2020-10-28, 19:05
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det lr dock bli en vldigt konstig amerikansk valvake-kvll med alla dessa postrster. Jag tror det finns stor risk att ingen president kan utropas under natten och nsta dag.

Eller: Om Biden fr 270 skra elektorsrster snabbt, s kan han utropa sig som segrare eftersom alla (ven republikaner) r helt verrens om att vervldigande mngden postrster kommer att vara demokratiska.
Dremot om Trump knappt kniper 270 rster baserat p valkvllens rkning, s blir det knepigt om han d utropar sig som segrare.

Men amerikanska TV-kanaler brukar vara professionella och "ger" inte en stat till en av kandidaterna frrn det r helt skert att denne vinner inklusive postrster. S jag tror helt enkelt ingen av dem fr 270 rster utropat av ngon TV-kanal under natten.

Ja, blir nnu mer problematisk i och med att tv-kanalerna, frmst fox och cnn, tvlar mot varandra att vara frsta kanal "to call a state".

Blir intressant.
2020-10-28, 19:05
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Det beror ju p frn delstat till delstat. De sm i nordst blir klara tidigt.

Men det r ju spnnande att kolla exit polls p eftermiddagen us tid. Kan inte tiderna exakt.

Bara att stta p tv:n och g runt och smfixa hemma.
Fast exit polls var ju heelt uppt vggarna 2016, s mer n underhllningsvrde har de ju inte. Fast det r ju gott s, om man gr runt hemma och smskrotar.
Senast redigerad av Zurfarn08 2020-10-28 kl. 19:09.
2020-10-28, 19:06
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Usa gr ver till vintertid p sndag 1 november. S sex timmar d till stkusten.
OK, tack! D blir allt en timme senare d
2020-10-28, 19:08
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
vad kr ni fr kanal? vill inte ha massa anti trump skit , vill ha en "normal" rapportering. det lutar t typ tim pool eller nt.
Vet inte, hade helst sett nn amerikansk riktig valvaka - grna swappat mellan olika - men det kan man vl inte se frn Sverige. Vill ocks ha en normal rapportering, f se vad trden rekommenderar nr det nrmar sig.
2020-10-28, 19:09
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men postrster och early votes in person brjar vl rknas i frtid? I alla fall i vissa stater har jag fr mig. Har fr mig att det gller fr t ex Florida, men jag kan vara ute o cykla nu.

https://www.pewresearch.org/fact-tan...onexplainer_1/

Hr r en bra bild som visar de stater som kan rkna sina postrster efter valdagen.

Citat:
Although election workers in at least 32 states can start processing ballots (but not, in most cases, counting them) a week or more before Election Day, these counts may not be finished by election night depending on how many come in. In a half-dozen states, including the battlegrounds of Pennsylvania and Wisconsin, processing cant start until Election Day itself.

Also, in 23 states (plus D.C.), mail ballots postmarked by Election Day (or in a few cases the day before) can still be counted even if they arrive days later further lengthening the counting process. Bottom line: Any vote totals reported on election night will be even more unofficial than they typically are.
2020-10-28, 19:09
Medlem
sebastian_s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=rCrMb0sM2Vk

Satan vad han drar folk p en vardag 11.00 p frmiddagen lokal tid. Bullhead city har 38 000 invnare. Ser ut att vara minst 15 000 personer p plats.
2020-10-28, 19:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Men postrster och early votes in person brjar vl rknas i frtid? I alla fall i vissa stater har jag fr mig. Har fr mig att det gller fr t ex Florida, men jag kan vara ute o cykla nu.

Vissa delstater fr av ngon bisarr anledning inte ens brja processa postrsterna frrn p valdagen. Detta gller till exempel viktiga Wisconsin och Pennsylvania.

Mnga fler stater fr inte brja rkna rsterna innan valdagen, men sjlva rknande kan g ganska snabbt tack vare automatik.

Hr finns en beskrivning:
https://www.npr.org/2020/10/23/92625...sing-timelines
2020-10-28, 19:10
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Vet inte, hade helst sett nn amerikansk riktig valvaka - grna swappat mellan olika - men det kan man vl inte se frn Sverige. Vill ocks ha en normal rapportering, f se vad trden rekommenderar nr det nrmar sig.

ja man fr vl hoppa. man kan ju kolla allt med vpn.
2020-10-28, 19:17
Medlem
Davys avatar
ven om jag fullkomligt spyr p CNN s r deras valvaka bra rent tekniskt sett, eller hur jag ska beskriva det. John King str vid tv-skrmarna i studion och visar olika scenarion, gr ner p rster i counties. Klickar upp varje countie fr att kolla rster och se hur det kan pverka.

Annars blir det vl Fox.

Samt Infowars. Alex Jones valdagen vill man inte missa.
2020-10-28, 19:17
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tydligen rapporteras det om att Trump drar in all reklam i Florida nu fr att pengarna har tagit slut, vi fr se om det stmmer men om det faktiskt r s att pengarna har tagit slut fr kampanjandet s r det troligen krt, det r runt en vecka kvar och det r nu man kan norpa tillrckligt mnga vljare.

Tydligen ska pengarna ha tagit slut i Florida

Ja det blev aldrig ngot av de 100 miljonerna USD som Trumpen sjlv lovade att bidra med. Inte ens han sjlv tycker att han r en bra investering. Snacka om svag ROI.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-28, 19:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag kr CNN. Som redan konstaterats, tekniskt mycket bra och stora resurser s de kan ha snabb rapportering och tckning verallt.

Till er Pro-Trumpers blir det ju en extra bonus om de "grter" om Trump vinner. Men detta sker isfall inte frrn det r klart, och det blir det som sagt var troligtvis inte p valnatten.
2020-10-28, 19:21
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du fr frst att det handlar om att gilla debatten ocks. Mnga r nog oroliga innerst inne men tycker om att provocera med sjlvsker stil. Det gller bda sidor skulle jag tro.

Med det sagt s r jag etthundra procent sker p att Trump kommer att vinna med landslide p tisdag.

#Trumpforretirement2020

Du r det fr att Q lovat er s. Slpper du Q nr hens profetia visar sig lika falsk som allt annat hen spottat ur sig?

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in