2020-07-11, 13:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Outsourcing av lmpliga uppdrag till lgkostnadslnder r ju bra, annars skulle fretagen konka. Och det ger fretagen en chans att frdla den verksamhet som sker i hgkostnadslnder, ssom Sverige. Annars skulle vi p sikt sjlva bli ett lgkostnadsland...

Ja det vore knppt om ens egen regering uppmuntrade flytt av hgkvalificerade jobb till lgkostnadslnder. S vitt jag vet frekommer det ingenstans att s sker.
Det frekommer i USA. Skattelttnader till outsourcing. Du br skaffa dig kunskap. Google r din vn. Faktum r att vissa demokrater frskt lgga fram motioner fr att stoppa detta, men de har svrt att f med sig Majoriteten. Googla tax incentives outsourcing och bertta vad du lrt dig nr du utvecklats lite. Det r frustrerade att behva diskutera med folk som kallar oss med kunskap fr tramsare. Lr dig snabbt att jag har koll och du r i avsaknad av sdan!

https://district1.cwa-union.org/poli...or-outsourcing
2020-07-11, 14:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kallar man en krigsinvalid fr fegis och dumskalle gr man bort sig sjlv medvetet. Det r att ge motstndarsidan straffspark.
Jag frstr din pong och det r mjligt att jag har fel, men jag tycker verkligen inte att krigsinvalider som uttrycker idioti ska komma undan med det. Men kanske Tucker gr vi ver grnsen dr. Tror dock att reaktionerna kommer ge honom rtt.
2020-07-11, 14:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det frekommer i USA. Skattelttnader till outsourcing. Du br skaffa dig kunskap. Google r din vn. Faktum r att vissa demokrater frskt lgga fram motioner fr att stoppa detta, men de har svrt att f med sig Majoriteten.

r Google verkligen din vn? Det r ju ett av de dr hatade globalistiska multinationella fretagen

Skmt sido, det r helt sjlvklart s att ingen demokrat aktivt arbetar fr att flytta hgkvalificerade jobb utomlands. Skrpning lite.
2020-07-11, 14:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
r Google verkligen din vn? Det r ju ett av de dr hatade globalistiska multinationella fretagen

Skmt sido, det r helt sjlvklart s att ingen demokrat aktivt arbetar fr att flytta hgkvalificerade jobb utomlands. Skrpning lite.
Fast nu har jag ju visat dig att jag har rtt och du har fel. Fr tredje gngen. Vga utvecklas! Klicka p lnken och ls. Det r inte farligt att lra sig nt nytt

https://district1.cwa-union.org/poli...or-outsourcing
2020-07-11, 14:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag frstr din pong och det r mjligt att jag har fel, men jag tycker verkligen inte att krigsinvalider som uttrycker idioti ska komma undan med det. Men kanske Tucker gr vi ver grnsen dr. Tror dock att reaktionerna kommer ge honom rtt.
S hr ser det ut i Google nu. Guardian, CNN, Independent och alla andra kanaler vi indoktrineras genom. Naturligtvis tar alla dessa hennes parti. De fr hata vita mn som de lskar att gra.

Tucker skmmer ut sig och drar med sig Trumpkampanjen som bilden visar.

https://i.imgur.com/33OpCPk.jpg
2020-07-11, 14:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
S hr ser det ut i Google nu. Guardian, CNN, Independent och alla andra kanaler vi indoktrineras genom. Naturligtvis tar alla dessa hennes parti. De fr hata vita mn som de lskar att gra.

Tucker skmmer ut sig och drar med sig Trumpkampanjen som bilden visar.

https://i.imgur.com/33OpCPk.jpg
Fast I verkligheten har Tucker fler tittare n samtliga fake news media sammantaget. Han har liksom redan vunnit. Vi behver inte spela deras spel. Detta r svrt att frst, men vnster fascismen sjunger p sista versen. Trump har lrt oss att attack r den segrande metoden. Tucker frstr detta.
2020-07-11, 14:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Fast I verkligheten har Tucker fler tittare n samtliga fake news media sammantaget. Han har liksom redan vunnit. Vi behver inte spela deras spel. Detta r svrt att frst, men vnster fascismen sjunger p sista versen. Trump har lrt oss att attack r den segrande metoden. Tucker frstr detta.
Mycket av deras trams r som sagt exportvara. Det frstrker bara den ensidiga bild som vra medier vill ge av Trump. Inte mycket bttre i USA.
Mste ta paus frn detta en stund.
2020-07-11, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Vad tycker folket om detta?

https://twitter.com/MeetThePress/sta...09678406316033

r inte senatens ledarskap fr daca. I utbyte mot skattesnkningar?
Jag tnker p Republikanerna.
Gr Trump emot mitch mcconnell eller r detta ett led i Republikanernas migrationpolicy?
2020-07-11, 15:24
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Om du med "globalistisk vstvrld" menar ordningen med stark internationell handel, dr varor tillverkas dr det r mest effektivt, och internationellt samarbete .... ja d r det en jvla tur att vi har den.

Det ger dig bland annat mjligheten att sitta och knappa hr p Flashback
Det du beskriver r situationen nu, inte det dystopiska senario som kommer utspela sig om globalistivrarna kommer lngre i sin strvan. Att jag kan sitta hr och bertta detta fr dig r en konsekvens av att det inte har skett, och att vi drmed inte har globaliserats.

Du skriver s som att det skulle vara ett globalistiskt styre redan idag, vilket det inte r. Dremot s finns det dem som tror att det skulle gynna oss om s vore. Drom str t.ex. det amerikanska valet, d Trump r en motstndare till globalisternas nskan om frndring t det hllet. Demokraterna vill att det ska bli s i frlggningen.

Detta r en av anledningarna till att detta val i usa pverkar oss alla i strre utstrckning n vad vi idag kan frestlla oss. Valupptakten r igng, och frn vad vi sett s hr lngt s kommer det inte handla om att bda sidor fr dryfta sina tnkte frdelar med just deras politik. Istllet kommer man mata oss med en massa irrelevanta skitfrgor, likt Floyden, fr att man inte har hunnit f in PK-staven i allas arsel nnu.

Trump har frdelen att han r nationalist, vilket r motsatsen till globalist. Han vill allts att amerikansk politik ska handla om amerika, och att det r gynnsamt fr dem alla att andra nationer ocks ser till de sina i frsta hand. Detta, i kombination med att han r en hgst duglig mnniska kommer gra att han vinner valet.

Valunderskningarna ger idag knappt 10 % ledning fr Biden, vilket gr att det r hgst troligt att Trump vinner, d man mste vga in att det r media-hets MOT Trump, vilket ger att vi har en stor andel i garderoben som kommer rsta Trump. Vi har sett liknande fenomen hr i Sverige dr inte alla knner sig bekvma med att t.ex. sga att de rstar SD d de fr frgan av ngon som de inte knner.

Sen kvarstr ju trumfkortet, debatterna. Biden har lovat att stlla upp p tre debatter mot Trump, dr kommer Demokraterna tappa vljare i stor skala. Trump kan enkelt g upp och bara vara sig sjlv och drmed sopa mattan med Biden som mste balansera p alla lgner de anvnt fr att f till denna stressade mediastmning.
Senast redigerad av drvind 2020-07-11 kl. 15:27.
2020-07-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Det du beskriver r situationen nu, inte det dystopiska senario som kommer utspela sig om globalistivrarna kommer lngre i sin strvan. Att jag kan sitta hr och bertta detta fr dig r en konsekvens av att det inte har skett, och att vi drmed inte har globaliserats.

Du skriver s som att det skulle vara ett globalistiskt styre redan idag, vilket det inte r. Dremot s finns det dem som tror att det skulle gynna oss om s vore. Drom str t.ex. det amerikanska valet, d Trump r en motstndare till globalisternas nskan om frndring t det hllet. Demokraterna vill att det ska bli s i frlggningen.

Detta r en av anledningarna till att detta val i usa pverkar oss alla i strre utstrckning n vad vi idag kan frestlla oss. Valupptakten r igng, och frn vad vi sett s hr lngt s kommer det inte handla om att bda sidor fr dryfta sina tnkte frdelar med just deras politik. Istllet kommer man mata oss med en massa irrelevanta skitfrgor, likt Floyden, fr att man inte har hunnit f in PK-staven i allas arsel nnu.

Trump har frdelen att han r nationalist, vilket r motsatsen till globalist. Han vill allts att amerikansk politik ska handla om amerika, och att det r gynnsamt fr dem alla att andra nationer ocks ser till de sina i frsta hand. Detta, i kombination med att han r en hgst duglig mnniska kommer gra att han vinner valet.

Valunderskningarna ger idag knappt 10 % ledning fr Biden, vilket gr att det r hgst troligt att Trump vinner, d man mste vga in att det r media-hets MOT Trump, vilket ger att vi har en stor andel i garderoben som kommer rsta Trump. Vi har sett liknande fenomen hr i Sverige dr inte alla knner sig bekvma med att t.ex. sga att de rstar SD d de fr frgan av ngon som de inte knner.

Sen kvarstr ju trumfkortet, debatterna. Biden har lovat att stlla upp p tre debatter mot Trump, dr kommer Demokraterna tappa vljare i stor skala. Trump kan enkelt g upp och bara vara sig sjlv och drmed sopa mattan med Biden som mste balansera p alla lgner de anvnt fr att f till denna stressade mediastmning.

Orkar inte svara p allt, du vet var du har mig och jag vet var jag har dig. Kortfattat; internationell handel r bra och bidrar till vlstnd. Att man handlar globalt och outsourcar r bra bde fr hgkostnadslandet och lgkostnadslandet.

En sak kan jag svara p, och det r att det inte finns ngon mrkbar "garderobet"-effekt i USA. Man kanske hade trott att det skulle finnas det s skmmigt som Trump beter sig. Men amerikanerna gr inte s, Trump-anhngarna gr grna omkring med Trump-trjor, Trump-flaggor osv.
2020-07-12, 13:44
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Orkar inte svara p allt, du vet var du har mig och jag vet var jag har dig. Kortfattat; internationell handel r bra och bidrar till vlstnd. Att man handlar globalt och outsourcar r bra bde fr hgkostnadslandet och lgkostnadslandet.
Du missuppfattar helt vad globalisering handlar om, du tror att det berr handel. Det handlar om styret. Istllet fr att var land bestmmer sjlva vill man erstta det med en klick som ska bestmma ver alla. Frstr du att det reser sig i brallan fr en politiker som r karririst av ngon rang? Vlkommen till oss som oroar sig ver detta.

Citat:
En sak kan jag svara p, och det r att det inte finns ngon mrkbar "garderobet"-effekt i USA. Man kanske hade trott att det skulle finnas det s skmmigt som Trump beter sig. Men amerikanerna gr inte s, Trump-anhngarna gr grna omkring med Trump-trjor, Trump-flaggor osv.

Det r ju det beteendet som r kvittot p att det finns gott om mnniskor som bor i omrden med mycket parasiter och mentalt missgynnade dr en rlig frhllning anses fult.
Ngra knner att de behver visa att de supportar Trump fr att nyansera klimatet i dessa omrden. Annars hade de endast funnits i garderoben. Hade man inte gjort det s hade hatet Demokraterna investerat i kunnat hindra vanligt hederligt folk att vga rsta p Trump. Man kan ju inte vara sker p att det gr helt anonymt till i vallokalerna (inte ens i Sverige de senaste tre valen) s hur ska man annars kunna stlla upp fr varandra? Har du missat att man betett sig dr borta? Trash har plundrat och missktt sig grovt. Phejade av de med Demokraternas kepsar och annan profilerings-textil.

Fenomenet med att kl sig i sitt partis frger, bra keps med text, trjor med text och olika tryck r alla en reaktion p att de p Demokraternas sida byggt sin identitet p just detta:
Flock.
Tillhrighet.
Ing i ett sammanhang.
Precis s som gng-pojkar hr i vra frorter, de behver de sina, d de inte r ngot utan dem.

Detta skapar behovet av att normalisera brandet av liknande attiraljer hos det andra partiet, men i den lilla skalan finns det skert de som kan tnka sig bra plagg med tryck och text ven bland dem. Kort och gott, garderobsfenomenet r uppenbart hr.
2020-07-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Du missuppfattar helt vad globalisering handlar om, du tror att det berr handel. Det handlar om styret. Istllet fr att var land bestmmer sjlva vill man erstta det med en klick som ska bestmma ver alla. Frstr du att det reser sig i brallan fr en politiker som r karririst av ngon rang? Vlkommen till oss som oroar sig ver detta.

Ja, det skulle jag ocks vara orolig fr. Men var ser du de tendenserna? EU r jag emot och tycker att Sverige br g ur (sist jag kollade s var dock inte USA med i EU).

Men i vrigt, vad r du orolig fr? G7, G8, G20, FN eller melodifestivalen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in