2020-10-28, 22:52
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Men gud Hindenburg, sg inte att detta r vad du kan prestera intellektuellt. Vad har vi pratat om ett par veckor nu, Demokraterna har gtt frn 45% till 39.X% nu. Republikanerna kar snabbare nu samt har sitt p valdagen. Arizona blir ju Republikanernas med ca 5% det r ju inte ens jmnt.

Ha ha,
dr kom nobelmodellen.

Du fattar inte ens att dina modeller r helt vrdelsa.

Jag ska frklara varfr du och dina modeller r vrdelsa:

om Trump, mot frmodan, vinner valet kommer du hvda att du hade rtt hela tiden.

Jag frstr att det r svrt fr dig att frst men precis det r beviset p att du inte frstr vad du hller p med. Folk som vet vad de hller p med kan hantera data och kan gra analyser och prognoser utifrn det. Det handlar inte om dig.
2020-10-28, 22:54
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag har lite svrt att avgra om du skmtar eller bara r exceptionellt korkad. Biden/Harris har gjort ett aktivt val att inte hlla superspreader-events likt demagogen Trump. Har du missat att USA r extremt hrt ansatt av coronaviruset? D r det frsts ansvarsfullt att visa att man tar det p allvar, likt Biden/Harris hela tiden har gjort till skillnad frn Trump.
Varfr har de folk dr d verhuvudtaget? Ska de tio som tillts vara med skapa stmning eller vad r pongen? Det r extremt tntigt att skapa ett livesnt evenemang med tio pers nrvarande live.
2020-10-28, 22:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ha ha,
dr kom nobelmodellen.

Du fattar inte ens att dina modeller r helt vrdelsa.

Jag ska frklara varfr du och dina modeller r vrdelsa:

om Trump, mot frmodan, vinner valet kommer du hvda att du hade rtt hela tiden.

Jag frstr att det r svrt fr dig att frst men precis det r beviset p att du inte frstr vad du hller p med. Folk som vet vad de hller p med kan hantera data och kan gra analyser och prognoser utifrn det. Det handlar inte om dig.

Men en falsk poll som visar Biden +10% r rtt menar du ?
Mrklig instllning, men kanske frklaringen till varfr Ni frlorar allt nu frtiden, hgmod. Tid fr en rejl tarmskljning p dig Hindenburg.
2020-10-28, 22:57
Avstngd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kanske generellt. Men det stmmer definitivt inte i USA. Trump vinner de fattiga utslagna delstaterna, medan demokraterna vinner de rika utvecklade delstaerna med hgst medelinkomst, i nordost och p vstkusten.

En extrem korrelation.

Exakt.
Liberala hycklare rstar p Dems.
De som vill frbjuda fria skolval, medan som sjlva skickar sina egna barn till privata elitskolor.
2020-10-28, 23:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag r lite nyfiken. Tnker du att Hunter och Jim Biden ska fortstta gra affrer med Kazakstan, Kina och Ukraina igen om Joe tergr "in office", eller ska de hlla tillbaka denna gng? Kan de rkna med att CNN, Twitter, Facebook och resten av media hller dem om ryggen nr de utnyttjar Joe Bidens namn eller?

Joe Biden gjorde vl sina avtal under perioden. 2017-2019, anser du att Joe Biden inte var en civilperson under den tiden och drmed berttigad att sluta avtal?

Om du sger att han inte var det s gller samma fr Trump den dagen han upphr att vara president.
2020-10-28, 23:12
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Skilly - du har missuppfattat relationen mellan Trump och de lgst stende vljarna. VitruvianskeMannen verkar inte begripa att Trumps skattepolitik gr hem hos stora delar av verklassen. Bara fr att bl stater generellt r mer vlutbildade betyder inte det att detta gller alla demokrater i sagda stater. Inte ens majoriteten, pga stora klyftor mellan hgutbildade och lgutbildade. Kalifornien har bland den smsta utbildningen i USA, till exempel. Dremot flyttar mnga hgutbildade dit fr att investera i marknaden, och drar p s stt upp medelvrdet.

Trumps vljare tjnade i snitt mer n Clintons och Sanders vljare i primrvalen 2016. Snker man skatten fr de rika s kommer de att uppskatta det. Dremot har Trump ett dligt rykte, s som att han bara skulle locka hillbillies inom arbetarklassen (myt!), och det gr dem mindre bengna att erknna sitt std. Ett mnster som noterats r att de hellre erknner det online n att prata om det med ngon som ringer. Ett av mnga exempel.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2020-10-28 kl. 23:16.
2020-10-28, 23:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nu gr du det igen Baghdad-Nixter.

Du frutstter att den som utgr frn fakta r en vnstersympatisr.

En kommentar:

Nu gr du det igen, utgr frn att det du sger r fakta.

Jag hvdar att sannolikheten att 2020 i Arizona kommer se ut som 2016, i allt. tidiga postrster, tidiga rster och valdagen, mjligen lite olika frdelnigar men i stort sett samma mnster. Du tar en dag mitt i denna process och kallar ut en "vinnare den dagen", vilket inte stmmer d bda partierna jobbar med ngot de kallar strategi... nja lt dagen komma snart s r denna grej ver.

PS. Snlla brja jobba som medarbetare fr Socialdemokraterna i nsta val, du skulle vara en stor tillgng.
2020-10-28, 23:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Georgia har inte vunnits av en Demokrat sedan 1992, Bill Clintons frsta seger.

Idag har det kommit ut fem underskningar frn Georgia. De ger Biden:
+2
+4
+5
+2
+6
Genomsnitt 3.8% ledning fr Biden. Ngot historiskt hller p att hnda.
2020-10-28, 23:15
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Jikq...LincolnProject

Tolkar ni den hr annonsen kring vad som hnt nu senast kring anklagelserna mot Hunter och Joe Biden?
2020-10-28, 23:21
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Nu gr du det igen, utgr frn att det du sger r fakta.

Det stmmer, fr det r sant. Jag vet att du inte frstr hur du kan kontrollera det men mitt primra syfte hr i trden r att ifrgastta dig och andra som cherrypickar data och inte frstr enkla fakta.

Citat:
Jag hvdar att sannolikheten att 2020 i Arizona kommer se ut som 2016, i allt. tidiga postrster, tidiga rster och valdagen, mjligen lite olika frdelnigar men i stort sett samma mnster. Du tar en dag mitt i denna process och kallar ut en "vinnare den dagen", vilket inte stmmer d bda partierna jobbar med ngot de kallar strategi... nja lt dagen komma snart s r denna grej ver.

Jag konstaterar d att du inte har fakta som stdjer den hypotesen. Du har tex ignorerat postrsterna och bara brytt dig om rster frn vallokaler. Anledningen r uppenbar: du vill argumentera fr republikansk seger.

Sttet du gr det fr dig att framst som svagbegvad och Baghdad-Nixter.

Citat:
PS. Snlla brja jobba som medarbetare fr Socialdemokraterna i nsta val, du skulle vara en stor tillgng.

Det r vl inte bra?

Det r rtt fascinerande vilka slutsatser om mig du dragit av att jag exponerar dina lgner.
2020-10-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Alla som vill r inbjudna?

Varfr skriver du nt s dumt fr? Det r vl klart att de har ett bestmt antal mnniskor som de lter vara dr. De VET att eventet kan ses p internet sedan. Och att det gr att lsa om det sedan.

9 500 tittare mot Trumps 350 000 tittare dr rallyt startade ungefr samtidigt.
2020-10-28, 23:22
Medlem
Ser bra ut fr Trump. Trenden p Rasmussen r ett bra tecken.

Det str mellan den bild media frmedlar och verkligheten. Tror pengar och jobb verrider medias bild. Skulle satsa p Trump, dock vet man aldrig. Frvnar mig att de som tror p Biden r lika sjlvskra som de var 2016 p att Hilnary skulle vinna. Ofattbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in