Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-21, 22:08
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur de kan "gra sina underskningar bttre" nr de hade strsta felet i valet 2016 och r mest avvikande frn alla andra mtningar nu? (funderar jag).

Sg s hr om valet 2016:
- Om alla andra mtningar infr valet visar att Trump ligger under med 1%
- Och sen Trump vinner med 1%
- Och Rasmussen sa att Trump skulle vinna med 10%

Var d Rasmussen bst (Obs: detta r nstan lika svrt som Person-Woman-Man-Camera-TV-Could you repeat?)

mtningar r ingen vetenskap och de innehller fel. Hur stor fel tolerans en mtning ska ha beror p en massa saker. Man brukar prata om 2% t bgge hllen. De kan givetvis vara mer men knappast mindre om det ska ses serist. Om Rasmussen sa att Trump skulle vinna med 10% s var det kanske lite i verkant, men dina tv tidigare punkter ligger inom feltoleransen.

Sen spelar ju inte national polls ngon som helst roll d allt handlar om elektorer.
2020-08-21, 22:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hur vet du att de bcker som skrivits inte pverkat folk?

Tjaa fram till Corona virusets hrjningar, s frlt folk honom fr hans "tavlor, grodor, sjlvml, etc..", tack vare skattesnkningar, nya jobb och reallnekningar.

Det r frst de sista sg 3-5 mnader som han r utmanad, p riktigt.

Hller du inte med ?
2020-08-21, 22:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
mtningar r ingen vetenskap och de innehller fel. Hur stor fel tolerans en mtning ska ha beror p en massa saker. Man brukar prata om 2% t bgge hllen. De kan givetvis vara mer men knappast mindre om det ska ses serist. Om Rasmussen sa att Trump skulle vinna med 10% s var det kanske lite i verkant, men dina tv tidigare punkter ligger inom feltoleransen.

Sen spelar ju inte national polls ngon som helst roll d allt handlar om elektorer.

P det fetade sger jag ja och nej. National Polls har en jvla betydelse, fr de visar hur sannolikt det r att en viss kandidat vinner en Swing State. Om National Polls visar att Demokraterna, eller Republikanerna r upp 2% frn frra valet, s r det sannolikt att de r upp ungefr 2% frn den niv de var i frra valet i varje stat. Varje stat har en egen "normal niv" men skillanden frn frra valet r det som rknas. Och detta kan man se i National Polls.
2020-08-21, 22:14
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Bra att du hller med. Trump har ju inte sagt tydligt att han kommer att acceptera valresultatet; snarare ett hotfullt "We'll see what happens".

Annars r det standard att alla presidentkandidater sger att de kommer att acceptera valresultatet. Genom Trumps svar hr s visar han, som du sger, att han inte r en fresprkare av demokrati.

Jag kan inte prata fr POTUS utan bara fr mig sjlv och jag kommer att acceptera valresultatet, nr allt r slutgiltligt rknat (om det blir p valnatten eller inte vet jag inte, beroende p om postrsterna kan gra skillnad osv.)

Citat:
Ja det r ju en jvla skillnad mellan att sittande president inte accepterar valutslaget eller att jag ger mig p min Herre och sger att det hr, det hr accpeterar jag inte.

Dels r Trump som han r och vill ha lite uppmrksamhet osv. men sen vet han ju att om han vinner p marginalen s kommer ju demokraterna att gra likadant. Skillnaden r att han sger det nu, medan Biden inte sagt ngonting vad jag vet eftersom han inte stller upp p intervjuer.
2020-08-21, 22:16
Medlem
Nixters avatar
Citat:
P det fetade sger jag ja och nej. National Polls har en jvla betydelse, fr de visar hur sannolikt det r att en viss kandidat vinner en Swing State. Om National Polls visar att Demokraterna, eller Republikanerna r upp 2% frn frra valet, s r det sannolikt att de r upp ungefr 2% frn den niv de var i frra valet i varje stat. Varje stat har en egen "normal niv" men skillanden frn frra valet r det som rknas. Och detta kan man se i National Polls.

Tror du Trump fr fler eller frre svarta rster n Romney?

Tror du Trump fr fler eller frre latino rster n Romney?

Det r detta du behver kolla p, r det bara vita rster skulle ju Trump vinna med bred marginal. Om Trump fr +12% svarta rster vinner han. Han har i "polls" legat p 30-40-50%
2020-08-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tjaa fram till Corona virusets hrjningar, s frlt folk honom fr hans "tavlor, grodor, sjlvml, etc..", tack vare skattesnkningar, nya jobb och reallnekningar.

Hller du inte med ?

Jag vet inte hur mnga som frlt honom, eller var likgiltiga eller inte frlt honom utifrn ngon bok. Men det mesta spelar en roll. Att det inte blir en jordskredsreaktion gr ju inte att bckerna lever kvar efter publiceringen och att folk lser dem. Men hur de reagerar har jag ingen aning, men jag tror att en del reagera mot och andra fr och en del skiter i vilket.

Jag tror att Cohens bok kan bli lite speciell genom att Cohen har bde inspelade samtal och en massa dokument att skriva om.
2020-08-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag kan inte prata fr POTUS utan bara fr mig sjlv och jag kommer att acceptera valresultatet, nr allt r slutgiltligt rknat (om det blir p valnatten eller inte vet jag inte, beroende p om postrsterna kan gra skillnad osv.)

Dels r Trump som han r och vill ha lite uppmrksamhet osv. men sen vet han ju att om han vinner p marginalen s kommer ju demokraterna att gra likadant. Skillnaden r att han sger det nu, medan Biden inte sagt ngonting vad jag vet eftersom han inte stller upp p intervjuer.

Du gav dig ju till och talade fr mig? Du skrev att jag var emot demokrati fr att jag inte knner att nej, det hr accepterar jag inte. Vet inte ens varfr du blir upprrd fr? Jag fr vl ha precis vilka knslor jag vill, eller?
2020-08-21, 22:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag vet inte hur mnga som frlt honom, eller var likgiltiga eller inte frlt honom utifrn ngon bok. Men det mesta spelar en roll. Att det inte blir en jordskredsreaktion gr ju inte att bckerna lever kvar efter publiceringen och att folk lser dem. Men hur de reagerar har jag ingen aning, men jag tror att en del reagera mot och andra fr och en del skiter i vilket.

Jag tror att Cohens bok kan bli lite speciell genom att Cohen har bde inspelade samtal och en massa dokument att skriva om.

Du rknar allts att en bok till om Trump kring en person som redan "spilt his beans" mot Trump vid talet skall ge Basement Biden segern. Frstr att du r i det nrmsta galen, men detta borde vl nd tom en sn som du tycka r ngot osannolikt.

Mer sannolikt r att Trump har flera kort i rmen, ex. att Saudi Arabien erknner Israel, att arbetslsheten minskar rekordsnabbt, osv. Detta ger en mycket snabbare effekt likt den du pekar p (men felaktigt om Cohens ointressanta bok).
2020-08-21, 22:26
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
r det inte en health care plan han pratar om nr han sa att han skulle se till att ALLA fick bttre och billigare sjukvrd? Vad kallar du det d?

Kan inte sga att jag p ngot stt kommer att acceptera att Trump vinner. Varfr skulle jag acceptera det?
Det r en vldigt stor skillnad p att acceptera ett val och att inte tycka om det. Jag skulle acceptera om Biden vinner, men jag skulle inte tycka om det.
2020-08-21, 22:26
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Personligen vntar jag p att dra den slutsatsen. Biden gjorde det bra frra natten.., det borde ge honom en liten boost veckan framver..

Ja en bok ja.., hur mnga bcker har det publicerats som beskriver honom i en nedsttande ton ? Mnga r det. Har det haft ngon egentlig inverkan..., dr r nog svaret ett : Nej

En till bok i detta.., gr nog inget.

Absolut. Bidens inspelade tal var ver frvntan. Det skedde i slutet av en smnig onlinekonvent dr Trump har fler tittare (ven "non decided") p valfritt rally.

Tror att Republikanerna har ett gyllene lge p sitt konvent. Vinnarknsla ger Amerikaner en boost, Det gillar dom.

Tror Trumps rallies har strre effekt n Demokraternas nu verstkade konvent. Skall Biden ha nnsomhelst chans framt mste han synas och hras p vgarna.

Att sitta i en kllare hller nr det inte gller, se p Lfven. Men i skarpt lge mste du vara ute i kra, om du inte vill bli verkrd.

Trump kan ha krt s mnga som 30 rallies innan Biden synts till. Folk m prata men en person med mer energi n Trump r svrt att hitta, tv rallies och tv intervjuer p en och samma dag r vad Biden kommer mtas mot, det r ju denna energi Trump lgger p att USA skall vinna i vrlden. Folk i USA drar likhetstecken mellan denna energi och jobbinsats i vita huset. Biden hoppas nu nog hrt p stora Corona utbrott..
Senast redigerad av Nixter 2020-08-21 kl. 22:31.
2020-08-21, 22:27
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Du gav dig ju till och talade fr mig? Du skrev att jag var emot demokrati fr att jag inte knner att nej, det hr accepterar jag inte. Vet inte ens varfr du blir upprrd fr? Jag fr vl ha precis vilka knslor jag vill, eller?

Du svarade p en direkt frga och p.g.a. ditt svar s r du inte i mina gon en fresprkare av demokrati. Men du var rlig i alla fall, s det ska du ha credd fr. Det r skillnad p att inte gilla utgngen av valet, men att inte kunna lova p frhand att man inte ska ropa valfusk m.m. r det som gr dig till en icke fresprkare av demokrati. Jag blir arg om Biden vinner, men jag tnker inte ropa valfusk eller ngot annat skitsnack.
2020-08-21, 22:28
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Hller du inte med ?
N Donald ligger bra till jmf december 2017(rligt, kommer inte ihg denna skandal), september 2019 (Nr han beordrade Ukraina att hjlpa honom att hitta skit p Joe!) och du tycker han r lite illa nu...

https://projects.fivethirtyeight.com...s/?cid=rrpromo

EDIT: kan 2017 vara nr han gillade nassarna "God guys on both sides"? och terroristen krde in i en folkmassa?
Senast redigerad av 0rganet 2020-08-21 kl. 22:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in