Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Jag r frvnad ver att han inte r i konkurs. Alla hotell mste ju vara konkursmssiga vid det hr laget med tta mnader av Corona. Men det r klart, om han slt alla aktier s kanske han har ngra miljoner.
Att bli president r det bsta som hnt denne grifter.
Frra gngen Trump var konkursmssigt frdigt,(2007)under finanskrisen s pstod han att mar-a-lago versvmmats i en orkan,och han lyckades f 18milj genom frskringsbedrgeri
klla: michael cohen
ret efter s r han pank igen, men d kper en rysk oligark(rybolovlev) hans mansion i palm beach fr 2x marknadspris utan att ngonsin ha sett huset. Vilket gav trump 50milj dollar i vinst.
Min penningtvtt-radar gr igng hr.
I maj mnad 2020 beviljade US treasury 500miljarder dollar i PPE och COVIDln.
Steve mnuchin lovade att redovisa vart pengarna gick.
Sen ndrade han sig och kallades till house finance committe hearing.
Han vgrade. Fick en subpoeana. Och talade dr om att han ndrat sig. De fr inte var pengarna tagit vgen. Han tnker inte utstta alla smfretagare med den administrativa brdan att redovisa vart pengarna tagit vgen. Det var den officiella urskten i alla fall. Jag tror att pengarna stulits.
Jag tror att merparten av dessa 500 miljarder dollar gick till Trumps borgenrer och till att betala av Kushner properties enorma ln . Jag tror ochs att Trump planerar att plundra sin super PAC "trump inaugural" som sitter p 100milj dollar cash. Jag tror ochs att Trump plundrat sin "keep america great" PAC som satt p 1miljard dollar i cash och nu r pank.
jag tror ven att han stal merparten av pengarna som sknkts fr hans inaugural 2017. Den med 200milj i kassan.
Det sger jag p basis av hur sketen den var med ngra skolbarn som sjng i kr och namn som Kid Rock p scenen..samtidigt som han pstr att den kostat honom 200milj dollar att anordna.
Om jag har rtt s har han lyckats stjla 2 miljarder vilket rddar honom och jared kushner frn absolvens
(allt ovan r bara spekulation)