2020-08-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller s r det tvrtom. Han har gjort en massa och folk speciellt minoriteter frstr att han ven tnker p dem. Drfr kar stdet bland Svarta, Latinos.

Varfr skulle de knna det fr att han kr fingret under texten och halvspottar fram ord utan att ha minsta lilla knsla av vad han lser? Frklara det om du kan?
2020-08-06, 21:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varfr skulle de knna det fr att han kr fingret under texten och halvspottar fram ord utan att ha minsta lilla knsla av vad han lser? Frklara det om du kan?

...som sagt

En genomsnittlig working family har gtt ca 7000usd mer att leva p per r under Trump. Jmfr med Obamas 8-r 1500usd.

PS. Dumkopf kan du vara sjlv.
2020-08-06, 21:23
Medlem
Citat:
...som sagt

En genomsnittlig working family har gtt ca 7000usd mer att leva p per r under Trump. Jmfr med Obamas 8-r 1500usd.

De svlter enormt mnga mnniskor i USA nu. Barn fr g riktigt hungriga lnge. En del frlorar sina hem. Det r riktigt illa fr dem och Trump har inte ett varmt ord att sga till dem. Han spottar och sluddrar och lser innantill och vet inte ens om vad han pratar om.
2020-08-06, 21:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
De svlter enormt mnga mnniskor i USA nu. Barn fr g riktigt hungriga lnge. En del frlorar sina hem. Det r riktigt illa fr dem och Trump har inte ett varmt ord att sga till dem. Han spottar och sluddrar och lser innantill och vet inte ens om vad han pratar om.

Men alla som jobbar tjnar bttre pengar och kan frsrja sig. Arbetslsheten var lgre n hlften av Sveriges i Januari.

Trump har:
Lgsta arbetslsheten uppmtt fr latinos
Lgsta arbetslsheten uppmtt fr Asian americans
Lgsta arbetslsheten uppmtt fr svarta
Lgsta arbetslsheten uppmtt fr kvinnor

...brjar poletten trilla ned ? Folk gillar det hr, vill rsta p karln!
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 21:32.
2020-08-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Att Trump r en narcissist hller jag med om. Men om han nu r s impopulr, hur kommer det sig d att s mnga mnniskor kom till alla hans rallyn och till hans invigning? Hur kommer det sig att s mnga mnniskor ver hela vstvrlden gillar honom?

Dessa rabiata Trumpanhngare som gr p hans rallies och annat sger inte mycket om sikterna hos befolkningen i stort. Han lyckades inte dra mnga mnniskor till sitt coronarally i Tulsa, Oklahoma tidigare i somras, dr Trump hade skrutit om att en miljon mnniskor hade visat sitt intresse och det slutade med att man fick riva utomhusscenen som byggts fr folkmassorna som inte skulle f plats inne i arenan.

Vad har du fr kllor p att "s mnga mnniskor ver hela vstvrlden" gillar Trump?

Citat:
Jag har inte hrt ngra fake news frn Fox eller Infowars. Jag sger inte att de inte har levererat ngra, men jag har inte sett ngra bevis fr det. Nr det gller CNN har jag sett massor. Fr mig r CNN ren propaganda.

Vad r det Tucker har sagt som r en lgn. Han har skert sagt ngot, men enligt dig lter det som om han sagt massor. D borde det vara ganska ltt att komma med ngot exempel.

Du har inte hrt ngra fake news frn Infowars? Inte ens nr man frnekade att Sandy Hook-massakern gt rum och att man anvnde skdespelare dr och s vidare? Och Tucker Carlson sa frst att masker r effektiva mot corona enligt vetenskapen, fr att sedan sga att det inte finns ngot std fr det. Han mste ha ljugit en av gngerna, fr att ta ett exempel. Men detta ligger egentligen fr lngt ifrn trdens mne.

Citat:
Eliten lurar brallorna av mig? Eliten r globalismen, dvs CNN, MSNBC, New York times, Washington post osv. Trump valdes in fr att bekmpa eliten. Trump r fr folket, och mot eliten, till skillnad frn alla tidigare politiker. Det r drfr han r populr av mnga, och det r drfr alla medier vill ha bort honom.

Att Trump anvnde(r) en sdan retorik har vl ingen missat, men det r bara de mest korkade och okunniga som tror att det ligger ngot i den. Titta nrmare p vilka personer han har och har haft i sin administration och hans politik som ensidigt gr ut p att underltta fr eliten med avregleringar och att sa pengar ver miljardrer, storfretag och banker samtidigt som man frsmrar fr folket.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
nd lite roligt nr en lttlurad idiot ska frska frklara fr ngon annan att han r lurad. Att bli lurad av den judiska och vnsterliberala massmedian r ju inte direkt bttre.

Hrd, relevant kritik nr den kommer frn en nazistisk jubelidiot som du, som aldrig haft ngot vettigt att komma med.
2020-08-06, 21:30
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Eller s vinner han rster fr han knns kta. Han svarar nu alla journalister och alla frgor. Biden sitter i kllaren och svarar p frutbestmda frgor. I USA frlorar man p det sttet. Ni Neo Marxister hr fattar inte att valet brjar nu i slutet av Aug och att allt hnder dr till valdagen.

"Journalister"
Jvligt dliga sdana.

Hrt frn dagens mte med pressen:

"Journalist" -du sade att barn r immuna mot covid?
Trump: va? Vad?, Ls rapporterna sjlv s ser du vad jag pratade om.
"Journalisten" vet precis vad Trump pratar om. (En enkel googling).
Men vljer att stlla en sdan "slss mot vderkvarnar" frga nd.
Problemet fr journalisten r att den inte behvs, informationen finns, gratis och utan filter fr den som vill veta.

"Journalist" : du sade "it is what it is"
Trump,: Ja och sedan sade jag ngot efter det ocks.
"Journalist: men du sa ju "it is what it is"??
Trump: Ja, och du kunde ju lyssna p det jag sa efter det ocks
Trump: next!

Att han som miljonr vljer att ta detta jobbet istllet fr att ligga i en yacht i Karibien och dricka drinkar och runka till frugan tyder p stort hjrta.

Var verkligen journalisterna s efterblivna nr dom intervjuade Obama?
Senast redigerad av JetSociety 2020-08-06 kl. 21:32.
2020-08-06, 21:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
...som sagt

S genomsnitts familjen har kat de pengar de kan spendera med 3.5 x 7000$= 24,500$ eller 214,000 kronor sedan Donald blev president?

Wow Donald har utrotat fattigdomen i USA!!! Leve Donald och jag tar tillbaka allt jag har sagt om honom!! Fast bara om det stmmer, vilket, med enkel logik, vi vet att det inte gr!

Bara en idiot skulle tro p detta pstendet eller om USA haft en inflation som liknade Zimbabwes.

2020-08-06, 21:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
S genomsnitts familjen har kat de pengar de kan spendera med 3.5 x 7000$= 24,500$ eller 214,000 kronor sedan Donald blev president?

Wow Donald har utrotat fattigdomen i USA!!! Leve Donald och jag tar tillbaka allt jag har sagt om honom!! Fast bara om det stmmer, vilket, med enkel logik, vi vet att det inte gr!

Bara en idiot skulle tro p detta pstendet eller om USA haft en inflation som liknade Zimbabwes.

Givetvis en genomsnittlig familj, inte individ.
Som sagt :

Trump familjen +7000usd/r p 3-r
Obama familjen +1500usd/r p 8-r

Vem skulle du rsta p ?
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 21:40.
2020-08-06, 21:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Dessa rabiata Trumpanhngare som gr p hans rallies och annat sger inte mycket om sikterna hos befolkningen i stort. Han lyckades inte dra mnga mnniskor till sitt coronarally i Tulsa, Oklahoma tidigare i somras, dr Trump hade skrutit om att en miljon mnniskor hade visat sitt intresse och det slutade med att man fick riva utomhusscenen som byggts fr folkmassorna som inte skulle f plats inne i arenan.

Vad har du fr kllor p att "s mnga mnniskor ver hela vstvrlden" gillar Trump?

Du har inte hrt ngra fake news frn Infowars? Inte ens nr man frnekade att Sandy Hook-massakern gt rum och att man anvnde skdespelare dr och s vidare? Och Tucker Carlson sa frst att masker r effektiva mot corona enligt vetenskapen, fr att sedan sga att det inte finns ngot std fr det. Han mste ha ljugit en av gngerna, fr att ta ett exempel. Men detta ligger egentligen fr lngt ifrn trdens mne.

Att Trump anvnde(r) en sdan retorik har vl ingen missat, men det r bara de mest korkade och okunniga som tror att det ligger ngot i den. Titta nrmare p vilka personer han har och har haft i sin administration och hans politik som ensidigt gr ut p att underltta fr eliten med avregleringar och att sa pengar ver miljardrer, storfretag och banker samtidigt som man frsmrar fr folket.

Hrd, relevant kritik nr den kommer frn en nazistisk jubelidiot som du, som aldrig haft ngot vettigt att komma med.

Trump hade 7miljoner online tittare* i Tulsa
Biden hade 250 tittare senast (!)

Go figure.

* 7 miljoner p de stora kanalerna, 11 miljoner om du tar alla kanaler som snde.
2020-08-06, 21:38
Bannlyst
Citat:
Jo jag vet att Trumpsupportrarna r hopplsa fall och upplever honom som kta, som att han har gjort ngot p tre och ett halvt r och som om han aldrig ljuger. De r mindre begvade s klart och frstr inte att Trump hnskrattar t dem fr det. Men de vljarbasen har han ju redan. Andra som rstade p honom och vill gra det igen blir allt frre. Fr folk r inte dumma i allmnhet.

Det r orimligt eftersom Hillary Clinton var urstark som kandidat samtidigt som Joe Biden r 78 r och dement och inte har ngon stark frga alls. Clinton var ju en profil dr Biden r halvdd. Meningen r att vicepresidenten snabbt ska erstta Biden, som inte kan klara ens den frsta mandatperioden. Han utnyttjas av de vnsterextrema i sitt parti.
2020-08-06, 21:50
Medlem
Nixters avatar
9 myter om Trump debunkade

I trden tas ett antal av dessa lgner upp gng p gng. Frstr att Neo Marxister inte accepterar svaren men vanliga medborgare frstr skillnaden. Vassego!
https://youtu.be/r43X4nLxmFk
2020-08-06, 21:52
Medlem
Citat:
Exakt, en familj per r. Drav frkortning 7000usd/r

Trump ndde denna facila summan p bara 3-r vid makten.

Frstr att det r svrt att vara vnsterbliven, men oroa dig inte bara du rstar S skall du f bidrag nsta mnad ocks. Drick obojen nu sen r det lggdags.

Men varfr fortsatte inte Trump att se till att USA skulle vara framgngsrikt d? Nu r det ju hg arbetslshet, svlt och fattigdom och sjukdom? Varfr kunde han inte bara fortsatt. Det tycker jag r konstigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in