2020-10-31, 12:59
Avstngd
Trump, den enda amerikanska presidenten som inte har startat nt krig, och frhoppningsvis arbetar fr fred. Han har dissat Busch och Clinton fr deras vidriga olje-krig i mellanstern till exempel .Jag trodde fr ngra mnader sen att han skulle ta hem nyvalet utan problem. Nu r jag mer osker. Jag vill inte tro att folk r ett gng frskock, men attans vad viktigt att inte deep state tar hem det hr. Nu r han en underdog igen, helt klart, men det finns en chans.
2020-10-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Man undrar ju vart det kommer barka hn:

The US just reported 9 million coronavirus cases:

0 to 1 million: 98 days
1 to 2 million: 44 days
2 to 3 million: 27 days
3 to 4 million: 15 days
4 to 5 million: 17 days
5 to 6 million: 22 days
6 to 7 million: 25 days
7 to 8 million: 21 days
8 to 9 million: 14 days

Det r en jvla utveckling det. Det hela kommer att urarta i panik. Det hade ju varit bttre att adressera problemen tidigt och ha en plan som frndras sig efter hur mycket smitta och hur mnga som r sjuka r.

En miljon p tv veckor nu. Och om det kar? Var ska man ta sjukhuspersonalen ifrn? Alla r redan och jobbar vertid p sjukhusen.
2020-10-31, 13:01
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Colin Powell, med otaliga nykonservativa stttar ocks Biden.
https://reason.com/2020/08/19/gop-ha...out-for-biden/
Biden r ingen oskyldig person.

Sen, p sidan om, s ska Korea sjlvfallet kunna frsvara sig. Det r en rent bisarr id att DPRK skulle vara ett hot mot USA. Sen r det nog mer s att Trump ltsades ha vergivit "allt-eller-inget" frhandlingar som har varit fruktlsa i decennier, men istllet nobbade han koreanernas frslag om msesidig nedrustning p halvn och utnyttjade koreanerna fr billiga photo-ops.
De r medvetna om att om de gick med p USAs krav s slutar de som Libyen, vilket Trumpkritiker som Bolton indirekt har sagt till dem under frhandlingar.
Men vad vet jag, du kanske hellre hade velat ha ett krig, dr Korea blir det nya Libyen?

Nej, Jag hade helst sett ett terfrenande mellan det kommunistiska, fattiga, diktatoriska Nord Korea, med det Demokratiska, Rika och Progressiva Syd Korea, p samma stt som vi fick uppleva mellan st- & Vsttyskland.

Om Nord Korea inte vill utgra ett hot mot USA, varfr bygger de d lngdistansmissiler som kan n det amerikanska fastlandet.

Varfr bygger de verhuvudtaget, i ljuset av icke- spridningsavtalet (NPT), missiler med krnvapenspetsar.

Varfr tillter Trump-administrationen sig att bli s fullkomligt grundlurade av Kim Jong-un? Ingen amerikansk ledare har tidigare blivit s fremjukad som Trump blev. Han trodde han visste vad han hade "The Little Rocket Man" s gjorde denna precis tvrtemot vad han lovat Trump. Ingen sannasad bedmare trodde ngot annat, men Trump ville s grna vinna en utrikespolitisk Triumf, ungefr som nr Reagan kte till Kina 1984.

https://www.theguardian.com/us-news/...-jong-un-video

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-31, 13:05
Medlem
klybans avatar
Stmde det jag hrde att Texas har mer postrster nu n rster i 2016 valet?

Det intressanta sen r att administrationen postrstar, man frgar sig varfr d de inte anser de rsterna r vrda och rkna.
2020-10-31, 13:05
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Man undrar ju vart det kommer barka hn:

The US just reported 9 million coronavirus cases:

0 to 1 million: 98 days
1 to 2 million: 44 days
2 to 3 million: 27 days
3 to 4 million: 15 days
4 to 5 million: 17 days
5 to 6 million: 22 days
6 to 7 million: 25 days
7 to 8 million: 21 days
8 to 9 million: 14 days

Det r bra att de testar mer n ngot annat land, d fr de ju sklart hgre siffror ocks. Hr i Sverige fick ju ingen bli testad ens om man stod och hngde p handtaget till vrdcentralen ett tag. De hade ingen mjlighet. n idag, nr man ska f testa sig, s blir det ofta ingenting fr att de saknar material, saker r "slut" helt enkelt.

Trump har satsat p testningen framfrallt, men 80% upplever inga symptom alls ska man komma ihg. Kanske har de inte ens viruset, testet r ju bevisat skapat fr att testa ngot annat egentligen, frekomsten av ngot som kan frekomma ven utan viruset.

PCR testet frstorar upp de celler som syftas i cykler. Vid 30 cykler ska man stanna, enligt uppfinnaren. Fr vid 40 cykler d hittar man detta "virus" i nstan alla. Mnga anvnder nd 40 cykler.
Senast redigerad av NeoVain 2020-10-31 kl. 13:10.
2020-10-31, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Menar du
  • Friheten att smitta och ev. dda andra!
  • Friheten att sprida corona s att sjukvrden inte kan ta hand om de som behver annan vrd.
  • Friheten att hindra de som ligger p sjukhus frn att rsta.
  • Etc, etc.

Nej, sg det verkligen ut fr dig som att det var det jag menade?

Isfall specifikt var i texten?
2020-10-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det r en jvla utveckling det. Det hela kommer att urarta i panik. Det hade ju varit bttre att adressera problemen tidigt och ha en plan som frndras sig efter hur mycket smitta och hur mnga som r sjuka r.

En miljon p tv veckor nu. Och om det kar? Var ska man ta sjukhuspersonalen ifrn? Alla r redan och jobbar vertid p sjukhusen.
Panik hos vem?
2020-10-31, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Pinsamt trams? du frsker gra nn slags tvrtom-fake om Georgia, staten som i alla sammanvgda OU alltid varit lutande t Trump....nu pstr du att det skulle vara en sensation att Trump skulle vinna dr och en framgng?

Nej ingen sensation. Jag frvntar mig att Trump vinner Georgia. Men vad skall man egentligen tro nr pollsen brjade visa att Biden vinner?

Jag ser en rrelse uppt igen fr Trump dr och framgng vet jag inte om det kan kallas.

Det r vl just nu Pennsylvania som r mest oskra staten. Trump vinner Texas, Arizona, North Carolina och Florida. Dremot har jag aldrig sagt vem som vinner presidentskapet.
2020-10-31, 13:09
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Om Nord Korea inte vill utgra ett hot mot USA, varfr bygger de d lngdistansmissiler som kan n det amerikanska fastlandet.

Varfr bygger de verhuvudtaget, i ljuset av icke- spridningsavtalet (NPT), missiler med krnvapenspetsar.

Om USA inte vill utgra ett hot mot DPRK, varfr bygger de d lngdistansmissiler som kan n koreanska halvn?

Varfr bygger de verhuvudtaget, i ljuset av icke- spridningsavtalet (NPT), missiler med krnvapenspetsar?

Ur ett realpolitiskt perspektiv r det en sjlvklarhet fr ett land som Korea att gra det de kan fr att frsvara sin sjlvstndighet. Det rationella ur USAs perspektiv vore att lra sig leva med ett nuklert DPRK och frbttra sina relationer med landet. USA skulle kunna dra nytta av att Korea ligger som en bromskloss gentemot vidare kinesisk expansion.
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-10-31 kl. 13:12.
2020-10-31, 13:10
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

It goes without saying, brytpunkten r ndd och 65-plussarna som vgar sig ut och rsta, vem har de strst frtroende fr nr det gller att hantera denna kris?

Slutet p ett presidentskap hade inte kunnat sluta p ett mer makabert och dystopiskt stt.
2020-10-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han var fruktansvrt nra att starta krig i januari dock nr han olagligt beordrade bombningen av den iranska generalen enbart fr att han talade illa om USA fr att inte tala om hur han ven har bombat ryska baser i Syrien fr ngra r sedan, Trump m inte ha aktivt startat ngra krig men det har varit fruktansvrt nra att USA har dragits in i konflikter som har uppsttt pga dliga eller olagliga order
Nr menar du att USA NGONSIN historiskt haft laglig rtt till sina bombningar?
2020-10-31, 13:12
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej ingen sensation. Jag frvntar mig att Trump vinner Georgia. Men vad skall man egentligen tro nr pollsen brjade visa att Biden vinner?

Jag ser en rrelse uppt igen fr Trump dr och framgng vet jag inte om det kan kallas.

Det r vl just nu Pennsylvania som r mest oskra staten. Trump vinner Texas, Arizona, North Carolina och Florida. Dremot har jag aldrig sagt vem som vinner presidentskapet.

Du ska tro ungefr tvrtom av vad de politiska pollsen visar.

Har du redan glmt valet 2016?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in