Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-21, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna, p samma tema, r helt fantastiskt vlgjord:

https://www.youtube.com/watch?v=3Uvwbd75ujU

Helt otroligt rolig.

Gillade ven hans come on man, Joe biden video
2020-08-21, 19:00
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Precis detta har skett i Ryssland och Kina bland annat. Att genom stegvisa frndringar infra ett personvlde/dynasti successivt. Tv av de ledare som Trump avgudar som starka och handlingskraftiga (just nu r han i brk med Kina, men innan typ).

Han "skmtar" om att sitta kvar "lika lnge som Xi" och nr folk frgar om han skulle respektera ett valresultat som innebr att han frlorar s sger han "We'll se what happens....".

Det r verkligen inte alls lngskt att spekulera i att Trump grna ser en Trump-dynasti ta ver i USA istllet fr de vanliga demokratiska presidentvalen. Verkligen inte lngskt.

jo det r det och jag ska frklara varfr: SCOTUS stiftar inga nya lagar, de tolkar befintliga och stter praxis. Fr att stifta nya lagar s mste det g igenom huset och senaten fr att sedan undertecknas av presidenten. Det kanske lter enkelt, men saken r att det behvs betydande majoritet i senaten, d.v.s. 2/3 delar av ledamterna eller fler. S det r omkring 67 senatorer eller fler. i dagslget tror jag att Rep. har 53 senatorer, men kan ha fel. Och du kan ju sjlv rkna ut hur stor sannolikhet att motstndarna rstar fr ett sdant frslag. D har vi inte ens rknat med RINOS.
2020-08-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jo det r det och jag ska frklara varfr: SCOTUS stiftar inga nya lagar, de tolkar befintliga och stter praxis. Fr att stifta nya lagar s mste det g igenom huset och senaten fr att sedan undertecknas av presidenten. Det kanske lter enkelt, men saken r att det behvs betydande majoritet i senaten, d.v.s. 2/3 delar av ledamterna eller fler. S det r omkring 67 senatorer eller fler. i dagslget tror jag att Rep. har 53 senatorer, men kan ha fel. Och du kan ju sjlv rkna ut hur stor sannolikhet att motstndarna rstar fr ett sdant frslag. D har vi inte ens rknat med RINOS.
Om ett utslag ifrgastts hamnar det i Hgsta Domstolen dr Republikanerna stoppat in sina kandidater. Nu senast fyllot Kavanaugh. Det vore inte frsta gngen ett Presidentval avgrs i domstolarna.

Det skedde s sent som 2000 nr HD gav Bush segern med rsterna 5-4.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_v._Gore
2020-08-21, 19:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Sllan man ser s bildade svar och tankegngar. Det pratas s mycket om en Biden som inte syns och Obama kper hus vid hav och s, men jag hoppas att JetSociety kan frklara Trumps politik fr mig. Det skulle vara en ynnest. Jag undrar framfr allt om den hlsoplan som Trump den 19 juli skulle komma med om tv veckor i intervjun med Chris Wallace p FOX? Det var ju ett lfte han hade redan infr frra valet, men det har av diverse skl inte kunnat infrias. Jag menar 3,5 r r ju kort tid. Republikanerna mste f tid p sig att komma p hur de ska gra.

Chris Wallace som fr vrigt frgat Basement Biden om intervju ett bra tag nu utan att f ngot svar. Tror inte detta hller, det finns tillrckligt med journalister som inte accepterar att man kan g i tystnad en hel valrrelse och det Amerikanska folket kommer ge Biden en knga s han kan fortstta sitta i sin kllare ven efter valet.

"I'll keep asking Biden for an interview every week'
https://www.google.com/amp/s/www.for...interview/amp/
2020-08-21, 19:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Person, woman, man, camera

https://www.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM

jippii president bigly brains klarar demenstestet. Det mste han s klart frklara fr hela vrlden. Att det allts finns dummare mnniskor n honom.

Ja och dessa ska kandidera mot honom i valet.....
2020-08-21, 19:11
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Om ett utslag ifrgastts hamnar det i Hgsta Domstolen dr Republikanerna stoppat in sina kandidater. Nu senast fyllot Kavanaugh. Det vore inte frsta gngen ett Presidentval avgrs i domstolarna.

Det skedde s sent som 2000 nr HD gav Bush segern med rsterna 5-4.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_v._Gore

Det jag skrev skiljer sig inte frn det du sger.
2020-08-21, 19:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Helt otroligt rolig.

Gillade ven hans come on man, Joe biden video

https://youtu.be/3Uvwbd75ujU

Person, woman, man, camera. TV

Dessa kognitiva test r ngot Biden allts inte tagit, frutom i tidigare intervju d han tog det hela tiden.
2020-08-21, 19:14
Medlem
Citat:
Det jag skrev skiljer sig inte frn det du sger.
Det du skrev r att Demokratin r skrad pga konstitutionen uppfattar jag det som.

Hgsta Domstolen har hgsta ordet i alla rttsfall. Om Hgsta Domstolen fller partiska domar r ju diktaturen ett faktum.

Putin, Stalin och Hitler kunde ocks hnvisa till Hgsta Domstolen dr de visste att de skulle vinna.
Senast redigerad av Alpoxen 2020-08-21 kl. 19:17.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Trump har ju skjutit sig sjlv i foten genom att ge sig p bl a Huawei, 10cent, WeChat, TikTok, samt slngt ut diplomater i Houston eftersom kinesiska kleptomaner frsker stjla allt mellan himmel och jord. ett kat handelskrig med Kina kommer drabba Trumpcountry vrst...Pelosi ser knappast detta som en bra utveckling...s du kan fortstta drmma spin doctor (Nixter).
FBI Now Probing $300 Million Media Company Deal Linked To Steve Bannon

Citat:
Steve Bannons fraud indictment linked to fundraising for Donald Trumps U.S.-Mexico border wall isnt his only legal headache; the FBI and Securities and Exchange Commission are also investigating a $300 million investment offering for a planned media company tied to Bannon and fugitive Chinese businessman Guo Wengui [...] The document named Amazon, ByteDances TikTok and Tencents WeChat as expected competitors. Early this month, Trump ordered the latter two companies, both Chinese, to finalize deals to sell to U.S. companies in 90 days or to stop operating in the U.S.

Bannon r vad man skulle sga med i Trump Teams enabler-all-star lag (tillsammans med Robert Mercer). Och man kan undra hur Kina tar denna nyheten. Risken r stor att mer info som berr dem kan komma ut om Bannon flippar i frhren. Flera avsljanden skulle nmligen ventyra de snlt tilltagna 7-9 r som man pratar om nu och istllet landa p flera decennier. USA's angivarsystem, skulle han nu vlja att tjalla, kanske kan rdda honom frn att skaka galler resten av livet.
Bannlyst
Citat:
mste vara det strsta skitsnack jag har lst ngonsin. Dessutom s vill han vl bara skra maktvertaget i HD genom fryngring. Men att avskaffa demokratin r bara hittep. ses, kryp tillbaka under stenen du kom frn.

Nr Donald Trump sjlv sagt det s uppstr inga som helst tvivel.
Han har sagt att han vill avskaffa habeas corpus
Avstta domare Han inte gillar
Avskaffa libel laws
Deconstruct the administrative state.

Enligt Michael Cohen som jobbat med Donald Trump i 15 r s skmtar Donald Trump aldrig. Han skickar ut testballonger fr att se hur hans supportrar och pressen reagerar och flyttar fram mlstolparna successivt.

terigen. Han har sagt att han borde f sitta en tredje mandatperiod och att han vill senarelgga valet fr att han menar att han upptckt massivt valfusk. Endast om han frlorar. Vinner han s r det inte pga valfusk.

Alla ni i denna trd som r fr demokrati kan knappast st fr uttalanden som dessa. Eller avfrda dem med att han skmtar. Svida ni inte vill se diktatorn Donald avskaffa demokratin.
2020-08-21, 19:15
Medlem
Att medvetet gra det svrare att rsta r inte demokratifrmjande.

Enligt denna artikeln verkar det som en dlig ide dock

https://www.wvxu.org/post/commentary...iring#stream/0
Senast redigerad av Alpoxen 2020-08-21 kl. 19:21.
2020-08-21, 19:18
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Hrde just Trumps tal nu i Arlington, Va.

Han sa just att "under nsta mandatperiod kan vi f vlja 4-5 nya domare i hgsta domstolen".

Det han d gr r i princip att betta p hur mnga av dagens som kommer att d. Desto fler desto bttre.

Om Trump vinner, och det blir s, s kommer HD att bli helt dominerad av domare som Trump har handplockat fr att stdja hans omvandling. D kan han faktiskt brja sin process att avskaffa 2-periodsregeln, och instifta en familjedynasti i USA istllet fr dagens demokratiska system. Jag (och mnga analytiker) tror att detta definitivt r en mjlighet om Trump vinner.

Ser detta som ett smtt otroligt pstende.. Vilka r dessa "analytiker". Gissar p tonriga ssu:are.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in