2020-11-01, 12:02
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jag kanske har fel, men r det inte s att Hillary r elektor i New York - och hon r pledged till Biden?
Och sen finns det en annan elektor som r pledged till Trump?
Du kan skert ha rtt i det. Jag r inte speciellt insatt i just det mnet.
2020-11-01, 12:02
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tnkte starta en trd men det r nog ondigt.
Frgan r enkel "vad r det Trump har gjort som frtjnar allt phopp?"
Har nu sett ett antal klipp, intervjuer mm frn media och pk mnniskor. Har ven debatterat med folk hr p Flashback och ven privat. All kritik lter likadant; han r dum i huvudet, galen, fascist, odemokratisk, rasist osv i all ondlighet.
MEN! Inte en gng att ngon tar upp varfr. Inte ett enda exempel.

Slutsatsen r sledes att Trump hatas av media fr att han inte r en del av etablissemanget, han r inte globalist och han gr inte att muta. Han hatas av svenskar och kndisar fr att de inte kan tnka sjlva sger det som media sger, likt de dumma nyttiga idioter de r.

Eller hag jag fel?
Exakt VAD r det (frutom att han inte r marxist) som berttigar dessa phopp?

Du har sklart rtt, TDS r stark i media, bde i USA och Sverige(liksom de flesta andra vstlnder). Media gs ju av en viss folkgrupp med globalistiska intressen. De behver ocks USA som en hammare med vilken de kan sl snder andra lnder, frmst i mellanstern. Trump lter dem inte utnyttja USA p det viset lngre. Inga krig startade. Han r Anti-war. Dr har du den verkliga anledningen. Media r inte direkt frtjusta i fred. Men det r ju ingenting de vill erknna, drfr hittar dom p alla mjliga lgner istllet.
2020-11-01, 12:13
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Det r faktiskt uppemot 30% svarta i vissa polls. Det var 8% i valet.

Svarta och hispsnics frtidsrstar nog inte heller i vidare hg grad.

I takt med att Lill Wayne, Kanye West, Ice Cube och 50 cent gtt ut med att de stdjer Trump s finns det risk att demokraterna fr sig en liten verraskning.

Det lutar faktiskt mot en landslide. Det ska bli intressant vad urskterna blir denna gngen nr alla r s skra men trodde s fel.

Lol, landslide? 2016 vad lngt ifrn en landslide, hur skulle han kunna f fler stater n 2016? Mjligen i ngot sjukt, sjukt scenario dr han vinner alla de han vann 2016 och sedan norpar Nevada och Minnesota. Men det vore fortfarande bara 12 staters vertag, och typ 88 elektorsrsters vertag. Samt en bergsker frlust i "the popular vote". Om han verhuvudtaget vinner s r det fet chans att han gr det med nnu mer "nd och nppe" n frra vndan, dvs. frre stater och frre antal rster totalt.
2020-11-01, 12:19
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag har sagt det frut, men jag kan sga det igen. Man kan inte "cherry picka" det man vill ha av en presidentkandidat. Man fr all dennes politik. Och nej, jag verdrev inte d och jag verdriver inte nu.
Men du hittar ju bara p vad dennes politik r. Du r ett lost cause helt enkelt...och pinsam. Sluta kolla p Trump-rullen: The Rich, The Russian and The Dumb. Det r mitt frsta tips, fr du har uppenbarligen blivit alldeles fr pverkad av den.

Bidenomics: the good the bad and the unknown
2020-11-01, 12:20
Medlem
JustZlatans avatar
Jag kan sl vad om hur det kommer se ut dagen efter. Det kommer vara hallelujastmning i svensk media och bland demokraterna i USA. En leende Carina Bergfeldt kommer vara verlycklig i sin rapportering om att Joe Biden och Kamala Harris vann. Det kommer bli snack om att stlla Trump infr riksrtt osv.

Det ser onekligen mrkt ut fr vr vn Trump.
2020-11-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Vldigt bra sammanfattning. Det r detta det kokar ner till. Inte huruvida Trump tryckt en popstjrna, pratat om att dricka klorin, kallat Pelosi fr Crazy, etc.

Men det r helt falskt dock?

Det r mer n s. Trumps presidentskap har varit en total katastrof.

Visst har det funnits bra grejer som har kommit ifrn det. Som deras ekonomi och att han lgger vikt p ldre yrken som var mer bortglmda (gruvarbete och bnder).

Men det har mer eller mindre varit en total katastrof annars.

Jobb har blomstrat men det har inte riktigt varit pga Trump utan en biverkning av Obama's administration..

Men bara de ndlsa lgnerna, skandalerna och allt annat fusk som har pgtt de senaste 4 ren hade varit nog att f vilken politisk person som helst att grva ner huvudet i sanden?

Biden ljuger med, precis som vilken annan politiker som helst. Men Trump r p en annan niv.
2020-11-01, 12:23
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Undrar om du genuint vill veta svaret. Men okej hr fr du ett exempel:
Han r djupt korrupt. Hans kopplingar till affrsverksamheten han driver gr honom utsatt, inte "omutbar". Tvrtom r han skyldig folk pengar och allting han gjort tidigare i sitt liv pekar i den riktningen. Han r inte en fantastisk affrsman, han var en utskrattad con-man med ett realityprogram. Ls p om Roy Cohn och se vilka metoder Trump anvnt fr att frska klttra i affrsvrlden. Hans agerande som president gr helt i samma linje, och det mesta tyder p att det var det som var planen frn brjan. Att berika sig sjlv p andras bekostnad r ohederligt och br i strsta ordalag frdmas.

Du tror att han bryr sig om hur det amerikanska folket mr? Snlla nn. Att han lyckats vertyga s pass mnga att han r p "folkets" sida r otroligt egentligen. Mnga hr inne gr ett stort nummer av att se igenom "mainstream media" men ni har kpt den strsta lgnaren av dom allas historia.

Addera ocks faktumet att han verkar smtt lgbegvad. Ett attention-span som fr George Bush att se ut som ett mindre geni.

Se dr, jag har inte ens nmnt orden rasist, fascist, demokrati eller marxist. Jag r sjlv en hger-man men att hvda att man r "upplyst" som ser igenom MSM men vljer att bortse frn Trumps uppenbara korruption r pinsamt.

Jag lser bara massa tyckande frn din sida. Hade varit kldsamt om du kunde stdja dina pstende med ngon fakta. Fakta som vi andra kan kolla p. Kan du?
2020-11-01, 12:25
Medlem
humanlifes avatar
7 dagsfrska OU: Biden leder i 6.

https://www.270towin.com/polls/lates...lection-polls/
2020-11-01, 12:26
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Men du hittar ju bara p vad dennes politik r. Du r ett lost cause helt enkelt...och pinsam. Sluta kolla p Trump-rullen: The Rich, The Russian and The Dumb. Det r mitt frsta tips, fr du har uppenbarligen blivit alldeles fr pverkad av den.

Bidenomics: the good the bad and the unknown

Jag har inte hittat p ngonting.

lol, vet inte om det finns ngon sdan film, jag har i alla fall inte sett den. Jag kollar inte heller p hannity som du psttt tidigare. Jag har kollat Tucker ngon gng efter att du tipsade om honom, s tack fr det.

Valet kommer, du kan inte undvika det. Du kan vlja att tro p media och pollsen och d blir du besviken p onsdag. Tvivlar p att du har varit i USA och att du kan stta dig in i hur deras invnare tnker. Du r fr hjrntvttad av vnstersmrja.
2020-11-01, 12:28
Medlem
Surtrutens avatar
FiveThirtyEight skriver
Trump Can Still Win, But The Polls Would Have To Be Off By Way More Than In 2016
https://fivethirtyeight.com/features...9jANvD7gN2XYGU
2020-11-01, 12:28
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Ett stt att tnka kring det hr valet:
Om Biden hller alla Clinton-stater & gr 1% bttre ifrn sig i the Midwest (Michigan, Wisconsin, Pennsylvania) s vinner han valet.

Knns det politiska klimatet som att Biden kommer gra bttre eller smre ifrn sig n Clinton? Intuitivt ser jag inte varfr han skulle gra smre ifrn sig.

Fast rcker det ? Du jmfr med 2016, det r 2020 och chansen r stor att Trump har kat p sin rstskara. Vi har svarta och latinos som frmodligen kommer bli den nya tysta majoriteten fr Trump, vilket Demokraterna frmodligen totalt missat (eller ptja, med tanke p att Joe r ute ur kllaren) tror jag demokraterna har insett det och frsker fixa den felberkningen genom sitt kampanjande, frgan r om man r frsent ute.
2020-11-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag kan sl vad om hur det kommer se ut dagen efter. Det kommer vara hallelujastmning i svensk media och bland demokraterna i USA. En leende Carina Bergfeldt kommer vara verlycklig i sin rapportering om att Joe Biden och Kamala Harris vann. Det kommer bli snack om att stlla Trump infr riksrtt osv.

Det ser onekligen mrkt ut fr vr vn Trump.

Vad har du som du kan stta upp i ett vad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in