt (pre-corona)). Och i post-sannings eran s vet jag faktiskt inte om man hade kunnat vlja en lmpligare kandidat n Biden. Det betyder inte att jag gillar honom. Han r en ldring, dock en pragmatisk sdan...vilket de flesta gillar, fr han erknner bl a sina misstag, inkluderar andra, och tnjuter ett rttvisepatos som Trump bara kan drmma om. (Jag behver inte vara srskilt emotionellt investerad fr att komma fram till detta, bara mer inlyssnande skulle jag tro.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in