2020-08-08, 18:17
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
New York utreder honom fr skattebrott, Trump r impeched fr korruptionsmisstankar, en viss svenska ska tydligen ha anklagat honom fr att ha haft sex med henne nr hon var 13 r gammal ovanp att det faktiskt kom in anklagelser under 2015 och 2016.

Har du legat under en sten de senaste 4 ren?
Du tror inte att detta r politiska utredningar fr att skada Trump?

Biden med sin son borde utredas men dom tillhr ju dom goda Demokraterna och d fr man gra vad man vill

Demokraterna r korrupta och Amerikanerna vet om det!
2020-08-08, 18:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag har svrt att tro att du inte knner till vad Tara Reade anklagat honom fr.
put his hand under her skirt, penetrated her with his fingers
Definitionen av vldtkt:
Rape in the United States is defined by the Department of Justice as "Penetration, no matter how slight, of the vagina or anus with any body part or object, or oral penetration by a sex organ of another person, without the consent of the victim."
QED.

Du har trots allt skrivit en del matnyttigt i den hr trden, s det r rtt svrt fr mig att tro att du p ngot stt frtrngt detta. Kanske har du frletts av att media vldigt ofta pratar om "sexual assault", men det r allts solklart att vad det handlar om hr r vldtkt.

Hon blev visst inte emotionell, det var du som frn brjan var aggressiv. Tagga ner lite.

Reads anklagelser r tydligen starkt ifrgasatta d hon har kommit med en stor mngd felaktigheter i bde sina pstenden och vittnesml, men ja jag hade glmt bort henne d hon inte har gjort s vrst mycket ljud ifrn sig sedan frra ret, jag visste inte ens om att det hade uppdagats att hon hade fel om vilket tid som hon jobbade fr Biden samt att hon skulle ha erknt saker under detta r som stller hennes vittnesml under stark tvivel.

Och nej, det var inte aggressivt, det var en normal niv fr att vara ett svar p ett inlgg som sger att Biden r en vldtktsman utan att ens hnvisa till en enda klla.
2020-08-08, 18:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Du tror inte att detta r politiska utredningar fr att skada Trump?

Biden med sin son borde utredas men dom tillhr ju dom goda Demokraterna och d fr man gra vad man vill

Demokraterna r korrupta och Amerikanerna vet om det!

Hade det varit en politisk utredning fr att skada Trump s hade men gjort mycket, mycket mer vsen av sig.

Anser du inte att det r vldigt skumt att Trump r den nda presidenten i modern tid som vgrar att visa sina skattedeklarationer?

Biden och hans son har vl till min vetskap redan brjat utredas eller fick inte Trump senaten att pbrja en utredning?
2020-08-08, 19:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jo kan hlla med, jag nskar att USA kunde gra en ren utrensning av sina politiker fr det r s jvla mycket svin och ckelgubbar som utnyttjar sin maktposition dr borta fr att f ligga med unga kvinnor och mn.

Det r dags fr USAs politiker att faktiskt fokusera p vad som r bst fr alla medborgare och inte vad donatorerna vill

(blev att tnka lite till..)

Det r nog den mnskliga naturen (otrohet), och hur msm har frndrats.., se hur det var p JFK`s tid :

At one point during JFKs presidency, the Secret Service tackled CBS journalist Marvin Kalb so he wouldnt get a good look at a woman entering the presidents hotel room.

Even though hed been manhandled, Kalb later wrote: never for one moment did I even consider pursuing and reporting what I had seen and experienced that evening.

https://www.history.com/news/preside...-clinton-trump

Det fanns en helt annan respekt ifrn msm p den tiden, angende privatlivet. Tror nog att idag finns det klipska mnniskor, som tackar "nej" till politiska vrv. Fr det r inte vrt det.., behver ju inte ens vara otrohet, utan bara ting i ens frflutna. Gjordes ju mycket "hall" angende Bush jr angende alkohol/kokain.
Senast redigerad av Snapcount 2020-08-08 kl. 19:06.
2020-08-08, 19:16
Medlem
Trumps valbudskap: Jag frkastar globalism

Citat:
USA:s president Donald Trump har nu skrivit p en ny presidentorder som fr tillbaka nnu fler jobb till amerikanska arbetare, uppger Vita huset p sin hemsida. "Made in America" ska bli ett ledande varumrke igen, enligt Trump.
Vi kmpar fr Main Street, inte Wall Street, sger han.

Citat:
Tidigare stod makthavarna i Washington och tittade p medan andra lnder hll p med otillbrliga handelsmetoder, dribland massiva subventioner, valutamanipulation och dumpning av utlandstillverkade produkter som sldes till underpriser fr att ta era jobb, sade den amerikanske presidenten till arbetarna i Ohio.

Citat:
Globaliseringen har gjort finanseliten som donerar pengar till politikerna mycket rik, men frsatt miljontals amerikanska arbetare i fattigdom och sorg. Samtidigt str vra stder med tomma fabriker.

Citat:
Vi kmpar fr Main Street, inte Wall Street. Vi har avvisat globalismen och omfamnat patriotism, ppekade Trump.

https://www.friatider.se/trumps-valb...star-globalism
https://www.whitehouse.gov/articles/...ed-patriotism/
Senast redigerad av Pazzamo 2020-08-08 kl. 19:22.
2020-08-08, 19:39
Bannlyst
Tycker du det r hyckleri av Trump att sga s nr 85% av hans 2trillion tax cut gick till just Wall street och inte Main Street?

r det inte hyckleri att frbjuda OSHA(arbetsmiljverket) att utreda och rapportera ddsfall och olyckor p jobbet,men samtidigt kalla sig fr arbetarens bsta vn?

Finns det ngot problematiskt i hans pstende eller r allt detta fake news i vanlig ordning?
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Trumps valbudskap: Jag frkastar globalism
Vi kmpar fr main street. Inte Wall street
2020-08-08, 19:44
Bannlyst
Nr blir denna trendlinje hgaktuell? r det 2 mnader innan valet?
Det finns ett talestt som sger att ifall en kandidat gr in i 90dagars valcykeln med opinionssiffror under 50% s krvs det ett mirakel fr att vinna.
Idag ligger Donald Trump p 38% och det r 89 dagar kvar till valet. Ser du ngon som helst chans fr Donald att vinna valet utan valfusk eller genom att frhindra demokrater frn att rsta?

Citat:
Det r fortfarande fr tidigt, Biden har en tendens att kasta ur sig grodor s ven om han leder enormt nu s r vi inte i november mnad nnu.
2020-08-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Tycker du det r hyckleri av Trump att sga s nr 85% av hans 2trillion tax cut gick till just Wall street och inte Main Street?

r det inte hyckleri att frbjuda OSHA(arbetsmiljverket) att utreda och rapportera ddsfall och olyckor p jobbet,men samtidigt kalla sig fr arbetarens bsta vn?

Finns det ngot problematiskt i hans pstende eller r allt detta fake news i vanlig ordning?

Trumps som president och hans kampanjer r lika ihliga som The Apprentice. Det r bara utanpverk och lurande av naiva mnniskor. Jag tror att hans supportrar rstar p honom fr att de r naiva intill dumhet och det r uppenbarligen cirka 30% av befolkningen.

Att han sger att han jobbar fr Mainstreet r en sn dr slogan som de naiva tror p. Hans skulder som han aldrig betalat tillbaka gjorde att han inte fick lna pengar i USA. Och The Apprentice gjorde han fr att f in pengar. Och lura folk att han var framgngsrik. Samma med hans presidentskap. Han lurar folk.

Dessutom om man tittar p allt han lovade s har han inte hllit ngot av detta mer n att lmna diverse omrden. Nu nr han inte ens r njd med sitt eget UMCA s frstr man ju att han numera r helt skogstokig.
2020-08-08, 20:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nr blir denna trendlinje hgaktuell? r det 2 mnader innan valet?
Det finns ett talestt som sger att ifall en kandidat gr in i 90dagars valcykeln med opinionssiffror under 50% s krvs det ett mirakel fr att vinna.
Idag ligger Donald Trump p 38% och det r 89 dagar kvar till valet. Ser du ngon som helst chans fr Donald att vinna valet utan valfusk eller genom att frhindra demokrater frn att rsta?

Well, vad jag kan minnas s gavs det en 90 % + chans till Hillary frra gngen, ca 2-3 veckor innan valet.

Eller minns jag fel ?
2020-08-08, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Well, vad jag kan minnas s gavs det en 90 % + chans till Hillary frra gngen, ca 2-3 veckor innan valet.

Eller minns jag fel ?

N. Dagen innan valet s var Hillary Clintons ledning bara 3 %

Dvs Donald Trump var inom fel marginalen.
Att hon garanterat skulle vinna r en skrna byggd i efterhand.

Som det ser ut idag kan Donald Trump omjligt vinna valet. Han har tappat Michigan och Pennsylvania och mste nu slss fr att behlla Texas
2020-08-08, 21:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Fast om man snker skatten fr nringslivet i USA, s r det billigare att driva verksamhet i USA n i Kina.
S dr tnker svenska politiker ocks.
2020-08-08, 21:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
New York utreder honom fr skattebrott, Trump r impeched fr korruptionsmisstankar, en viss svenska ska tydligen ha anklagat honom fr att ha haft sex med henne nr hon var 13 r gammal ovanp att det faktiskt kom in anklagelser under 2015 och 2016.

Har du legat under en sten de senaste 4 ren?

1. New York utreder kan meddela att dom utreder mycket. Detta r inte samma sak som starka anklagelser.
2. Impeachment var fake. Det vet numera alla och dom som frskte med detta kommer ev. ka i finkan.
3. Vad gller sexuella anklagelser finns det mig veterligen inget case som drivs idag.

Du drivs av TDS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in