Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-21, 21:55
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varfr skulle jag inte vara det?

Att John McCain rstade ner det frslag som fanns verkar ju ha hindrat Trump att utarbeta en annan plan och ska samarbete i kongressen kring det. Och det r ju fr att han skiter i det dr.

skmtar du? om man inte accepterar valresultatet bara fr att det inte gr ens egna vg s r man inte en fresprkare av demokrati.
2020-08-21, 21:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Det verkar som konventet haft motsatt effekt.

Personligen vntar jag p att dra den slutsatsen. Biden gjorde det bra frra natten.., det borde ge honom en liten boost veckan framver..

Citat:
Klart att det kommer att komma fram saker. Cohens bok kommer i slutet p septbember och dr finns det mycket.

Ja en bok ja.., hur mnga bcker har det publicerats som beskriver honom i en nedsttande ton ? Mnga r det. Har det haft ngon egentlig inverkan..., dr r nog svaret ett : Nej

En till bok i detta.., gr nog inget.
2020-08-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
skmtar du? om man inte accepterar valresultatet bara fr att det inte gr ens egna vg s r man inte en fresprkare av demokrati.

Jag har inte p ngot stt tnkt frska frhindra demokratiska val i USA. Vad snackar du om? Fresprkar inte att ngon annan ska frhindra demokratiska val i USA heller. Hur tnker du nu?
2020-08-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen vntar jag p att dra den slutsatsen. Biden gjorde det bra frra natten.., det borde ge honom en liten boost veckan framver..

Ja en bok ja.., hur mnga bcker har det publicerats som beskriver honom i en nedsttande ton ? Mnga r det. Har det haft ngon egentlig inverkan..., dr r nog svaret ett : Nej

En till bok i detta.., gr nog inget.

Hur vet du att de bcker som skrivits inte pverkat folk?
2020-08-21, 22:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
nej, de r inte kopplade till Trump p ngot stt. De gr bara sina underskningar bttre, de frsker att frga rtt antal procent av varje vljargrupp baserat p hur stor del som deltagit tidigare val. Sen frsker de att lta bli att vara partiska t ngot hll. Frra valet var de en av de f som prickade rtt att Trump skulle vinna.

Hur de kan "gra sina underskningar bttre" nr de hade strsta felet i valet 2016 och r mest avvikande frn alla andra mtningar nu? (funderar jag).

Sg s hr om valet 2016:
- Om alla andra mtningar infr valet visar att Trump ligger under med 1%
- Och sen Trump vinner med 1%
- Och Rasmussen sa att Trump skulle vinna med 10%

Var d Rasmussen bst (Obs: detta r nstan lika svrt som Person-Woman-Man-Camera-TV-Could you repeat?)
2020-08-21, 22:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Wow vilket geni!!
Han har frutsptt de amerikanska valen sedan 1960(14 val sedan)!!
Och d pluggade han i Vsttyskland, tror verkligen vi kan se att han "verkligen" frutspdde dessa redan d drfr det hade han skrivit i...
"Norpoth received his undergraduate degree from the Free University of Berlin in Germany in 1966 "

Ta dina egenphittade siare och torka RVEN!

Edit om nu ngon undrar s har siaren denna titel p sin egensnickrade hemsida med flames: forecasting presidential elections since 1912
http://primarymodel.com/

Dm sjlva...

25 av 27 val skulle det vara, tv missade sedan 1912.
Absolut du r fri att tro p vem du vill likvl som jag.

Grunden i jmfrelsen r att Primary Valen r de enda kta mtningar som grs.

Biden kom femma i Primary
Harris var inte ens med..

Trump hade ett strre deltagande n ngon annan uppmtt Republikansk kandidat fr andra perioden.

Detta betyder att det inte finns ngon gnista hos Biden vljare, ngot som r uppenbart om du rr dig i USA d det i princip saknas Biden skyltar medan Trump r verallt.

You do the math.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-21 kl. 22:04.
2020-08-21, 22:01
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Jag har inte p ngot stt tnkt frska frhindra demokratiska val i USA. Vad snackar du om? Fresprkar inte att ngon annan ska frhindra demokratiska val i USA heller. Hur tnker du nu?

jag tror tyvrr inte att jag kan vara tydligare n jag var i fregende inlgg.
2020-08-21, 22:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur de kan "gra sina underskningar bttre" nr de hade strsta felet i valet 2016 och r mest avvikande frn alla andra mtningar nu? (funderar jag).

Sg s hr om valet 2016:
- Om alla andra mtningar infr valet visar att Trump ligger under med 1%
- Och sen Trump vinner med 1%
- Och Rasmussen sa att Trump skulle vinna med 10%

Var d Rasmussen bst (Obs: detta r nstan lika svrt som Person-Woman-Man-Camera-TV-Could you repeat?)

Vem vinner inte mot mannen som alltid sger kvinnor och barn har fretrde..

Detta r riktigt sjukt.

https://youtu.be/Q3FmlpkeDuE
2020-08-21, 22:04
Medlem
Citat:
jag tror tyvrr inte att jag kan vara tydligare n jag var i fregende inlgg.

Nej, du ger ingen frklaring p varfr jag skulle vara emot demokrati fr att jag p valnatten om Trump vinner sger att nej det hr accepterar jag inte. Vet inte ens vem som skulle bry sig om jag sger det. Kommer frmodligen inte ens att skriva om det hr, men du kan ju tnka p detta och bli vansinnigt upprrd under valnatten. Och tnka att sirpup accepterar inte det hr och s skriker du ut din ngest ver det.

Vad jag accepterar eller inte spelar vl fr fan ingen roll fr ngonting.

Men du har skert rtt i att du inte kan frklara dina egna sikter en gng.
2020-08-21, 22:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Bra att du hller med. Trump har ju inte sagt tydligt att han kommer att acceptera valresultatet; snarare ett hotfullt "We'll see what happens".

Annars r det standard att alla presidentkandidater sger att de kommer att acceptera valresultatet. Genom Trumps svar hr s visar han, som du sger, att han inte r en fresprkare av demokrati.
2020-08-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra att du hller med. Trump har ju inte sagt tydligt att han kommer att acceptera valresultatet; snarare ett hotfullt "We'll see what happens".

Annars r det standard att alla presidentkandidater sger att de kommer att acceptera valresultatet. Genom Trumps svar hr s visar han, som du sger, att han inte r en fresprkare av demokrati.

Ja det r ju en jvla skillnad mellan att sittande president inte accepterar valutslaget eller att jag ger mig p min Herre och sger att det hr, det hr accpeterar jag inte.
2020-08-21, 22:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
25 av 27 val skulle det vara, tv missade sedan 1912.
Absolut du r fri att tro p vem du vill likvl som jag.

Grunden i jmfrelsen r att Primary Valen r de enda kta mtningar som grs.

You do the math.

Innan han ens var fdd d nr han gjorde dessa "frutsgelser" som erknd siare?

r han vr nya Rasputin?

N vandra vidare till KoAT med denna siare som SPR valet i januari/februari och det enda vi kan hitta r de 2 senaste valen och denna siare kan inte tyda stjrnorna om hur det gr i huset eller senaten..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in