2020-09-01, 19:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha, med 98-99% negative coverage I nyheterna r detta tmligen magstarkt att pst ven fr en marxist.

98-99% r en s vldsam verdrift s det bara blir ljligt.Trump r nrmast gudfrklarad i den strsta nyhetskanalen som finns i USA, nmligen Fox News.

Sen r en mycket stor del av den ntbaserade undervegetationen ocks extremt Pro-Trump. Jag skulle sga att Trump nog har mer frdelaktig news coverage n Biden, om man rknar med vad som nr den genomsnittlige amerikanen.
2020-09-01, 19:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Just det, jag glmde, Trump ville ju att varenda lrare i landet skulle bevpna sig som svar p alla skolskjutningar...det var lyckat...99% av all media sa detta, inte sant?
Systemet kallas School Marshalls och r synnerligen lyckat dr det implementerats. Trumps frslag var ju en del i ett paket, men media klipper ut modifierar det efter eget bestyr fr att vinna politiska pong, ja 99% angav en onyanserad bild ven dr.

Saklig och faktabaserad rapportering r synnerligen ovanligt. I USA likvl som Sverige. Finns givetvis ngra f som lyser som undantag.
2020-09-01, 19:15
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
President Trump r nu favorit att vinna valet 2020

BET365 :

Trump 1.86

Biden 1.95

Ska sgas att det hr r innan Trumps presskonferenser och intervjuer igr vilket kan gra Biden till favorit igen.

Kul att lsa dina nervpackade inlgg igen. Har saknat dig, asplvet. Eller du kanske vnt Trump ryggen nu efter fyra r av hrda tweets och massor av presskonferenser?
2020-09-01, 19:19
Medlem
Citat:
Just det, jag glmde, Trump ville ju att varenda lrare i landet skulle bevpna sig som svar p alla skolskjutningar...det var lyckat...99% av all media sa detta, inte sant?
Vad gller skolmassakrer kan det vara en id att lyfta blicken en smula. De tycks frekomma i alla mjliga lnder, med alla mjliga vapenlagar:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._by_death_toll
2020-09-01, 19:20
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Systemet kallas School Marshalls och r synnerligen lyckat dr det implementerats.
Sger vem? Trump? Har du statistik p detta s tittar jag grna p det. Fr vad jag vet s fick det kalla handen av lagstiftarna; som i Florida t ex, men kan ha fel.

Citat:
Saklig och faktabaserad rapportering r synnerligen ovanligt. I USA likvl som Sverige. Finns givetvis ngra f som lyser som undantag.
Vilka skinande nyhetsbyrer r det du syftar p? Lgg grna upp en lista; allt fr sanningsskarnas skull sklart.

https://mediabiasfactcheck.com/
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-09-01 kl. 19:34. Anledning: Addendum
2020-09-01, 19:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Vilka skinande nyhetsbyrer r det du syftar p? Lgg grna upp en lista; allt fr sanningsskarnas skull sklart.

https://mediabiasfactcheck.com/

Och vilka bestmmer ver detta d, vem som r "opartisk" ?

en frsiktig frga ifrn en : trg redneck, som ven r en extremist !
2020-09-01, 20:18
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

[WaPo] Facebook takes down Russian operation that recruited U.S. journalists, amid rising concerns about election misinformation

[CNN] As election looms, Russian trolls are targeting Americans again, Facebook says

Som sagt, ntaktivister frn vnsterfalangen gr antagligen allt man kan fr att infiltrera dessa, p ntet vldigt tydliga, grupperingar; och hetsar upp medlemmarna s pass mkt att ntjtten mste stnga ned verksamheten. Trkigt va!?

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-09-01 kl. 20:33. Anledning: Addendum
2020-09-01, 20:46
Man lser ofta om Joe Bidens felsgningar, tex igr sa han "Du kommer inte knna dig sker i Joe Bidens Amerika"

Jag undrar om han haft det problemet hela sitt liv eller om det r ngot som brjat dyka upp p sistone? Om det r det sistnmnda s ser det inte s ljust ut
2020-09-01, 20:47
Medlem
Trump har gtt upp en del sista dagarna p FiveThirtyEight. Men fortfarande r det dliga siffror ur Trumpsynvinkel. Det som r underligt r att det spretar t alla hll. Tv institut ger Trump bra siffror, det r Emerson College och Rasmussen. Morning Consult har nstan alltid givit Trump skitdliga siffror och Yougov ocks rtt dliga siffror.

Det blir inte riktigt trovrdigt. S hr kan det inte vara. Och bettingsajterna ja dr styrs det efter hur folk spelar. Det ger inte mycket att g p dessa siffror enligt min mening?

Har Biden spottat upp sig lite senaste tv dagarna? Han visar sig mer eller?
2020-09-01, 20:47
Medlem
Generalanderssons avatar
En sak kan man inte ta bort ifrn Basement Joe, han har varit med i spelet i ngra veckor. ven om han inte har utrttat mkt.
youtube.com/watch?v=VIZmZe7fe3E
youtube.com/watch?v=F43Qg-WrgPo
youtube.com/watch?v=GQaayo2Oed8
2020-09-01, 20:59
Medlem
badbollen3s avatar
Trump live i Kenosha: https://www.youtube.com/watch?v=QvXjWMsj-HE
2020-09-01, 21:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Trump live i Kenosha: https://www.youtube.com/watch?v=QvXjWMsj-HE

Han gr lite p "autopilot" skall rligt sgas. Han sitter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in