Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Naturligtvis r allt det kursiva i det citerade ovan rent dravel, naturligtvis har inte demokraterna ngon sdan specifik plan att avstta Biden och du vet antagligen sjlv om det.
Men jag r intresserad om du kan utveckla lite kring det fetade? P vilket stt str "hela vstvrldens framtida frihet" p spel om demokraterna skulle vinna valet i hst?
P vilket stt str till exempel Sveriges frihet p spel? Nu r jag lite taskig med dig, eftersom du inte lr kunna klmma fram ngot vettigt svar. Men lite fredagsunderhllning r aldrig fel.
Ingen hade tnkt sig att du skulle kunna dra ngra slutsatser om en marionett placeras i Vita Huset.
Givetvis r det bsta fr vriga kring Biden att han r President s lnge han kan, enklare att styra s. Blir Kamala stllfretrdande mste ett nyval till, inget som Deep State nskar, hellre 4-r med Biden.
Bakgrund
Som jag noterade r det strsta hotet p kort sikt att fria val i bemrkelsen att man inte har fr avsikt att fuska till sig en seger kommer vara mjliga om Biden vinner 2020. Vet att du inte hller med eller frstr detta, men nskan att sklja rster fr att vinna oavsett hur de ser ut ex. kpta rster av grupperingar i frorter, illegala personer icke folkrknade, postrster frn mnniskor som inte avser rsta (ca 50% av USA befolkning), dubbelrster (som man och kvinna p samma adress) . Detta finns inte bara bland demokraterna i USA utan samma sak uppmuntras av S hr i Sverige.
Det skall exempelvis bli mycket spnnande om Ms folkrknings frslag gr igenom, den som agerar hr kommer att kunna tippa vgen, enkelt. Det har pgtt ett notoriskt fuskande ven i Sverige.
Ltsas att det jag sger stmmer
Men om du i vartfall kan ponera dig "min tanke" att om fria val inte fungerar i USA fr detta ven implikationer p EU och ven Sverige. EU r redan
helt odemokratiskt, vi bor inte i en Demokrati dvs vi vljer ingen dr som har ledarposition och kan inte pverka beslut. Om dessa demokratiska drrar stngs ven i USA likt EU s r det i vartfall fr tillfllet slut p demokratin i de tv strsta block som tidigare sttt fr demokrati, idag r bara ett av dem helt odemokratiska EU. I USA komer d troligen inbrdeskrig bryta ut. D vi frntagits mjligheterna att resa oss i EU kan vi inte gra detta hr lika direkt.