Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jo det r ju s att Trump har missktt ekonomin riktigt illa nr allting flt p. Han ser vl det att lna pengar som en fretagsid. Det r s man gra bara.
Obama brjade med att lna upp och stimulera ekonomin nr han tog ver under en ordentligt lgkonjunktur. Sedan brjade han f ordning p budgeten och hade man fortsatt med den ekonomin kunde man vnt den negativa trenden gllande upplning.
Sedan kom Trump - som sjlv hvdade att han skulle minska belning rejlt - och brjade sa ut pengar till sina rika vnner.
2020-09-02, 17:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Oberoende om Trump kommer att bli omvald eller ej, s knns det i dag tveksamt att han kan vinna popular vote. Basement Joe kommer troligen att f 1-1,5 miljoner fler valrster n vad Trump kommer att f.
2020-09-02, 18:00
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Oberoende om Trump kommer att bli omvald eller ej, s knns det i dag tveksamt att han kan vinna popular vote. Basement Joe kommer troligen att f 1-1,5 miljoner fler valrster n vad Trump kommer att f.

Popular vote spelar ingen som helst roll. Valdeltagandet r vldigt lgt s ven om en kandidat vinner popular vote s r det nd inte skert att majoriteten gillar den. Sen vet vi inte hur mnga dda som rstar, hur mnga som rstar tv gnger osv. osv. ven om Trump vinner popular vote med 5 miljoner rster men frlorar posten som POTUS s kommer jag att sga samma sak, popular vote spelar ingen roll.
2020-09-02, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Popular vote spelar ingen som helst roll. Valdeltagandet r vldigt lgt s ven om en kandidat vinner popular vote s r det nd inte skert att majoriteten gillar den. Sen vet vi inte hur mnga dda som rstar, hur mnga som rstar tv gnger osv. osv. ven om Trump vinner popular vote med 5 miljoner rster men frlorar posten som POTUS s kommer jag att sga samma sak, popular vote spelar ingen roll.

55.7% rstade vid det senaste presidentvalet.
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_U...ntial_election

Jag vgar nog pst att ver 65% kommer att rsta vid detta val. Frmst fr att postrster kommer erbjudas fr alla som vill i 35 delstater.
2020-09-02, 18:22
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McClatchy
55.7% rstade vid det senaste presidentvalet.
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_U...ntial_election

Jag vgar nog pst att ver 65% kommer att rsta vid detta val. Frmst fr att postrster kommer erbjudas fr alla som vill i 35 delstater.

55.7% r knappt s att det blir legitimt. Blir det 65% s r det bttre, men jag tror inte att s kommer att ske.

75% och uppt s betraktas det som bra i mina gon. vi i Sverige ligger omkring 80% om jag inte minns fel.
2020-09-02, 18:25
Bannlyst
Citat:
55.7% r knappt s att det blir legitimt. Blir det 65% s r det bttre, men jag tror inte att s kommer att ske.

75% och uppt s betraktas det som bra i mina gon. vi i Sverige ligger omkring 80% om jag inte minns fel.

Vad r det som gr att du inte tror att valdeltagandet kommer att ligga p 65%?
Vid valet 2008 s var det 65% som rstade.
2020-09-02, 18:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Det dr r bara teoretiskt. Mngder med bolag betalar ingen federal skatt. Exempelvis Amazon och Netflix.

Oavsett s ser budgeten katastrofal ut fr att ha varit i en hgkonjunktur. Det r nstan en bedrift att kunna g s mycket back trots nya jobb och en blomstrande marknad.

Du har uppenbarligen inte alla hstar hemma nr det kommer till Amerikansk fretagsbeskattning. Spnnande att du terger exempel som Trump agerar fr att stoppa, dvs genom fretagets geografiska placering skapa en situation dr man slipper skatt i staten man levererar godset. De flesta andra fretag betalar skatt. Det r mycket svrare att fly beskattning i USA n ex EU, drfr har bolag som Apple, Google mfl haft egna bolag i EU dit vinsterna slussas. Med bolagsskattesnkningen frn 28% till 21% har mnga bolag efter att ha trffat Trump administrationen tagit tillbaka sina vrden till USA mot en lg engngsskatt (tror denvar 10%), 1000-tals miljarder i utestende medel dr skatten dras nr den terfrdes p Amerikansk mark. Petitesser kanske men skatten r allts betald. Det jag tror du viftar om r om fretag har gjort frluster och att man d fr kvitta en vinst mot frlust, s r det men detta r ingalunda ngot som bara sker i USA.

Amazon - Jeff Bezos, Globalist storgare, gare av den strsta skittidningen i USA Washington Post
Netflix - George Soros, Globalist, storgare drivande person kring std till klimat, anarkist och andra "One World Order" kopplade organisationer.

Stll dig istllet frgan varfr dina "riddare" ovan inte gr rtt fr sig och betalar de skatter dom skall?
Stll dig sedan frgan, vem tror du driver igenom beskattningen p dessa bolag Trump Eller Basement Joe ?
Senast redigerad av Nixter 2020-09-02 kl. 18:45.
2020-09-02, 18:36
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Vad r det som gr att du inte tror att valdeltagandet kommer att ligga p 65%?
Vid valet 2008 s var det 65% som rstade.

Valet 2008 s var det Barack Obama som vann. Jag tror att fler svarta rstade n vanligt fr att han skulle bli president. Valet 2016 kallades "des valet" och Hillary skulle vinna fr att Trump skulle bara stlla till kaos och fick inte bli POTUS. Vi vet alla hur det gick.

Trump var hatad redan d, han har inte skrmt bort sin vljarbas i ngon strre utstrckning. De som gillade honom d gillar honom nu, de som hatade honom d hatar honom nu. Ingenting har frndrats, Biden r inte populr ens bland de egna anhngarna, han r bara inte Trump. S vart ska 10% fler vljare komma ifrn? varfr ska de ta sig till val lokalerna nu nr de inte gjorde det 2016? De visste d vad som stod p spel.

Det kanske kommer rsta 57% som mest, det r min gissning. Tv vita gubbar, varfr skulle svarta, asiater, indianer och kvinnor rsta p ngon av dem? (ngra kommer naturligtvis rsta, men den stora massan kommer inte gra det tror jag).
2020-09-02, 18:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Valet 2008 s var det Barack Obama som vann. Jag tror att fler svarta rstade n vanligt fr att han skulle bli president. Valet 2016 kallades "des valet" och Hillary skulle vinna fr att Trump skulle bara stlla till kaos och fick inte bli POTUS. Vi vet alla hur det gick.

Trump var hatad redan d, han har inte skrmt bort sin vljarbas i ngon strre utstrckning. De som gillade honom d gillar honom nu, de som hatade honom d hatar honom nu. Ingenting har frndrats, Biden r inte populr ens bland de egna anhngarna, han r bara inte Trump. S vart ska 10% fler vljare komma ifrn? varfr ska de ta sig till val lokalerna nu nr de inte gjorde det 2016? De visste d vad som stod p spel.

Det kanske kommer rsta 57% som mest, det r min gissning. Tv vita gubbar, varfr skulle svarta, asiater, indianer och kvinnor rsta p ngon av dem? (ngra kommer naturligtvis rsta, men den stora massan kommer inte gra det tror jag).

Att tillgga hr s skall man ju registrera sig innan, alla dessa underskningar visar att det r fler Republikaner som registrerar sig n Demokrater, detta orknat ev. redan registrerade Demokrater som hoppar till Trump.

L.A.N.D.S.L.I.D.E
2020-09-02, 18:55
Bannlyst
Citat:

Enligt denna poll jag sg p morning joe s r det frmst 55+are som r Trumps base
https://pbs.twimg.com/media/Eg6HYYDX...jpg&name=large

Jag frlitar mig p den senaste marist poll som visar att suburban women r den stora swing vote i r.
Som alla lmnat trump. Det r drfr han pratar om suburbs och s vidare
Sen frlitar jag mig p att voter enthusiasm r p ett all time high om ca 80% i The hills senaste mtning.
sen frlitar jag mig p att donald trump r vldigt avskydd av ca 59% av landet baserat p fivethirtyeights presidential approval rating. Vidare har Trump aldrig korsat 50% ngonsin som president vilket allan lichtman menar r ett kriterium fr att bli omvald.

Som draghjlp har joe biden sklart president Obama som kampanjar fr honom.
Dessutom rcker det med 30% av afroamerikaners rstdeltagande fr att vinna.
Detta frn Bill clintons frsta presidentval nr han distanserade sig frn sister souljah och tappade en hel del svarta rster
https://en.wikipedia.org/wiki/Sister_Souljah_moment

Kollade p buzzfeed gllande vilka som r minority voters i r.
Underskningen visar att 60 procent av unga latinska vljare, 75 procent av unga svarta vljare och 72 procent av unga asiatiska vljare sa att de skulle rsta p Biden.

I samma mtning sa 19 procent, 12 procent och 16 procent av respondenterna i dessa grupper att de skulle rsta fr att ter vlja om president Trump. Bland unga icke-spansktalande vita vljare sa 40 procent att de skulle rsta p Trump och 48 procent sa att de skulle rsta p Biden.

Underskningen visade ocks att 64 procent av unga latinovljare sa att de definitivt skulle rsta i det kommande valet. Hlften av de tillfrgade unga latinosvljarna r registrerade demokrater, 13 procent r republikaner och 30 procent r oberoende eller "velande."
Latinos utgr en betydande del av befolkningen i flera viktiga swingstates ssom Florida och Arizona.

kllor
Senast redigerad av McClatchy 2020-09-02 kl. 19:07.
2020-09-02, 19:02
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Jag frlitar mig p den senaste marist poll som visar att suburban women r den stora swing vote i r.
Som alla lmnat trump. Det r drfr han pratar om suburbs och s vidare
Sen frlitar jag mig p att voter enthusiasm r p ett all time high om ca 80% i The hills senaste mtning.
sen frlitar jag mig p att donald trump r vldigt avskydd av ca 59% av landet baserat p fivethirtyeights presidential approval rating. Vidare har Trump aldrig korsat 50% ngonsin som president vilket allan lichtman menar r ett kriterium fr att bli omvald.

Som draghjlp har joe biden sklart president Obama som kampanjar fr honom.
Dessutom rcker det med 30% av afroamerikaners rstdeltagande fr att vinna.
Detta frn Bill clintons frsta presidentval nr han distanserade sig frn sister souljah och tappade en hel del svarta rster
https://en.wikipedia.org/wiki/Sister_Souljah_moment

Kollade p buzzfeed gllande vilka som r minority voters i r.
Underskningen visar att 60 procent av unga latinska vljare, 75 procent av unga svarta vljare och 72 procent av unga asiatiska vljare sa att de skulle rsta p Biden.

I samma mtning sa 19 procent, 12 procent och 16 procent av respondenterna i dessa grupper att de skulle rsta fr att ter vlja om president Trump. Bland unga icke-spansktalande vita vljare sa 40 procent att de skulle rsta p Trump och 48 procent sa att de skulle rsta p Biden.

Underskningen visade ocks att 64 procent av unga latinovljare sa att de definitivt skulle rsta i det kommande valet. Hlften av de tillfrgade unga latinosvljarna r registrerade demokrater, 13 procent r republikaner och 30 procent r oberoende eller "velande."
Latinos utgr en betydande del av befolkningen i flera viktiga swingstates ssom Florida och Arizona.

kllor

Dr har vi skillnaden mellan dig och mig, du frlitar dig p polls och statistik, jag frlitar mig p hur jag upplever saker och min magknsla. Ngon av oss kommer att ha fel, men jag hade har haft rtt med min magknsla sedan r 2000 d Bush vann. Det betyder inte att jag kommer att ha rtt nu, men jag kommer inte att brja frlita mig p andra saker nr jag har haft rtt s pass mnga gnger p rad.
2020-09-02, 19:14
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Ha, ha! Du kanske, men Trump skulle flippa totalt och utropa sig till kejsare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in