Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Sndningarna lr vl brja 19.00 stamerikansk tid, och de r vl 5 timmar efter nu nr vi gtt till vintertid. S midnatt svensk tid brjar vl analyser etc men vart det lutar ser man vl frst 2 timmar senare (om det r landslide t endera hll) eller 3+ timmar senare om det r jmt. Jag kommer nog brja kolla redan vid midnatt.
Det lr dock bli en vldigt konstig amerikansk valvake-kvll med alla dessa postrster. Jag tror det finns stor risk att ingen president kan utropas under natten och nsta dag.
Eller: Om Biden fr 270 skra elektorsrster snabbt, s kan han utropa sig som segrare eftersom alla (ven republikaner) r helt verrens om att vervldigande mngden postrster kommer att vara demokratiska.
Dremot om Trump knappt kniper 270 rster baserat p valkvllens rkning, s blir det knepigt om han d utropar sig som segrare.
Men amerikanska TV-kanaler brukar vara professionella och "ger" inte en stat till en av kandidaterna frrn det r helt skert att denne vinner inklusive postrster. S jag tror helt enkelt ingen av dem fr 270 rster utropat av ngon TV-kanal under natten.