Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Oj oj oj, hr har vi ngon som kan
sg Q la ut nn figur om epstien ox fr ett tag sedan

Sllan man ser s bildade svar och tankegngar. Det pratas s mycket om en Biden som inte syns och Obama kper hus vid hav och s, men jag hoppas att JetSociety kan frklara Trumps politik fr mig. Det skulle vara en ynnest. Jag undrar framfr allt om den hlsoplan som Trump den 19 juli skulle komma med om tv veckor i intervjun med Chris Wallace p FOX? Det var ju ett lfte han hade redan infr frra valet, men det har av diverse skl inte kunnat infrias. Jag menar 3,5 r r ju kort tid. Republikanerna mste f tid p sig att komma p hur de ska gra.
2020-08-21, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Tycker att trumpsupportrarna och ven Trump sjlv borde vara glada ver att Biden inte vill debattera. De fr allt utrymme sjlv. Varfr glds man inte t detta och tar plats och berttar om sin politik?

Drfr att politik inte handlar om vem som har bst ider fr dessa simpla hjrnor.
De vill se Trump leka reality-tv och springa runt p scen och avbryta med ord som "kommunist" varje gng det r Joe Bidens tur att svara.

De tror att gemene amerikan ska roas av Trump och drfr rsta p honom enkom fr showens skull.
4 rs styre ska glmmas bort och allt ska handla om 3 sndagar fr dessa vljare..
2020-08-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Drfr att politik inte handlar om vem som har bst ider fr dessa simpla hjrnor.
De vill se Trump leka reality-tv och springa runt p scen och avbryta med ord som "kommunist" varje gng det r Joe Bidens tur att svara.

De tror att gemene amerikan ska roas av Trump och drfr rsta p honom enkom fr showens skull.
4 rs styre ska glmmas bort och allt ska handla om 3 sndagar fr dessa vljare..

Jovisst r det behov av en tuff storebror eller stor och stark pappa som spelar allan eller spelar trump kanske man ska sga. Sjlva tnkandet r oprioriterat. Och det r fascinerande att man inte knner igen en riktig conman, men andra sidan r ju en riktig conman ngon som lyckas lura folk. S det r vl fljdenligt.

Trumps politk lyser med sin frnvaro. Sist jag sg honom prata s pratade han extremt mycket om en man som sitter i sin kllare med munskydd. Jag vet inte riktigt hur det pverkar amerikanerna och den situation de befinner sig men jag r heller inte s vidare begvad. Kanske ska lsa Bamse och se.
2020-08-21, 17:14
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Japp klart som korvspad.

Jag visste inte att det fanns folk som vill att Trump ska sitta i en kllare. Han har ju sjlv inspekterat kllaren en gng nr det rrde sig folk kring Vita Huset. Kanske var ngon som ville att han skulle ta p sig munskydd i bunkern?

Men r det inte bar nu att Biden hller sig undan s att Trump fritt kan fra sin valrrelse med allt fokus p bara sig och sin politik? Han behver ju inte tnka och inte prata om Biden alls p s stt. Bara bertta om allt det braiga han ska gra nsta period.

Bra, nu snackar vi p samma frekvens!
(Jag tycker rligt att det var en vrdig och rolig kommentar)
Du vinner!

Ha en god fredag ! 🍻👌💪
2020-08-21, 17:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det har gjorts jmfrelser dr data jmfrts och man kan d konstatera att det inte blivit bttre verhuvudtaget sedan Trump installerades jmfrt med Obama. Obama lyckades t.om skapa fler nya jobbtillfllen n Trump och BNP kade i snitt mer under Obamas vitahus-period.

Det r ju den analysen alla drar, om man tittar p det lite djupare och mer serist. Trump har sedan han tilltrdde eldat p ekonomin genom gigantiska ofinansierade skattesnkningar (chockkat statsskulden) samt diverse ekonomiska stimulanspaket. Detta har gjort att arbetslsheten legat kvar p en lg niv artificiellt, och det r egentligen inte svrt att gra.

Svenska politiker skulle kunna f ner arbetslsheten frn dagens niv till 1.5-2% i ett nafs, om vi samtidigt lt statsskulden skena frn 40% till 100% av BNP.

Man kan sga att Trump kom till ett dukat bord efter Obama, men sen har missktt alltid p ett groteskt tydligt stt.
2020-08-21, 18:21
Medlem
Hrde just Trumps tal nu i Arlington, Va.

Han sa just att "under nsta mandatperiod kan vi f vlja 4-5 nya domare i hgsta domstolen".

Det han d gr r i princip att betta p hur mnga av dagens som kommer att d. Desto fler desto bttre.

Om Trump vinner, och det blir s, s kommer HD att bli helt dominerad av domare som Trump har handplockat fr att stdja hans omvandling. D kan han faktiskt brja sin process att avskaffa 2-periodsregeln, och instifta en familjedynasti i USA istllet fr dagens demokratiska system. Jag (och mnga analytiker) tror att detta definitivt r en mjlighet om Trump vinner.
2020-08-21, 18:24
Medlem
Person, woman, man, camera

https://www.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM

jippii president bigly brains klarar demenstestet. Det mste han s klart frklara fr hela vrlden. Att det allts finns dummare mnniskor n honom.
2020-08-21, 18:29
Medlem
ErikAnderzohns avatar
More than 70 former GOP national security officials wrote an open letter backing Biden, calling Trump corrupt and unfit to lead

Citat:
In the run-up to the November election, numerous senior Republican figures have distanced themselves from Trump; officials had been reluctant to speak out until now; (Rep.) governors have also held regular late-night conference calls to complain about Trump [...] Though there was a "Never Trump" movement in 2016, opposition to Trump among Republicans has become increasingly vocal and organized during this cycle; Numerous anti-Trump groups have sprung up within conservative circles. They include Republican Voters Against Trump, the Lincoln Project, and 43 Alumni for Biden.

`Never Trumpers` gr hrt t Trumps patriotiska bas och MAGA:isterna fr allt svrare att spinna denna Ryss-saga till ngot positivt. Nu r iof Trump-groupies vldigt duktiga p att vrida ut och in p sig sjlva nr de ska frsvara snedstegen med alternativa fakta. Fr vi se ngot sdant hr ikvll?
2020-08-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Person, woman, man, camera

https://www.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM

Denna, p samma tema, r helt fantastiskt vlgjord:

https://www.youtube.com/watch?v=3Uvwbd75ujU
2020-08-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna, p samma tema, r helt fantastiskt vlgjord:

https://www.youtube.com/watch?v=3Uvwbd75ujU
Ha ha ja det verkar klart att vi vanliga ddliga inte frstr Trumps storhet.

Han har problem med att frmedla sina tankar fr plebejer som oss.

S mste det ju vara, varfr skulle s mnga mnniskor annars rsta p en Dokuspakndis

Hoppas Robinsonrobban stller upp fr KD, jag skulle rsta p honom. ltt.
2020-08-21, 18:47
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hrde just Trumps tal nu i Arlington, Va.

Han sa just att "under nsta mandatperiod kan vi f vlja 4-5 nya domare i hgsta domstolen".

Det han d gr r i princip att betta p hur mnga av dagens som kommer att d. Desto fler desto bttre.

Om Trump vinner, och det blir s, s kommer HD att bli helt dominerad av domare som Trump har handplockat fr att stdja hans omvandling. D kan han faktiskt brja sin process att avskaffa 2-periodsregeln, och instifta en familjedynasti i USA istllet fr dagens demokratiska system. Jag (och mnga analytiker) tror att detta definitivt r en mjlighet om Trump vinner.

mste vara det strsta skitsnack jag har lst ngonsin. Dessutom s vill han vl bara skra maktvertaget i HD genom fryngring. Men att avskaffa demokratin r bara hittep. ses, kryp tillbaka under stenen du kom frn.
2020-08-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
mste vara det strsta skitsnack jag har lst ngonsin. Dessutom s vill han vl bara skra maktvertaget i HD genom fryngring. Men att avskaffa demokratin r bara hittep. ses, kryp tillbaka under stenen du kom frn.

Precis detta har skett i Ryssland och Kina bland annat. Att genom stegvisa frndringar infra ett personvlde/dynasti successivt. Tv av de ledare som Trump avgudar som starka och handlingskraftiga (just nu r han i brk med Kina, men innan typ).

Han "skmtar" om att sitta kvar "lika lnge som Xi" och nr folk frgar om han skulle respektera ett valresultat som innebr att han frlorar s sger han "We'll se what happens....".

Det r verkligen inte alls lngskt att spekulera i att Trump grna ser en Trump-dynasti ta ver i USA istllet fr de vanliga demokratiska presidentvalen. Verkligen inte lngskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in