2020-09-28, 01:17
Medlem
Steinarrs avatar
Underskte inte Mueller det hr med hjlp av IRS? S vitt jag vet s hittade de inga fel d.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Spelar ingen roll om han ger eller hyr ut. Det r inte federala skatter som ska betalas. Det r statliga skatter som betalas. Allts har Ny Times gjort sin underskning p helt fel skatter och rapporterat om en minimal del av Trumps frmgenhet. Om de gjort det medvetet eller gjort ett grovt misstag terstr att se. NY Times fucked up.

Ja okej, ja det blir intressant att se hur NY Times ska ta sig ur det d. Jag r vldigt lite insatt. Hur utlser du detta om hans ekonomi d?

https://www.nytimes.com/interactive/...-timeline.html
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hur "stor" inkomst behver man ha i NY fr att endast betala 750$ per r i statlig skatt?

Som Donald tydligen gjort 2016..

Omjligt att svara p d han betalat statliga skatter, skattebetalningar som gr att han inte ska betala Federala skatter. Man fr allts avdrag frn de Federala skatterna. Detta r humor p hg niv. Det finns en anledning till att de stora mediafretagen antingen inte skriver om det, eller gmmer det p sina sidor och inte har det p sina framsidor. Just p grund av att det r falsk rapportering.
2020-09-28, 01:18
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Underskte inte Mueller det hr med hjlp av IRS? S vitt jag vet s hittade de inga fel d.
Enligt NyT s stoppades han frn att underska Trumps finanser, av hans chef riksklagaren rod rosenstein.

Ifall dagens uppgifter r sanna, vilket presidenten frnekar, s r han djupt skuldsatt och har inte betalat inkomstskatt under de senaste 15ren
2020-09-28, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja okej, ja det blir intressant att se hur NY Times ska ta sig ur det d. Jag r vldigt lite insatt. Hur utlser du detta om hans ekonomi d?

Anvndaren du svarade ljuger, han har inte ens koll p vad som rknas med i federal och state.
2020-09-28, 01:20
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Omjligt att svara p d han betalat statliga skatter, skattebetalningar som gr att han inte ska betala Federala skatter. Man fr allts avdrag frn de Federala skatterna. Detta r humor p hg niv. Det finns en anledning till att de stora mediafretagen antingen inte skriver om det, eller gmmer det p sina sidor och inte har det p sina framsidor. Just p grund av att det r falsk rapportering.

Spelar du dum? eller?
2020-09-28, 01:21
Medlem
Jag "tror" inte att New York times har hela bilden. Det r nog sant att han betalat statliga skatter som r strre n de federala skatterna som sades vara 750 US dollars.

Trump kommer nog att titta p det och ge upplysningar till nsta presskonferens, inga exakta summor och deklarationerna vill han inte lmna ut.
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Svrt att svara p d de inte r speciellt vl utfrda. Finns flera "trick" som man kan anvnda fr att det ska bli frluster inom fretag och vinster inom andra. Krvs en mer utfrlig balans och resultatrkning fr att kunna ge ett svar p det. Handel mellan egna fretag och vinst och frlust kan vara extremt missvisande. r fr dligt insatt i Trumps bokfring fr att veta det
Medlem
Citat:

Du har precis visat att du inte kan ngot alls nr du pstod att fastigheter inte rknas med i federala.

Detta r en enorm nyhet hos alla medier i USA och nu blev det ven klart fr alla varfr fifflaren Trump var den frsta presidenten p mer n 40 r som inte offentliggjorde sin inkomstdeklaration.
2020-09-28, 01:23
Medlem
karinmusas avatar
Citat:

Det r summan p ens inkomst som avgr nr man ska betala FICA och federal inkomstskatt.
Var man har sina byggnader och vilken delstatskatt man betalar har ingen betydelse.

Jag frstr att du inte gillar dagens rapportering men ingen nyhetsorganisation har en annan tidnings scoop, p sin lpsedel. Inte utan att frst ha bekrftat storyn med sina egna kllor.
Ska vi terkomma till detta inlgg imorgon och fortstta d istllet? Kanske du r villig att omprva din sikt nr fler tidningar har gjort oberoende verifieringar av NyT uppgifter?
2020-09-28, 01:25
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Jag svarade en annan men skickar det till dig ocks.

Fakta r att Trump har sin strsta frmgenhet inom fastigheter. Nr man har fastigheter s betalar man oftast inte federal skatt, man betalar fastighetsskatt, moms, lneskatt, avgifter. Detta sker p statlig niv och inte p en federal niv.

S betalar man statlig skatt, s gr man avdrag p den federala skatten, s att man inte dubbelbeskattas.

https://en.wikipedia.org/wiki/Proper..._United_States

Intressant. ska ta en titt p detta och terkomma
2020-09-28, 01:26
Medlem
Sant r nog att han "brnnt" en massa pengar. Skatterdgivarna har skert gjort korrekta deklarationer. Imperiet r fr stort men jag "tror" inte att N Y T har tillgng till alla skatter som kommit in frn Trump och bolagen. Det r alldeles fr stort.

Och att komma med nyheten precis fre valet luktar lite desperation. Det kan sl vldigt fel fr en stor och aktad tidning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in