2020-08-28, 08:01
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja.
Kan inte g s bra fr ltt nedfrslut.
https://www.youtube.com/watch?v=2tszIXno2Q8

Och dricka vatten verkar vara fr vermktigt, s trumpen behver bgge hnderna.
https://www.youtube.com/watch?v=-yKBv9F1jhU

Det gller ju att f sig en nyanserad bild av vad President 2020 handlar om, och om man ska lyfta det du gr.
Fr vi ser att det gr dligt trumpen med dessa enkla saker som g och dricka vatten, det gr ovanligt dligt fr jag tillst och sga, speciellt efter hnet trumpen gjort innan med vatten.

Tnkte inte lgga mig i denna diskussionen med det dr r bara rent hat frn vnster och anmrka p rena bagateller....lgt. Men ocks tecken p att man inte har mer konkreta fel som Trump har gjort s det r ju i sig ett bra betyg...😃
2020-08-28, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Det r detta allt handlar om... Vem fan bryr sig om folk rstar Dem till 99% i Cali och New York?

Folk som r emot the Electoral college mste frst varfr det infrdes. Det infrdes s att inte att viss klick av landet skulle bestmma ver hela landet. Kolla Stockholm, hur mnga klagar inte p hur Stockholm fr alla pengar, hur konstigt de rstar? Jag vgar pst att The Electoral collage speglar verkligheten bttre n majoritetsrstrkning.

Japp, du har helt rtt. Jag tyckte frr att systemet var mrkligt, men efter att ha satt mig in i det s inser jag att det r vad Sverige behver ocks.
2020-08-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Trump hll tal och det samlade intrycket hos folk verkar vara att det innehll mnga lgner och var alldeles fr lngt. Plgsamt fr mnga.

Fr Demokrater i huvudsak r mitt intryck!

Fact check och det var en del dr som Trump borde ha ltit bli att sga nr det inte ens r sant. Men andra sidan s verkar mnga tro p vad han sger av ngon slags konstig princip. Helt obegripligt.

https://www.youtube.com/watch?v=EXZp2rJ0B1k
2020-08-28, 08:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Hmm.... Varfr s fr vi aldrig se nyheter som detta i skvallerbladet?

http://resett.no/2020/08/28/trumps-t...e-reaksjonene/
2020-08-28, 08:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Fact check och det var en del dr som Trump borde ha ltit bli att sga nr det inte ens r sant. Men andra sidan s verkar mnga tro p vad han sger av ngon slags konstig princip. Helt obegripligt.

https://www.youtube.com/watch?v=EXZp2rJ0B1k
Man fact checkade ven Bidens tal ser jag:

Fact check: Joe Bidens acceptance speech at the DNC was not pre-recorded
https://reut.rs/3gw0mcS

2020-08-28, 08:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Woohoo! Snygg-Harris ska snacka igen! Fram med toapappret Trumpianer, er `olycka' r hr: Kamala Harris holds a press conference

Jobbig rst. Mycket lgner att Trump har skapa dagens USA, samtidigt att han inte har ftt ngot gjort i USA.

Oseris kritik som endast baseras p knslor
2020-08-28, 08:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Lt sga att en helt otrnad person gr en match mot en professionell mma-fighter, vem vinner?

Du beskriver ju vad som vore en promenadseger om du hade rtt. Ser du inte det ologiska i ditt trams?

Desto mer skl till debatt d, eller hur?

Du beskriver vad som borde vara ett enormt vertag fr Biden men anvnder det som skl fr att undvika debatt. Det r ljligt.
Inget du skriver dr ndrar p att trumpen inte kan debattera sakfrgor sakligt.
Och det vet du ocks, vad r det du frsker sga men inte klarar av?
Jag beskriva att trumpen inte kan debattera sakfrgor sakligt, p tal om logiskt d.

Det gr ju inte ha en debatt med trumpen som inte ens kan svara p sakfrgor och veta vad faktan r i den.
Och s kommer vi tillbaka till samma punkt igen, varfr ska Biden debattera med ngon som ens vet hur det gr till?
Och sjlvbesvarande om vem som har vertag i sakfrgor med fakta, forskning och saklighet med en rd trd fr uppn konsensus.
Och det vet ven du att det inte r trumpen.
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Tnkte inte lgga mig i denna diskussionen med det dr r bara rent hat frn vnster och anmrka p rena bagateller....lgt. Men ocks tecken p att man inte har mer konkreta fel som Trump har gjort s det r ju i sig ett bra betyg...😃
Kolla det inlgg jag citerade, detta r av samma art.

Om det r s du skriver, s berttar du samma sak om trumpen att Biden inte har ngra konkreta fel och att det r ett bra betyg fr Biden.

Annars finns det gott om saklig och bevisad kritik att ta upp infr valet, och inget du skriver hr ndrar det.
Men fr all del, titta p det jag citerade, s vet du vad det handlade om.

Och var gng man ser snt, s ska man pminna om detta du nu svarade p.
S man fr en balanserad och nyanserad bild i hyckleriet av trumpen och trumpnissarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jobbig rst. Mycket lgner att Trump har skapa dagens USA, samtidigt att han inte har ftt ngot gjort i USA.

Man stller sig frgande till att ingen fr reda p dessa, eller r det s att det inte r ngra och du vill antyda det r?
I s fall gick det inte bra fr dig.

Och hur str det sig till trumpens 20000 lgner och missrepresenterande av fakta?
Ja, s vi kan jmfra och se vem som ljuger mest
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man fact checkade ven Bidens tal ser jag:

Fact check: Joe Bidens acceptance speech at the DNC was not pre-recorded
https://reut.rs/3gw0mcS

jaha, och himlen ramla ned?
Undrar d du inget skrev om vad du vill ha sagt och vad som r s betydande fr sakpolitiken infr presidentvalet.
2020-08-28, 09:04
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Felstavning

Citat:
Jobbig rst.
En misogyn ltsaskonstapel som du kommer f leva med den rsten ett bra tag, lika bra att vnja sig nu.

Citat:
r inte allt behftat med knslor? Utan ett nazi-pirr hade Trump-groupies varit helt frlorade. Kommer med spnning se hur ni hanterar en eventuell frlust. Vad jag frstr brukar sektmedlemmars dissociativa symptom vara permanenta, s ngon form hissy fit fr vi garanterat se.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-28 kl. 09:10. Anledning: Tillgg
2020-08-28, 09:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
En misogyn ltsaskonstapel som du kommer f leva med den rsten ett bra tag, lika bra att vnja sig nu.

r inte allt behftat med knslor? Utan ett nazi-pirr hade Trump-groupies varit helt frlorade. Kommer med spnning se hur ni hanterar en eventuell frlust. Vad jag frstr brukar sektmedlemmars dissociativa symptom vara permanenta, s ngon form hissy fit fr vi garanterat se.

Jag sade inte att Trump kommer vinna. Allan Litchman fresprkar Joe-vinst.
2020-08-28, 09:54
Medlem
Trump levererade tydligen sin egen version av verkligheten nr han rabblade felaktiga pstenden och rena lgner i ett frsk att f vjlarna att kpa hans luftslott.

Dagens verklighet i USA och det USA Trump mlade upp i sitt tal har ju inte mycket gemensamt om ens ngot. Fagra pomps tal dr syftet r att visa upp ett USA som inte vljarna ens knner igen r utan tvivel ett panikartat agerande av Trump. Pollsen visar tydligt att det r bttre att vara ngorlunda rlig i sina besked till vljarna n att som Trump med sin glla nasala rst frska skrmma skiten ur dom med ltt genomskdade domedagstal.

Och hur tnkte Trump nr han sa att dagens kaos i USA kan bara han lsa??
r Trump s dement att han inte vet att han varit landets presdient i snart 4 r och det r under hans tid USA hamnade i dagens kaotiska situation. Och majoriteten av vljarna lter sig givetvis inte luras utan vill faktiskt f bort honom s vi fr hoppas pollsen med team Biden/Harris i stark ledning hller i sig tills USA framtid avgrs den 3 nov.
2020-08-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump levererade tydligen sin egen version av verkligheten nr han rabblade felaktiga pstenden och rena lgner i ett frsk att f vjlarna att kpa hans luftslott.

Dagens verklighet i USA och det USA Trump mlade upp i sitt tal har ju inte mycket gemensamt om ens ngot. Fagra pomps tal dr syftet r att visa upp ett USA som inte vljarna ens knner igen r utan tvivel ett panikartat agerande av Trump. Pollsen visar tydligt att det r bttre att vara ngorlunda rlig i sina besked till vljarna n att som Trump med sin glla nasala rst frska skrmma skiten ur dom med ltt genomskdade domedagstal.

Och hur tnkte Trump nr han sa att dagens kaos i USA kan bara han lsa??
r Trump s dement att han inte vet att han varit landets presdient i snart 4 r och det r under hans tid USA hamnade i dagens kaotiska situation. Och majoriteten av vljarna lter sig givetvis inte luras utan vill faktiskt f bort honom s vi fr hoppas pollsen med team Biden/Harris i stark ledning hller i sig tills USA framtid avgrs den 3 nov.

En snabbgenomgng p lgnerna: https://www.youtube.com/watch?v=EXZp2rJ0B1k

Trump skulle ha frberett fr att virus kan komma in och starta en epidemi. I stllet tog han bort all frberedelse och sa upp folk som jobbade fr att ha koll p hur man tillverkar tester, gr mediciner och vacciner och tillverkning av PPE.

Och sen de hr pengarna han gav till stora fretag var ju helt galet. D ville ge till de sm fretagen.

Trump ljuger fram sin "framgng" men varfr folk tror p honom r en gta.
2020-08-28, 10:01
Medlem
https://www.realclearpolitics.com/ep...ral_election/#

Rasmussen Report r rtt intressant:
29 juli Biden +6
26 aug Biden +1

Nn som vet mer om deras enkt?
Tendensen r mindre i de andras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto