2020-10-28, 18:05
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Min frutsgelse r att det ser bra ut fr Trump p valdagen, men att Biden vinner med relativt liten marginal efter postrsterna rknats. Detta kommer orsaka stor tumult.

Biden avgr sedan som den trojanska hst han r och vips s har USA sin frsta kvinnliga president, som dessutom r icke-vit.

Stller mig tveksam till att Biden avgr s fort som vissa tror. Han verkar ha ett stort ego, och vill nog inte bli ihgkommen som gubben som avgick efter en kvart.
Tror jag iaf. Kanske inte att han sitter perioden ut - men frutsatt att han inte fr en stroke eller liknade s tror jag att han sitter tv r iaf.
2020-10-28, 18:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Normalt fungerande person: "Jag skulle kunna dda fr en burgare just nu."

sirup: *ringer polisen*

Frgan om coronan har du redan blivit besegrad i ser jag.
Om vi tar lite mera trumpiga uttalanden kanske du kan hjlpa till att tolka?
  1. ...are going to have vaccines, I think, relatively soon. (Mars 2020)
  2. We now have the lowest Fatality Rate in the World. (Juli 2020)
  3. Joe Biden would delay the vaccine for coronavirus if elected. (Oktober 2020)

Vad menar Trump?
2020-10-28, 18:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Pengarna har "tagit slut" i Florida.

Jovisst, stor chans.

Trump har haft det fruktansvrt svrt att f in donationer i r dock, Biden har dragit ifrn med valdonationer med en vldigt stor marginal, Trumps valmaksin fick in runt 200 miljoner dollar i brjan av mnaden medan Biden lg p betydligt mer.

S att Trump skulle ha ftt slut p pengar r inte helt omjligt
2020-10-28, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Min frutsgelse r att det ser bra ut fr Trump p valdagen, men att Biden vinner med relativt liten marginal efter postrsterna rknats. Detta kommer orsaka stor tumult.

Biden avgr sedan som den trojanska hst han r och vips s har USA sin frsta kvinnliga president, som dessutom r icke-vit.

Skulle det bli s r det troligt att Trump bestrider resultatet och att det fr avgras av hgsta domstollen. Och vi vet hu hur sammansttningen ser ut dr numera.
2020-10-28, 18:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Stller mig tveksam till att Biden avgr s fort som vissa tror. Han verkar ha ett stort ego, och vill nog inte bli ihgkommen som gubben som avgick efter en kvart.
Tror jag iaf. Kanske inte att han sitter perioden ut - men frutsatt att han inte fr en stroke eller liknade s tror jag att han sitter tv r iaf.

Han sitter nog hela perioden, men han kommer inte att bli omvald, antingen gr han i pension eller s frlorar han, det r inte alla presidenter som faktiskt har stllt upp till omval om jag har frsttt det rtt.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jag vet inte jag. Det r frvisso mycket mjligt, men det var inte lnge sedan Biden sa detta:

https://m.youtube.com/watch?v=6b8yNaKExvA
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skulle det bli s r det troligt att Trump bestrider resultatet och att det fr avgras av hgsta domstollen. Och vi vet hu hur sammansttningen ser ut dr numera.

Skulle HD bestmma sig fr att bara ge honom mbetet s lr det bli inbrdeskrig.
2020-10-28, 18:09
Medlem
Davys avatar
I artikeln pratas det om 2-6 musd. Det r ju kaffepengar fr Trump. Klart han skulle hosta upp dom sjlv om han tycktes det behvdes. Eller gamblar han hela valet p att spara in 4 musd?

Fake news
2020-10-28, 18:09
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Fast om inget valfusk kan pvisas kan vl rimligtvis inte resultatet ogiltigfrklaras?
2020-10-28, 18:12
Medlem
Citat:
I artikeln pratas det om 2-6 musd. Det r ju kaffepengar fr Trump. Klart han skulle hosta upp dom sjlv om han tycktes det behvdes. Eller gamblar han hela valet p att spara in 4 musd?

Fake news

Vilket han sagt frn brjan. Om han anser att det behvs s satsar han ur egen ficka. Men det vill han sklart undvika i det lngsta...
2020-10-28, 18:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Fake news

Trump kan inte anvnda sig av sina privata pengar dock, det mste vara kampanjpengar och dr ligger kruxet

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vilket han sagt frn brjan. Om han anser att det behvs s satsar han ur egen ficka. Men det vill han sklart undvika i det lngsta...

Han sa att han skulle skjuta in pengar i kampanjkassan i slutet av frra mnaden, som sagt han fr inte ta av sina privata pengar fr att hlla uppe reklam utan det mste ske via kampanjkassan
2020-10-28, 18:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump har haft det fruktansvrt svrt att f in donationer i r dock, Biden har dragit ifrn med valdonationer med en vldigt stor marginal, Trumps valmaksin fick in runt 200 miljoner dollar i brjan av mnaden medan Biden lg p betydligt mer.

S att Trump skulle ha ftt slut p pengar r inte helt omjligt

Tack fr lnken om Florida-pengarna, jo vissa kommer frkasta det bara fr att det r CNN.

Att Trump har haft otroligt svrt att f in pengar r anmrkningsvrt. Om nu dessa entusiastiska republikanska vljarna inte ens r beredda att avvara ngra futtiga dollar (det r vad som behvs frn 60 miljoner rstare) s r det rtt illa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in