2020-09-28, 01:59
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag lste tidigare att hon skulle lmna ver dem till tidningen. Hon kan vara bitter.

Trump sger ju Fake News om allting.

NYT skrev att de skulle lmna ut mer uppgifter om Trumps dokument. Och jag antar att andra kommer att granska dem. Frgan r bara i dagens lge vem som ljuger mest. Att ljuga och plocka fr sig frn ett smrgsbord av alternativa fakta verkar vara populrt.
Det behvs fler uppgifter frn NY Times. Fr just nu s r det en katastrof fr deras trovrdighet.

Mest troligt r att ingen sida kommer vinna p detta.
2020-09-28, 01:59
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Svrt att svara p, men ingen omjlighet d skulder hr till det egna kapitalet. S han kan mycket vl ha en frmgenhet p 4,5 miljarder men att en hel del av de r ln. Kan inte pst att jag bryr mig srskilt mycket om han har flera miljarder eller inte och kommer inte leta vidare om det.

Jag kan inte mycket om amerikansk revision men det knns ohederligt att ta upp blancoln i fltet "fritt eget kapital"
just sayin..
2020-09-28, 02:00
Medlem
Citat:
Det behvs fler uppgifter frn NY Times. Fr just nu s r det en katastrof fr deras trovrdighet.

Mest troligt r att ingen sida kommer vinna p detta.

Det r en katastrof fr Donald Trump, alla medier har hakat p detta. Det r uppenbart nu varfr Trump r frsta presidenten p 40 r som inte har offentliggjort sin inkomstdeklaration.
2020-09-28, 02:02
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Du pstod att fastigheter som man ger inte r en del av federala skatten, du blev motbevisad omgende och nu ndrar du ditt pstende igen.

Jag lider med dina "kunder" att de r s godtrogna att de lter en okunnig individ som du f rra deras tillgngar.

Hans fastigheter vare sig de r privata eller fretagsgda r frvisso ven totalt ointressanta. Han har extremt mycket mer fr sig n bara fastigheter och hans obefintliga inbetalning av federal skatt r ofrltlig.

Hans anledning har varit att han har haft extremt stora frluster vilket ger mjlighet till skattelttnader. Det rimmar dock vldigt illa med hans egna sjlvgoda skryt om hur kompetent han r som business man samt hans enorma tillgngar.

Antingen skattefiffel eller s r han en usel business man och sannolikheten r vldigt stor att det r just en frga om fiffel. Hans far var en knd skattefifflare och pplet faller inte lngt ifrn trdet hr inte.
Och jag har visat gng p gng att det r statlig skatt som han betalar och inte federal. Flertalet lnkar som sger det ocks. ven p de sysselsttningar som r utanfr fastighetsbranschen. Du kom med ett frsk till att motbevisa mig som var helt felaktigt. Och nu fortstter du att snacka skit utan ngon substans i dina inlgg. Var vnlig kom med fakta och visa det i lnkar om du ska frska motbevisa mig.
2020-09-28, 02:06
Medlem
Citat:
Och jag har visat gng p gng att det r statlig skatt som han betalar och inte federal. Flertalet lnkar som sger det ocks. ven p de sysselsttningar som r utanfr fastighetsbranschen. Du kom med ett frsk till att motbevisa mig som var helt felaktigt. Och nu fortstter du att snacka skit utan ngon substans i dina inlgg. Var vnlig kom med fakta och visa det i lnkar om du ska frska motbevisa mig.

Det r de facto korrekt, du skrev att fastigheter inte ingr i federala skatter, vilket det gr. Sedan bytte du fokus till fretagen i frga, vilket r ett godtyckligt frsk men du fallerar likt en potatissck.

Antingen har han skattefifflat eller ljugit om sina tillgngar, d en federal skatt p 750 dollar r mindre n vad walmart-arbetare betalar och det finns inget chans ngonstans att hans federala skatteplikter har varit s obetydliga. Dessutom var hans far en knd skattefifflare, pplet faller inte lngt frn trdet.

Och slutligen, han r den frsta presidenten p mer n 40 r som vgrar offentliggra sin inkomstdeklaration.
2020-09-28, 02:06
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
Jag kan inte mycket om amerikansk revision men det knns ohederligt att ta upp blancoln i fltet "fritt eget kapital"
just sayin..
Nu r det inte just i fritt eget kapital man lgger det, utan det har en egen punkt som man bokfr det i inom eget kapital. Ln rknas som tillgng, rntan man betalar rknas som avgift. Kanske gr vi lite vl off topic nu.
2020-09-28, 02:07
Medlem
Dokument kan ocks vara verlmnade av the fixer och personliga advokaten Michael Cohen. Han hade ju sparat p enligt egen uppgift ver en miljon dokument.

MC sa att Trump hade fr vana att ka vrdet vid frlust och minska p vrdet nr det gllde att skatta. Blev det dr rtt nu?

F se om det kommer ngra uppgifter p att detta har hnt och eventuellt satts i system.
2020-09-28, 02:09
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det r de facto korrekt, du skrev att fastigheter inte ingr i federala skatter, vilket det gr. Sedan bytte du fokus till fretagen i frga, vilket r ett godtyckligt frsk men du fallerar likt en potatissck.

Antingen har han skattefifflat eller ljugit om sina tillgngar, d en federal skatt p 750 dollar r mindre n vad walmart-arbetare betalar och det finns inget chans ngonstans att hans federala skatteplikter har varit s obetydliga. Dessutom var hans far en knd skattefifflare, pplet faller inte lngt frn trdet.

Och slutligen, han r den frsta presidenten p mer n 40 r som vgrar offentliggra sin inkomstdeklaration.
https://www.investopedia.com/terms/p..._deduction.asp

The owner of a property must pay taxes, assessed annually by a state and/or local government, on the value of the property. A property owner can claim a tax deduction on some or all of the property taxes paid if they use the property for personal use and itemize deductions on their federal tax return.

Hur mnga lnkar ska jag behva skicka till dig innan du erknner att du hade fel? Kom med en lnk till mig som visar att fastigheter gr under federal skatt.
2020-09-28, 02:09
Medlem
IQ-145s avatar
Det som r roligast i sammanhanget r och se hur vnsteflummarna hr skriker sig hesa ver att Trump eventuellt har skatteplanerat p ett smart stt och betalat minimalt med skatt.

Medans man inte har ngra som helst problem med att Pappa Joe i egenskap av sin VP-position sg till att hans son har fick en utbetalning p typ 35 mille av Moskvas f.d. borgmstares fru. Snacka om att ppna upp sig fr eventuell utpressning eller korruption. Samma sak med att betala tjejer frn internationella prostitutionsringar. Hur mnga filmer p Hunter Biden kan det finnas egentligen?

Eller bara det faktum att VP-Joe ser till att hans knarkande son flinande ker hem frn Kina i Airforce Two med ett miljardkontrakt i fickan. Eller att VP-Joe hotar med att inte betala ut pengar om inte klagaren som utredde Hunter Biden skulle f sparken med omedelbar verkan. Samma klagare som endast ett par dagar senare skulle ha haft ett mte med Hunter Biden och hans inblandning i korruptionsutredda Burisma.

Men istllet gafflar man sig skelgd ver att Trump i princip inte har betalat ngon skatt. Det tyder p antingen full retard mode, eller en djup orlighet.
2020-09-28, 02:14
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det som r roligast i sammanhanget r och se hur vnsteflummarna hr skriker sig hesa ver att Trump eventuellt har skatteplanerat p ett smart stt och betalat minimalt med skatt.

Medans man inte har ngra som helst problem med att Pappa Joe i egenskap av sin VP-position sg till att hans son har fick en utbetalning p typ 35 mille av Moskvas f.d. borgmstares fru. Snacka om att ppna upp sig fr eventuell utpressning eller korruption. Samma sak med att betala tjejer frn internationella prostitutionsringar. Hur mnga filmer p Hunter Biden kan det finnas egentligen?

Eller bara det faktum att VP-Joe ser till att hans knarkande son flinande ker hem frn Kina i Airforce Two med ett miljardkontrakt i fickan. Eller att VP-Joe hotar med att inte betala ut pengar om inte klagaren som utredde Hunter Biden skulle f sparken med omedelbar verkan. Samma klagare som endast ett par dagar senare skulle ha haft ett mte med Hunter Biden och hans inblandning i korruptionsutredda Burisma.

Men istllet gafflar man sig skelgd ver att Trump i princip inte har betalat ngon skatt. Det tyder p antingen full retard mode, eller en djup orlighet.
I detta fallet r det inte ens avancerad skatteplanering. Det r inget snack om offshore banking eller ngot sdant, nnu. Nu r det snarare artiklar frn personer som inte har den blekaste aning om hur skatter fungerar i USA. Det r humor p hg niv
2020-09-28, 02:15
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag r frvnad ver att han inte r i konkurs. Alla hotell mste ju vara konkursmssiga vid det hr laget med tta mnader av Corona. Men det r klart, om han slt alla aktier s kanske han har ngra miljoner.
Att bli president r det bsta som hnt denne grifter.

Frra gngen Trump var konkursmssigt frdigt,(2007)under finanskrisen s pstod han att mar-a-lago versvmmats i en orkan,och han lyckades f 18milj genom frskringsbedrgeri
klla: michael cohen

ret efter s r han pank igen, men d kper en rysk oligark(rybolovlev) hans mansion i palm beach fr 2x marknadspris utan att ngonsin ha sett huset. Vilket gav trump 50milj dollar i vinst.
Min penningtvtt-radar gr igng hr.

I maj mnad 2020 beviljade US treasury 500miljarder dollar i PPE och COVIDln.
Steve mnuchin lovade att redovisa vart pengarna gick.
Sen ndrade han sig och kallades till house finance committe hearing.
Han vgrade. Fick en subpoeana. Och talade dr om att han ndrat sig. De fr inte var pengarna tagit vgen. Han tnker inte utstta alla smfretagare med den administrativa brdan att redovisa vart pengarna tagit vgen. Det var den officiella urskten i alla fall. Jag tror att pengarna stulits.

Jag tror att merparten av dessa 500 miljarder dollar gick till Trumps borgenrer och till att betala av Kushner properties enorma ln . Jag tror ochs att Trump planerar att plundra sin super PAC "trump inaugural" som sitter p 100milj dollar cash. Jag tror ochs att Trump plundrat sin "keep america great" PAC som satt p 1miljard dollar i cash och nu r pank.

jag tror ven att han stal merparten av pengarna som sknkts fr hans inaugural 2017. Den med 200milj i kassan.
Det sger jag p basis av hur sketen den var med ngra skolbarn som sjng i kr och namn som Kid Rock p scenen..samtidigt som han pstr att den kostat honom 200milj dollar att anordna.

Om jag har rtt s har han lyckats stjla 2 miljarder vilket rddar honom och jared kushner frn absolvens

(allt ovan r bara spekulation)
2020-09-28, 02:20
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
I detta fallet r det inte ens avancerad skatteplanering. Det r inget snack om offshore banking eller ngot sdant, nnu. Nu r det snarare artiklar frn personer som inte har den blekaste aning om hur skatter fungerar i USA. Det r humor p hg niv

Jo, du har nog rtt dr.

Det roliga r att Babymamacita skrev:

"Du pstod att fastigheter som man ger inte r en del av federala skatten, du blev motbevisad omgende och nu ndrar du ditt pstende igen."

Medans vad du skrev var:

"Fakta r att Trump har sin strsta frmgenhet inom fastigheter. Nr man har fastigheter s betalar man oftast inte federal skatt, man betalar fastighetsskatt, moms, lneskatt, avgifter. Detta sker p statlig niv och inte p en federal niv."

Det r en djvla skillnad och skriva att man aldrig betalar federal skatt eller skriva att man oftast inte betalar federal skatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in