2020-11-03, 09:31
Medlem
Unibet har 2,25 i odds p Trump nu
Gr ner hela tiden
2020-11-03, 09:32
Avstngd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Angende polariseringen och utvecklingen i USA. De r ju extremt fixerade fr andra nationers hot mot deras existens och deras 'way of life'. Finns visserligen visst fog fr detta, Pearl Harbour och 9/11. Men det strsta hotet kommer ju frn de sjlva. Landet slits isr.

Vad var det Ho Chi Minh sa, nt i stil med att: "Vi vinner inte detta krig i djungeln, vi vinner det p gatorna i USA."

Och Talibanernas utryck om vst: "Ni har alla klockor, men vi har all tid."

Oavsett President s blir framtiden tuff tror jag.

Amerika har gtt utfr sedan Woodrow Wilson. Trump r lngt ifrn lsningen p Amerikas problem (marxism och mngkultur) men han r brjan p ngot som kan bli riktigt bra.

Tnk dig Tucker Carlson 2024 (eller 2028 efter Trumps ytterligare 8 r vid rodret).
2020-11-03, 09:34
Medlem
Kommer Trump att avg som president direkt vid en valfrlust?

En man som av ngon anledning inte gillar att frlora kommer att ha problem om det hnder. r det enklaste d att inse att det inte finns nn anledning att fortstta jobbet? Genom att avg och verlmna skutan till Pence kan han i lugn och ro ta hand om affrsverksamheten. Pence skulle drmed kunna bli en president med rekordkort mbetsperiod. Eller kommer Trump att bli ihgkommen som the lame Donald duck i annat fall?
2020-11-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Unibet har 2,25 i odds p Trump nu
Gr ner hela tiden

Svenska Spel har 2.40 i odds p Trump.

Tur att jag satsade p Trump fr 10 min sedan, d lg oddsen 2,63
2020-11-03, 09:35
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Mitt slutgiltiga tips fr valet.
https://www.270towin.com/maps/DJo6p

Biden:
Arizona
California
Colorado
Connecticut
Delaware
Florida
Georgia
Hawaii
Illinois
Maine
Maine 1st District
Maine 2nd District
Maryland
Massachusetts
Michigan
Minnesota
Nebraska 2nd District
Nevada
New Hampshire
New Jersey
New Mexico
New York
North Carolina
Oregon
Pennsylvania
Rhode Island
Texas
Vermont
Virginia
Washington
Wisconsin

Trump:
Alabama
Alaska
Arkansas
Idaho
Indiana
Iowa
Kansas
Kentucky
Louisiana
Mississippi
Missouri
Montana
Nebraska
Nebraska 1st District
Nebraska 3rd District
North Dakota
Ohio
Oklahoma
South Carolina
South Dakota
Tennessee
Utah
West Virginia
Wyoming

Electoral votes: Biden 389 - 149 Trump

Texas r den enda stat dr jag gr emot 538s prognos. Baserat p den helt sjuka valdeltagandet dr i frtidsrstningen och i vilka counties detta har varit och vilka som har sttt fr den kningen (Hint inte non-college vita https://twitter.com/tbonier/status/1...204231168?s=19) och lite gammal hederlig magknsla.

Blir ganska otroligt om det prickar exakt rtt. Tror det inte r osannolikt om Ohio och/eller Texas gr till motsatt kandidat till exempel.

Vi fr vl se hur bra jag prickade s smningom!
Yep...Texas ligger ven ltt tilt t bltt i min bok nu.

Snygg uppstllning i vrigt! Jag har ju alltid trott p en blow out win...ser inte ngra som helst tecken p varfr jag inte skulle fortstta gra det.
2020-11-03, 09:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Folk r less p krig.

Det dr r ett kort som en del drar fram i ren desperation nr man frgar varfr ngon stdjer Trump. Liksom "ingen r vl fr krig, s det r safe att sga".

Fakta:
- Ja, Trump har inte initierat ngot angreppskrig under sina 4 r (inte hunnit, skulle jag sga)
- Genomfrt ett antal missilattacker i Rambo-stil
- Under Trumps presidentskap har Nordkorea och Iran rustat, och Kina har kraftigt flyttat fram positionerna

Slutsats:
Det r korrekt att Trump inte har initierat ngra krig. Men vrlden har blivit bra mycket oskrare, och kommit bra mycket nrmare ett krig under Trumps "ledarskap"

Argumentet r lite som att det brann i Vita Huset en gng under Obama, men har inte brunnit i Vita Huset under Trump. Argument: "Folk gillar inte att det brinner".
2020-11-03, 09:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det dr r ett kort som en del drar fram i ren desperation nr man frgar varfr ngon stdjer Trump. Liksom "ingen r vl fr krig, s det r safe att sga".

Fakta:
- Ja, Trump har inte initierat ngot angreppskrig under sina 4 r (inte hunnit, skulle jag sga)
- Genomfrt ett antal missilattacker i Rambo-stil
- Under Trumps presidentskap har Nordkorea och Iran rustat, och Kina har kraftigt flyttat fram positionerna

Slutsats:
Det r korrekt att Trump inte har initierat ngra krig. Men vrlden har blivit bra mycket oskrare, och kommit bra mycket nrmare ett krig under Trumps "ledarskap"

Argumentet r lite som att det brann i Vita Huset en gng under Obama, men har inte brunnit i Vita Huset under Trump. Argument: "Folk gillar inte att det brinner".

S det r Trumps fel att han inte har hllit fienden kort?
2020-11-03, 09:37
Medlem
Davys avatar
Vnstern i ett ntskal:

Psychiatrist featured on CNN, MSNBC praises Hitler in tweet attacking Trump:

"Donald Trump is not Adolf Hitler," Lee began. "At least Hitler improved the daily life of his followers, had discipline, and required more of himself to gain the respect of his followers. Even with the same pathology, there are varying degrees of competence."

https://www.foxnews.com/media/dr-ban...praises-hitler
2020-11-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Svenska Spel har 2.40 i odds p Trump.

Tur att jag satsade p Trump fr 10 min sedan, d lg oddsen 2,63

Jag krde fr ngra dagar sedan p 2,80

Ska bli spnnande dehr
2020-11-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Yep...Texas ligger ven ltt tilt t bltt i min bok nu.

Snygg uppstllning i vrigt! Jag har ju alltid trott p en blow out win...ser inte ngra som helst tecken p varfr jag inte skulle fortstta gra det.
Tackar! Blir vldigt spnnande att se hur trffsker jag var!
2020-11-03, 09:39
Medlem
Varfr tror folk p att Biden skall vinna enligt mtunderskningar?

Framfrallt med tanke p vad som hnde under valet 2016?

Hillary Clinton var storfavorit, men Trump vann nd.
2020-11-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Jag krde fr ngra dagar sedan p 2,80

Ska bli spnnande dehr

Definitivt, jag r jvligt nervs faktiskt

Av nyfikenhetens skull, hur mycket satsade du?

Sjlv s lade jag 300 kr...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in