2020-11-02, 01:23
Medlem
Detta r vad Demokraterna kunde f fram. Den slipade diamanten, hgst upp p pyramiden.
Till och med Obama sa till Biden. Please don't go, don't run.
https://youtu.be/ynspX58ZRTk

https://youtu.be/V0nCBtswloE
2020-11-02, 01:25
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det jag menar r att inget land som har infrt hrda restriktioner, har lyckats. Lite som Tegnell sger. Stnga ned hjlper inte.

Finns en trd om du vill hitta sympatier fr hur donald gjort jmf med angola eller liknande..

Jag kommenderade hur det ser ut i Amerika bland folk utanfr sekten med allt velande och sedan totala tystnad och sedan totala frnekelse fr att bli att ordna riktiga spridar mten... Som Donald hller och smittan sprids ohmmat.

Alla utanfr sekten ser detta nog som lite konstigt och pverkar deras rst d de inte kunnat beska mormor p 7 mnader. Donald sger det starka verlever..

Tror ven att mnga ldre republikaner kommer rsta p en person som r demokrat OCH det har de aldrig gjort innan..

Kommer hlla koll p Sumter i FL och hur gamlingarna frdelar sina rster den 4 nov. (i sverige).

Senast redigerad av 0rganet 2020-11-02 kl. 01:29.
2020-11-02, 01:28
Medlem
winningfeasts avatar
- Helmut Norpoth (professor) med sin "Primary Model" tror att Trump ven kommer vinna detta val, precis som han trodde 2016 (har haft rtt i 25 av 27 tidigare USA val sedan 1912)
- University of Southern California (USC/Dornslife) tror att Trump kommer vinna minst 270 elektorsrster enligt deras experimentella nya opinionsunderskning (dem hade ven rtt 2016).
- Trafalgar Group tror att Trump kommer vinna terigen baserat p deras opinionsunderskningar dr dem anvnder andra metoder som kar viktningen fr "blyga" Trump vljare, ven detta opinionsinstitut fick rtt 2016.

Finns ven en hel del andra som tror att Trump kommer vinna valet, och ven tvrtom sklart som vi alla har lst. Personligen tror jag att det finns en ganska stor chans att han vinner, men det finns sklart en stor oskerhet och det kommer bli en riktig nagelbitare under valnatten.
2020-11-02, 01:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
- Helmut Norpoth (professor) med sin "Primary Model" tror att Trump ven kommer vinna detta val, precis som han trodde 2016 (har haft rtt i 25 av 27 tidigare USA val sedan 1912)
- University of Southern California (USC/Dornslife) tror att Trump kommer vinna minst 270 elektorsrster enligt deras experimentella nya opinionsunderskning (dem hade ven rtt 2016).
- Trafalgar Group tror att Trump kommer vinna terigen baserat p deras opinionsunderskningar dr dem anvnder andra metoder som kar viktningen fr "blyga" Trump vljare, ven detta opinionsinstitut fick rtt 2016.

Finns ven en hel del andra som tror att Trump kommer vinna valet, och ven tvrtom sklart som vi alla har lst. Personligen tror jag att det finns en ganska stor chans att han vinner, men det finns sklart en stor oskerhet och det kommer bli en riktig nagelbitare under valnatten.

Mutten sger sedan Oktober att han str fast vid sin prediktion. https://twitter.com/primarymodel16/s...83405245939715

Hur som helst!

- Allan Litchman sger att Biden kommer vinna
- Marcus Oscasson sger att Biden kommer vinna

Sedan r Trafalgar Group pro-Trump. S dom rknas inte.
Dessutom s r Helmut Nortpol Pro-Trump ocks. Han r helt ute i det bl.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2020-11-02 kl. 01:40.
2020-11-02, 01:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Finns en trd om du vill hitta sympatier fr hur donald gjort jmf med angola eller liknande..

Jag kommenderade hur det ser ut i Amerika bland folk utanfr sekten med allt velande och sedan totala tystnad och sedan totala frnekelse fr att bli att ordna riktiga spridar mten... Som Donald hller och smittan sprids ohmmat.

Alla utanfr sekten ser detta nog som lite konstigt och pverkar deras rst d de inte kunnat beska mormor p 7 mnader. Donald sger det starka verlever..

Tror ven att mnga ldre republikaner kommer rsta p en person som r demokrat OCH det har de aldrig gjort innan..

Kommer hlla koll p Sumter i FL och hur gamlingarna frdelar sina rster den 4 nov. (i sverige).

Oavsett vem som vinner, s kommer Demokratiska sekt-folk eller GOP-Trump-trogna att f depressioner.

Vad skulle du gra?

Jag vet att Trump kommer frlora och drmed s pverkas jag inte.
2020-11-02, 01:42
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Mutten sger sedan Oktober att han str fast vid sin prediktion. https://twitter.com/primarymodel16/s...83405245939715

Hur som helst!

Ja, exakt han str fast vid att han tror att Trump vinner. Den baseras p primrvalen s den ndras allts inte oavsett vad som hnder nu, utan den baseras p primrvalen som sagt.

Jag vet inte om Marcus Oscarsson har sn stor vikt i att bertta vem som han tror kommer vinna, han r inte bttre n ngon av oss som sitter och grottar in oss i opinionsunderskningar och annan typ av data. Men visst Allan Lichman r intressant, det fr blir upp till bevis mellan Helmut Northrop VS Allan Lichman.

Det stmmer att Trafalgar Group r republikanskt men oavsett s r det intressant d dem har haft rtt tidigare, men jag nmnde ven USC/Dornslife vilket knappast r kopplat till det republikanska partiet.

Klla: https://dornsife.usc.edu/news/storie...trump-victory/
2020-11-02, 01:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Ingen vet guds planer mer n han sjlv. Men jag skulle bli grymt knckt iaf.

Jag skulle sga att Gud finns inte d. Jag menar, om Trump r s pro-Gud och Gud ska vara s pro-Trump. Men Biden vann...sger det inte mycket d att det kanske inte fanns in Gud fr Trump trots allt?
2020-11-02, 01:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja, exakt han str fast vid att han tror att Trump vinner. Den baseras p primrvalen s den ndras allts inte oavsett vad som hnder nu, utan den baseras p primrvalen som sagt.

Jag vet inte om Marcus Oscarsson har sn stor vikt i att bertta vem som han tror kommer vinna, han r inte bttre n ngon av oss som sitter och grottar in oss i opinionsunderskningar och annan typ av data. Men visst Allan Lichman r intressant, det fr blir upp till bevis mellan Helmut Northrop VS Allan Lichman.

Det stmmer att Trafalgar Group r republikanskt men oavsett s r det intressant d dem har haft rtt tidigare, men jag nmnde ven USC/Dornslife vilket knappast r kopplat till det republikanska partiet.

Litchman har sagt att Trump skanar en nyckel - Ekonomin.
Nu vet jag inte hur USA's ekonomi r just nu. Men det var katastrof nr Litchman sade att Trump kommer frlora p grund utav den hga arbetslsheten.

Det kanske var ltt att prediktera att Trump skulle vinna 2016? Jag menar, det var ju s jmnt.
2020-11-02, 01:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Jag skulle sga att Gud finns inte d. Jag menar, om Trump r s pro-Gud och Gud ska vara s pro-Trump. Men Biden vann...sger det inte mycket d att det kanske inte fanns in Gud fr Trump trots allt?
Jag tnker likadant. Svrt att tnka mig att Gud skulle samla alla kristna under Trump fr att sedan lta en sopa som Biden och deras antikristna parti ta makten. Ja i s fall skulle nog min tro vara borta.
2020-11-02, 01:53
Medlem
Citat:
Ingen vet guds planer mer n han sjlv. Men jag skulle bli grymt knckt iaf.

Helt rtt Pressombudsmannen. Gud vlsigne dig, min broder.

Tittar just nu p en dokumentr, "Muslim in Trump's America". Intressant faktiskt, hon intervjuar en stor mngd mnniskor frn flera olika delar i samhllet och med helt olika sikter, bland annat ett par milis-ledare, nn polis, en afghan-amerikansk f.d. marinsoldat, Ilhan (den Somaliska muslimska kvinnan i kongressen) och mnga mnga andra.

Rekommenderas!
2020-11-02, 01:56
Medlem
Citat:

Hur som helst!

Dessutom s r Helmut Nortpol Pro-Trump ocks. Han r helt ute i det bl.

Citat:

Primarymodel frutspr ju inte bara en Trumpvinst, den frutspr en veritabel landslide med 362-176 som resultat i EC. Det anser jag r en ganska stark indikation p att man nu kan skita i vad Northrup har att sga. Jag utmanar alla att g in och mla upp vilka stater Trump ska vinna fr att utka sin vinst frn 2016 med 58 EC-rster till. Det innebr att Northrup frmodligen kommer ha tokfel VEN om Trump vinner med liten marginal.

http://primarymodel.com/
2020-11-02, 01:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag tnker likadant. Svrt att tnka mig att Gud skulle samla alla kristna under Trump fr att sedan lta en sopa som Biden och deras antikristna parti ta makten. Ja i s fall skulle nog min tro vara borta.

Jag fr bli troende om Trump vinner d. Men jag vet att Trump kommer frlora.
Florida vinner han troligtvis. Det ser rtt bra ut dr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in