2020-10-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag hotar absolut inte med ngonting, jag frklarar bara att om HD bokstavligen ger Trump vinsten utan att invnta en omrkning eller dylikt s lr det bli ett inbrdeskrig, speciellt d folk redan r negativt instllda till hur den senaste domaren valdes in (senaten valde att bara rsta in henne men valde aktivt bort att rsta om stdpaket).

Inbrdeskrig lr det bara bli om det blir konstiga vinster eller p tok fr nra.

Som av en hndelse r det bara demokratiskt styrda stder som frbereder sig fr upplopp. Affrer brjar redan nu bomma igen fr att skydda sig.
2020-10-28, 18:48
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
ok, nr exakt kan vi se fram emot uppesittarkvll den 3? finns det nn timeline svensk tid? snackar vi brjan 03.00 den 4 eller?

Beror p hur intresserad och hur mycket tid du har. Bara dra tillbaka klockan sex timmar s vet du. Kl 03 den fjrde r frsent. Det brjar bli spnnande redan kl 21 p tiden, svensk tid. Jag ska kolla frn 15.
2020-10-28, 18:55
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
ok, nr exakt kan vi se fram emot uppesittarkvll den 3? finns det nn timeline svensk tid? snackar vi brjan 03.00 den 4 eller?
Sndningarna lr vl brja 19.00 stamerikansk tid, och de r vl 5 timmar efter nu nr vi gtt till vintertid. S midnatt svensk tid brjar vl analyser etc men vart det lutar ser man vl frst 2 timmar senare (om det r landslide t endera hll) eller 3+ timmar senare om det r jmt. Jag kommer nog brja kolla redan vid midnatt.
2020-10-28, 18:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Beror p hur intresserad och hur mycket tid du har. Bara dra tillbaka klockan sex timmar s vet du. Kl 03 den fjrde r frsent. Det brjar bli spnnande redan kl 21 p tiden, svensk tid. Jag ska kolla frn 15.

jo jag r mycket intresserad! vilken svensk tid brjar rstrkningarna komma in fr de olika staterna?
2020-10-28, 18:56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sndningarna lr vl brja 19.00 stamerikansk tid, och de r vl 5 timmar efter nu nr vi gtt till vintertid. S midnatt svensk tid brjar vl analyser etc men vart det lutar ser man vl frst 2 timmar senare (om det r landslide t endera hll) eller 3+ timmar senare om det r jmt. Jag kommer nog brja kolla redan vid midnatt.

midnatt mellan 3/4?
2020-10-28, 18:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, problemet r att folk inte tnker lngre n Instagram och JewTube. De ser en knasig man som rapar grodor och de reagerar med reptilhjrnan. De fattar inte vad en kommande ttarsperiod av repressiv vnsterdemokrati kommer att innebra. Ryssland kommer bli en mycket strre spelare n tidigare och det r vl bara att gratulera de som krattade manegen.

Nu tror jag inte Biden sitter i mer n 4 r dock, jag r ven rtt sker p att det r en republikan som erstter Biden 2024, men det krvs att det inte blir en intern kollaps inom det republikanska partiet frsts
2020-10-28, 19:00
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
midnatt mellan 3/4?
Ja, precis.
2020-10-28, 19:00
Medlem
Davys avatar
Citat:
jo jag r mycket intresserad! vilken svensk tid brjar rstrkningarna komma in fr de olika staterna?

Det beror ju p frn delstat till delstat. De sm i nordst blir klara tidigt.

Men det r ju spnnande att kolla exit polls p eftermiddagen us tid. Kan inte tiderna exakt.

Bara att stta p tv:n och g runt och smfixa hemma.
2020-10-28, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Det lr dock bli en vldigt konstig amerikansk valvake-kvll med alla dessa postrster. Jag tror det finns stor risk att ingen president kan utropas under natten och nsta dag.

Eller: Om Biden fr 270 skra elektorsrster snabbt, s kan han utropa sig som segrare eftersom alla (ven republikaner) r helt verrens om att vervldigande mngden postrster kommer att vara demokratiska.
Dremot om Trump knappt kniper 270 rster baserat p valkvllens rkning, s blir det knepigt om han d utropar sig som segrare.

Men amerikanska TV-kanaler brukar vara professionella och "ger" inte en stat till en av kandidaterna frrn det r helt skert att denne vinner inklusive postrster. S jag tror helt enkelt ingen av dem fr 270 rster utropat av ngon TV-kanal under natten.
2020-10-28, 19:02
Medlem
Davys avatar
Usa gr ver till vintertid p sndag 1 november. S sex timmar d till stkusten.
2020-10-28, 19:03
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det lr dock bli en vldigt konstig amerikansk valvake-kvll med alla dessa postrster. Jag tror det finns stor risk att ingen president kan utropas under natten och nsta dag.

Eller: Om Biden fr 270 skra elektorsrster snabbt, s kan han utropa sig som segrare eftersom alla (ven republikaner) r helt verrens om att vervldigande mngden postrster kommer att vara demokratiska.
Dremot om Trump knappt kniper 270 rster baserat p valkvllens rkning, s blir det knepigt om han d utropar sig som segrare.

Men amerikanska TV-kanaler brukar vara professionella och "ger" inte en stat till en av kandidaterna frrn det r helt skert att denne vinner inklusive postrster. S jag tror helt enkelt ingen av dem fr 270 rster utropat av ngon TV-kanal under natten.
Men postrster och early votes in person brjar vl rknas i frtid? I alla fall i vissa stater har jag fr mig. Har fr mig att det gller fr t ex Florida, men jag kan vara ute o cykla nu.
2020-10-28, 19:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ja, precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Det beror ju p frn delstat till delstat. De sm i nordst blir klara tidigt.

Men det r ju spnnande att kolla exit polls p eftermiddagen us tid. Kan inte tiderna exakt.

Bara att stta p tv:n och g runt och smfixa hemma.

vad kr ni fr kanal? vill inte ha massa anti trump skit , vill ha en "normal" rapportering. det lutar t typ tim pool eller nt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in