Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Skilly - du har missuppfattat relationen mellan Trump och de lgst stende vljarna. VitruvianskeMannen verkar inte begripa att Trumps skattepolitik gr hem hos stora delar av verklassen. Bara fr att bl stater generellt r mer vlutbildade betyder inte det att detta gller alla demokrater i sagda stater. Inte ens majoriteten, pga stora klyftor mellan hgutbildade och lgutbildade. Kalifornien har bland den smsta utbildningen i USA, till exempel. Dremot flyttar mnga hgutbildade dit fr att investera i marknaden, och drar p s stt upp medelvrdet.
Trumps vljare tjnade i snitt mer n Clintons och Sanders vljare i primrvalen 2016. Snker man skatten fr de rika s kommer de att uppskatta det. Dremot har Trump ett dligt rykte, s som att han bara skulle locka hillbillies inom arbetarklassen (myt!), och det gr dem mindre bengna att erknna sitt std. Ett mnster som noterats r att de hellre erknner det online n att prata om det med ngon som ringer. Ett av mnga exempel.
Njae.. jag tror inte att jag missuppfattat ngot. Kommentaren jag citerade gav sken av att alla med lg IQ rstade vnster. Bl stater R mer vlutbildade, precis som du skriver. Och det gller inte bara Cali, som du tar upp som exempel.
Lantisar rstar rtt, stadsbor med utbildning rstar bltt. Generellt. Och Stater dr lantisarna trycks undan och mer utbildat folk flyttar in, som t.ex Texas, s brjar de byta frg.
De sjlviska hginkomsttagare du pratar om, som rstar rtt, t frhllandevis f.