2020-11-03, 18:17
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det skr i ronen nr du sger "fri" sjukvrd, srskilt nr vi i Sverige vet exakt hur "fri" vlfrden r och hur mnga invandrare som vill hit fr att f del av den. Fr dem r sjukvrden fri, men sannerligen inte fr svenska skattebetalare. Bidens skitsnack om att det ska rcka med att bara beskatta de allra rikaste fr att f "fri" sjukvrd - det vet ju vi i Sverige hur osant det r. Skatteintkterna frn ett litet ftal - hur rika de n r - rcker inte. De amerikaner som gr p det r lurade.
Nu vill ju Biden inte ha fri sjukvrd. Du verkar inte riktigt hnga med i vad jag skriver.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det det r fakta. Trump mste vinna PA eller FL. Biden klarar sig utan bda.

Florida har Trump som i en liten ask, pa tar han av bara farten.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
DETTA R EPISKT.

FLORIDA:
Nu +83.935 rster fr Trump & Republikanerna. Vid 113.000 rster gr de om sitt valresultat frn 2016, d har vi inte ens startat.

I denna takt kommer de sl den prognos som jag lagt med 300K verskott med rge!

Nu tog du i. Jag ser att GOP faller ngot och Dems drar ivg. Vi kollar dessutom p samma statistik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det sorgliga r ju att de flesta Svennebananer som hejar p Biden gr det fr att Aftonbladet, SVT och Expressen sagt t dem att gra det.

S sorgligt.

Dessa kan verkligen inte tnka sjlva. Utan fljer bara media-strmmen utan att veta varfr egentligen.

De r plsta, lser alla tidningar och ser nyheterna p TV. Kanske t o m fljer CNN.
2020-11-03, 18:18
Medlem
Snubchurps avatar
Om ni r lite serisa nu, vad verkar det luta t?
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hon ska bara stta sig i skolbnken lra sig nt, Trump vinner!

Hoppas, hoppas.... vinner han s skall jag imorgon fara p bolaget och kpa den dyraste spriten som finns dr. Fr 5000.

Sen skall jag bestlla weed p F3.0 och sen skall jag vara packad i 10 dagar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
New Mexico och Minnesota tror jag blir fr svrt fr Trump.

Men nevada och NH har han chans.

Ska inte Nevada ge sina rster till den som vinner popularvote?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Aktiemarknaden ppnade uppt fr att den tror att Biden vinner. Precis som mnga stationer/kllor anger, t.ex. Reuters.

Trump sade att brsen skulle jubla om han vann.😅
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det sorgliga r ju att de flesta Svennebananer som hejar p Biden gr det fr att Aftonbladet, SVT och Expressen sagt t dem att gra det.

S sorgligt.

Dessa kan verkligen inte tnka sjlva. Utan fljer bara media-strmmen utan att veta varfr egentligen.

Man behver bara lsa Trumps twitter eller lyssna p honom prata i 1 minut fr att heja p vilken motstndare som helst.

Detta r ingen ekokammare dr du fr ryggdunkningar efter ljliga generaliseringar.
2020-11-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Sjukvrden r gratis ven i USA, ditt pucko! Alla som jobbar fr (ibland kper) sjukfrskring. Ngot som de betalar mindre fr n vad vi gr med vra skattepengar (10%). Alla som inte har jobb eller har rd med sjukfrskring behandlas gratis s lnge de r akut sjuka.

Du har ju ingen koll p ngonting verhuvudtaget. Om du exempelvis r diabetiker i USA och behver ett visst lkemedel, s fr du inte detta om du inte har en frskring som tcker just det lkemedlet. T.ex. insulin.

Att genomg en frlossning i USA kostar omkring 10,000 dollar frutsatt ett det sker komplikationsfritt, annars kan det kosta upp emot 30,000 dollar. Och d ska vi inte tala om livsviktiga operationer och eventuell rehabvrd som kan krvas drefter.

Sjukvrden i USA r definitivt inte gratis och det r uppenbart att du varken knner ngon som bor dr, eller att du har ftt erfara det sjlv.
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Nu vill ju Biden inte ha fri sjukvrd. Du verkar inte riktigt hnga med i vad jag skriver.
Du verkar inte hnga med i vad jag skriver. Det finns inget som heter FRI sjukvrd. Sger du fri mat, ocks? Fri bil? Fri bostad?

Kan du inte bertta fr mig var detta paradisland ligger dr allt r fritt, s jag kan flytta dit.
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Om ni r lite serisa nu, vad verkar det luta t?

Frtidsrsterna negativt fr Trump om dom hamnat i Swingstates, har dom hamnat p kusterna spelar det ingen roll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in