2020-08-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohamedalnayef
Jag sg samma Yougov mtning av LV
Mina intryck

Biden leder 51% till 43% nationellt och 49% till 46% i Swingstates dvs i alla 6 delstaterstater (Arizona, Florida, Michigan, North Carolina, Pennsylvania, Wisconsin.
Vilket ger Biden en ledning med 330 Elektorrster mot Trumps 219.

P frgan
"hur orolig r du fr covid 19" s r de tillfrgade -4 procent frn senast mtning,
samt "approval av Trumps hantering av COVID-19" som kat med 3 pong till 47%

Slutsatsen r att Biden faktiskt ser ut att vinna. Men ju nrmare Trump rycker, desto strre blir s klart oskerheten. Jag fljer det och frsker tolka signalerna men yougovs mtningar har alltid sett oskra ut. Jag tror det blir mycket lttare att se trenden om 3 veckor. Svenska "experter" r mer dmjuka idag n fr bara ngra veckor sedan. Mycket bra att du visar siffror fr det har blivit lite fr mycket tjafs i trden anser jag.
2020-08-31, 21:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Biden/Kamala r inte i en politiskt position att gra ntt politiskt.
Och drfr de r det trygga valet.

Och vi vet alla att Biden och Kamala kommer arbeta p politiska frslag och lsa detta, n wag the dog och attackera det egna folket.

Biden och Kamala r fr HELA Amerikan, inte ett ftal superrika.
Du - liksom din idol Biden ljuger som vanligt.

Trump hade kunnat stoppa volden p ett gonblick om demokraterna i staterna/stderna som har upplevt strst upplopp hade tilltet hjlp frn Trump, men de nekar. Istllet s vill de ha kaos i gatorna och se sina landsmn bli terroriserade. Demokraterna trodde att vlden skulle stta dit Trump, men istllet s ser vi tvrtom. Biden sjunker p mtningarna, och det r enda anledningen till att varfr han nmner BLM/Antifa demonstranterna.
2020-08-31, 21:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Lustigt att Biden sger att han inte vill stta in militr styrka fr att f ner gatuvlden. Eftersom Obama adm satte in styrkor frn National Guard mot ras upploppen i Ferguson, Missouri 2014. 2015 i Baltimore og i Charlotte 2016.

Joe Biden mste vara den smsta presidentkandidaten jag har upplevt. Biden fr ju nstan f.d. kandidater som McCain, Dole och Dukakis att se proffsiga ut.
2020-08-31, 21:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Michael Moore varnar: Trump vinner igen

https://www.friatider.se/michael-moo...mp-vinner-igen

Michael Moore var en av de f som konstaterade att Trump skulle vinna 2016.

Biden annonserar nu vilt i Minnesota ocks.. denna stat vann Killary 2016. Brjar brnnas nu.
2020-08-31, 21:50
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Biden annonserar nu vilt i Minnesota ocks.. denna stat vann Killary 2016. Brjar brnnas nu.

Demokraterna r sena p bollen, och inte konsekventa (frutom sitt hat mot Trump). Varfr denna panik nu? Fr tv veckor sedan p konventet var frgor som upplopp och vld inte intressanta. Nu helt pltsligt str Biden och frdmer det. Fr inte mindre n en vecka sedan hintade han om att han skulle fortstta distansera sig i kllaren, sedan meddelades det att han skulle ge sig ut om 10 dagar, det strks ocks.

Jag tror demokraterna r jvligt skraja just nu.
2020-08-31, 21:51
Medlem
Nixters avatar
Biden i skyddad verkstad, kan nd inte lsa frn telepromptern..
Varfr utstts han fr detta ?
https://youtu.be/QyhNP36Jnlw
Senast redigerad av Nixter 2020-08-31 kl. 21:53.
2020-08-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur sade dom frra valet?
Dom hade fel om Trump och Brexit s man ska ta det med en nypa salt. Dock tror jag de har rtt den hr gngen men jag personligen bryr mig inte det minsta om vad bettingbolagen visar.
2020-08-31, 22:08
Bannlyst
Joe Bidens blitzkrieg mot Trump gr ut p att annonsera i hans hemmamarknader och minimera Trumps rckvidd..
Klla: bloomberg news
Bidens Campaign Plans $280 Million Ad Blitz in the Fall

Citat:
Democratic nominee Joe Bidens presidential campaign will buy $280 million in advertising time in the fall, almost twice as much as the $151 million President Donald Trump has slated so far for the final three months before Election Day.
P ren svenska: Joe Biden har en dubbelt s stor krigskassa n Trump och han kan drfr n fler vljare. Den som tror att Trumps twittermaskin r allt som krvs fr att n vljare,br investera i en strandtomt p mnen.

Citat:
The spending comes as the Trump campaign is rebooting its own ad strategy, redoubling its negative attacks on Biden, who is leading by more than 7 percentage points in national polls, according to the RealClearPolitics average. Hes also ahead in the six states most crucial to Trumps 2016 victory: Arizona, North Carolina, Wisconsin, Pennsylvania, Florida and Michigan.

Biden has already spent millions in ads in those states. The campaign says it will expand that list to include four other states Trump won in 2016: Georgia, Iowa, Ohio and Texas.

Det r allts ingen som tror att Biden kommer att vinna Texas och Georgia, men genom att boka annonser dr s mste Trump kontra genom att kpa annonser i "skra" delstater med. Vilket gr att han inte kan expander in till nytt territorium.
Citat:
The Democrats campaign says the advance reservations of ad time will allow it to expand the battlefield to 15 states from the six its competed in so far.
2020-08-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Jag kommer ihg att Moore trodde p Trump-seger, men s f var vi inte. Jag sjlv prickade in varje delstat utom en (Minnesota eller New Hampshire. Kommer inte riktigt ihg). Mnga andra var ocks vertygade om att Trump skulle vinna.

Om man fljde valet noga s kunde man se att det var ngot fel med opinionsunderskningarna och samma sak kan man se nu. T.ex. hur kan det komma sig att en specialbestlld underskning frn The Spectator visar att Trump leder med tre procentenheter nr i stort sett alla andra institut visar att Biden leder med nio! procent? Hur kan Trump frlora nr en underskning visar att han har 30! procent bland afroamerikaner vilket indikerar en storseger?

verallt i vrlden har opinionsinstituten blivit bttre p att fnga upp den hgerpopulistiska opinionen, t.ex. i Sverige, men inte i USA vad det verkar.

Trump kommer att vinna stort.
2020-08-31, 22:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohamedalnayef
Joe Bidens blitzkrieg mot Trump gr ut p att annonsera i hans hemmamarknader och minimera Trumps rckvidd..
Klla: bloomberg news
Bidens Campaign Plans $280 Million Ad Blitz in the Fall

P ren svenska: Joe Biden har en dubbelt s stor krigskassa n Trump och han kan drfr n fler vljare. Den som tror att Trumps twittermaskin r allt som krvs fr att n vljare,br investera i en strandtomt p mnen.

Det r allts ingen som tror att Biden kommer att vinna Texas och Georgia, men genom att boka annonser dr s mste Trump kontra genom att kpa annonser i "skra" delstater med. Vilket gr att han inte kan expander in till nytt territorium.

Vem finansierar Biden?
Vart fr Trump pengarna ifrn?
2020-08-31, 22:22
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Sg Bidens tal. Inga konstigheter alls. Snubblade nstan ett par ggr p orden men annars var det bra utfrt. Platsen r ganska symbolisk; i Pittsburgh, Carnegie Mellon University, med en hgteknologisk pjs bakom flaggorna.

Blev jag imponerad? Inte srskilt...men han r ljusr vassare p det hr n Trump...inget freewheelande i sikte han fr ut sitt meddelande utan problem. Fortstter han s hr kommer pollsen ticka upp. Och r man genuint intresserad av att hra vad han har att sga, d kommer man lgga Trumps vanstllande av fakta bakom sig vldigt snabbt.

Democratic presidential nominee Joe Biden delivers remarks in Pittsburgh 8/31/2020
(FB) Presidentvalet 2020

...och en intressant, objektiv analys, gjord av Republikan-vnliga polls: The 2020 Electoral Map Based on Republican Polls
2020-08-31, 22:28
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vem finansierar Biden?
Vart fr Trump pengarna ifrn?
Ls sjlv. Finns ett par stycken, ngra mer mktiga n andra:

Joe Biden, Jr.'s Finances
Donald Trump's Finances
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-31 kl. 22:32. Anledning: Addendum