2020-07-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag tror att han hade mer kul som kandidat i primrvalet och att han aldrig rknade med att bli president.

Sen tror jag vi kommer se restriktioner under debatterna som frhindrar Trump frn att avbryta och stra sina motstndare nr de besvarar frgor p scenen.
Det r underhllande men inte srskilt produktivt fr vljare.

Btw har ni sett den nya annonsen frn The Lincoln project.
Den beter ghislaine maxwell part 2

https://twitter.com/ProjectLincoln/s...649690624?s=19

Han hade varit helt njd med att f skrika rstfusk nr Clinton vann och sen sitta i egen show klaga p precis allting med hur galna vinklar som helst. Men s tur hade han inte.

Men att frlora i det hr valet ger inte samma utgngspunkt som han hade haft om han frlorat frra vndan. Om han inte blev vald i r skulle han vara en expresident med en massa hftigt bagage. Han skulle fortsatt bli synad i smmarna. Och inte ha Barr eller ngon att gmma sig bakom.

Biden r lngt ifrn perfekt men han r ingen Hillary Clinton. Och Trump r inte heller i det lget att han kan pst vad som helst och bli trodd fr att han r osynad.
2020-07-26, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aemkei
Trump knns som han r tillbaka i trotsldern. Sen har han en ohlsosam besatthet av fake news och hata p diverse medier. Tnk om han skulle lgga all den tiden p riktiga reformer som GR SKILLNAD fr folket istllet?

30 miljoner arbetslsa i USA, hgsta noteringen sedan andra vrldskriget. Fokusera p det istllet sger jag

Ja du har rtt i att arbetslshet och Trumps frsk att avskaffa fri sjukvrd fr 20 miljoner medborgare blir hans fall. Speciellt under en pgende pandemi.

En uppdatering gllande Corona stimulus bill

Nsta vecka ska senaten rsta om frlngning av stimulus funding. Dvs arbetslsa ska f 600 usd i veckan garanterat av staten frutom sin normala akassa genom sitt frskringsbolag
Donald trumps parti vill istllet att arbetsgivare ska f en skattesnkning.

Vldigt impopulrt i alla mtningar d mnniskor som fr gratis pengar vldigt ogrna slutar ta emot dessa pengar.

Kongressen ledd av Nancy pelosi har villkorat nya pengar till election security och fri sjukvrd fr alla under pandemin.

Mitch mcconnell gr med p allt utom election security. Ngot med att ge delstater pengar till ett skert valsystem verkar ckla honom. Trump instmmer tydligen.

Trump vgrar g med p allt och krver en payroll tax cut dvs snkt arbetsgivareavgift.

S nyheten idag kom att tv republikanska senatorer trffat Steve mnuchin och gjort en veto proof deal om en ny stimulus bill.

Republikanerna tnker g bakom ryggen p Trump och skra denna lag.
Lindsey Graham och leder denna utbrytargrupp.

Hrliga tider i usa. Trump har frlorat all makt att lgga veto och kongressen kr ver honom tv gnger p en o samma vecka.
2020-07-26, 14:08
Medlem
Citat:

https://twitter.com/ProjectLincoln/s...66063649538052

En Lincoln P som r positiv fr Biden. Skrattade gott t denna. Trump skulle aldrig kunna agera s dr varmt och innerligt.
2020-07-26, 14:11
Medlem
aemkeis avatar
Citat:
Jag tror att han hade mer kul som kandidat i primrvalet och att han aldrig rknade med att bli president.

Sen tror jag vi kommer se restriktioner under debatterna som frhindrar Trump frn att avbryta och stra sina motstndare nr de besvarar frgor p scenen.
Det r underhllande men inte srskilt produktivt fr vljare.

Ja det r mjligt. Jag tycker Trump har gjort en del bra saker (sanktioner och hjda tullar till Kina). Dremot gillar jag inte att han har samma ton mot Europa.
Americas first och allt det dr men vrldslget blir vldigt oskert med Trump vid makten.

Europa r till strsta delar allierade med USA. Men det lter inte riktigt s nr man lyssnar p Trump.

I vrigt ser jag inga problem med han. Visst, han r knslostyrd. Gr ur WHO, hotar att lmna NATO, hotar den fria handeln genom frhjda tullar m.m.
2020-07-26, 14:39
Bannlyst
Breaking news Joe biden leder i Texas med 1 procent.
Fr frsta gngen i modern tid leder en demokrat i denna rda enorma delstat.
. Marist poll

Biden 46%
Trump 45%

Slutsats:Trump r fucked. Han kommer dra sig ur detta lopp
2020-07-26, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
https://twitter.com/ProjectLincoln/s...66063649538052

En Lincoln P som r positiv fr Biden. Skrattade gott t denna. Trump skulle aldrig kunna agera s dr varmt och innerligt.

Trots Joe bidens alla brister s r han en sympatisk person som faktiskt vill folks bsta.

Tack fr lnken. Den gjorde mig glad
2020-07-26, 16:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Breaking news Joe biden leder i Texas med 1 procent.
Fr frsta gngen i modern tid leder en demokrat i denna rda enorma delstat.
. Marist poll

Biden 46%
Trump 45%

Slutsats:Trump r fucked. Han kommer dra sig ur detta lopp

Jag tror inte han lr dra sig ur, han r fr enkelriktad i sitt tankestt, sedan kommer han att skylla p valfusk om han frlorar, ven om det visar sig att han frlorar fr att Texas och Florida r de avgrande staterna.
2020-07-26, 17:07
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Shr rs fr fyra r sen s ledde Hillary Clinton med 2 procent nationellt ver Trump.

Joe biden leder med 11 procent.

Tror ni inte det r givet att Donald Trump kommer att avg innan valet fr att inte riskera en pinsam frlust?

Du underskattar Trumpen. Hade vi varit i september och siffrorna sett s illa ut fr honom hade jag nog hllit med om att det hade varit krt fr honom. Men han har tre mnader p sig att hmta igen frsprnget och det r inte alls omjligt fr en sittande president.

Hans senaste drag r att frska infra ngon form av priskontroller p lkemedel: https://edition.cnn.com/2020/07/24/p...ces/index.html Det r ngot som de flesta amerikaner stller sig bakom och ett stt fr honom att frflytta sig till vnster. Valflsk som de flesta vljare svljer. Biden kan f svrt att distansera sig frn Trumpen om han lgger frslag som r mer progressiva n Bidens.

Sedan fr vi inte glmma att Israel kan sknka honom en "October surprise" ven i detta val. Han har tjnat dem vl i och med flytten av amerikanska ambassaden och erknnandet av Golanhjderna som israeliskt territorium. Israelerna kan mycket vl tnkas belna honom fr det.
2020-07-26, 17:20
Bannlyst
Jo du har rtt om att jag inte ska ta ut segern i frskott. Men det som ger mig denna sjlvskerhet r att Texas r p vg att falla. Det vill sga , Donald Trump kan vinna samtliga Swing States i detta val men nd frlora, ifall Biden tar Texas 38 elektorrster. D Texas tillmpar Winner takes all principen.

Sen r jag nyfiken p denna october surprise. Vad tror du att det blir fr ngot?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Du underskattar Trumpen. Hade vi varit i september och siffrorna sett s illa ut fr honom hade jag nog hllit med om att det hade varit krt fr honom. Men han har tre mnader p sig att hmta igen frsprnget och det r inte alls omjligt fr en sittande president.

Hans senaste drag r att frska infra ngon form av priskontroller p lkemedel: https://edition.cnn.com/2020/07/24/p...ces/index.html Det r ngot som de flesta amerikaner stller sig bakom och ett stt fr honom att frflytta sig till vnster. Valflsk som de flesta vljare svljer. Biden kan f svrt att distansera sig frn Trumpen om han lgger frslag som r mer progressiva n Bidens.

Sedan fr vi inte glmma att Israel kan sknka honom en "October surprise" ven i detta val. Han har tjnat dem vl i och med flytten av amerikanska ambassaden och erknnandet av Golanhjderna som israeliskt territorium. Israelerna kan mycket vl tnkas belna honom fr det.
2020-07-26, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror inte han lr dra sig ur, han r fr enkelriktad i sitt tankestt, sedan kommer han att skylla p valfusk om han frlorar, ven om det visar sig att han frlorar fr att Texas och Florida r de avgrande staterna.

Jag r bengen att hlla med dig d han inte drog sig ut ur racet efter "access hollywood" tapes.
Men nu nr han snart r p vg att frlora Texas och Florida, s undrar jag om Donald Trumps ego tillter honom att frlora med denna enorma marginal mot Biden.

r det inte lttare fr honom att skrika: Rigged election!
och sedan flytta ner till Florida ?
2020-07-26, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av one4two
Ju frr desto bttre, s alla ser hur "pollmtningar" brja ta form ..

Melania kommer lmna honom direkt efter valet.
I den dr nya boken om henne s kan man lsa att hon krvde ett frnyat prenup dr hon fr mer pengar fr att ltsas vara the first lady.

Antagligen hade hon tnkt skilja sig frn den dr rosa grisen redan innan valet.
2020-07-26, 18:07
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Jo du har rtt om att jag inte ska ta ut segern i frskott. Men det som ger mig denna sjlvskerhet r att Texas r p vg att falla. Det vill sga , Donald Trump kan vinna samtliga Swing States i detta val men nd frlora, ifall Biden tar Texas 38 elektorrster. D Texas tillmpar Winner takes all principen.

Sen r jag nyfiken p denna october surprise. Vad tror du att det blir fr ngot?

Rent instinktivt tnkte jag pedofilskandal. Biden har helt klart det klassiska pedofilsmilet. Men sen klurade jag lite och jag undrar om det skulle rcka? Trumpen har ju redan deklarerat att han r kt p sin dotter s det gr vl inget om Biden ocks tallat p smflickor? Jag tror amerikanerna skulle ha verseende med det. Det skulle behva vara ngot vrre, typ att han vldtagit sin dotter och gjort henne gravid och tvingat henne att abortera fostret. Kanske. Trumps vidrigheter r svrslagna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in