Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-02, 21:49
Medlem
En tjejkompis och hennes kille vill testa utmana sig själva och ha ett mål att kämpa mot i ett hinderbanelopp (ocr) om nio månader. De är relativt otränade idag och målet är att ta sig igenom alla hinder och behöver inte vara på tid. De vill även gärna tävla/utföra utmaningen som ett lag. De har frågat mig om råd men eftersom jag inte har några vänder jag mig till er om ni har några tips.

Toughest med 9 km och 40 hinder tror jag tyvärr är en för hård utmaning där jag inte tror det räcker med nio månaders träning.
De jag hittat tävlar man antingen solo (får inte hjälpa varandra) eller i ett lag med minst fyra personer (de är bara två och vill inte tävla med andra i laget).

Några tips? De kan tänka sig tävla i andra delar av Sverige än där de bor, dock inte utomlands.
Citera
2018-09-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
En tjejkompis och hennes kille vill testa utmana sig själva och ha ett mål att kämpa mot i ett hinderbanelopp (ocr) om nio månader. De är relativt otränade idag och målet är att ta sig igenom alla hinder och behöver inte vara på tid. De vill även gärna tävla/utföra utmaningen som ett lag. De har frågat mig om råd men eftersom jag inte har några vänder jag mig till er om ni har några tips.

Toughest med 9 km och 40 hinder tror jag tyvärr är en för hård utmaning där jag inte tror det räcker med nio månaders träning.
De jag hittat tävlar man antingen solo (får inte hjälpa varandra) eller i ett lag med minst fyra personer (de är bara två och vill inte tävla med andra i laget).

Några tips? De kan tänka sig tävla i andra delar av Sverige än där de bor, dock inte utomlands.

Haha toughest viking är ett Facebook-event som du klarar om du orkar hänga i en trädgren! Det är väl en utmärkt "tävling" att börja med. Annars finns Tjurruset men det går väl på våren och är lite kallare typ
Citera
2018-09-03, 07:30
Medlem
Toughest viking låter som en bra utmaning för dem. Hälften av de som genomför loppet tränar knappt alls kändes det som. Massor av ungdomar som jag tror har gymkort men inte många besök där.
Så på 9 månader så är de mer än redo för det. Vissa hinder är lite farliga om man är för otränad. Tänker på väggen man ska springa upp för. Men de letar ju efter hinder så då måste de säkert uppskatta även det hindret.
Citera
2018-09-03, 11:52
Medlem
Tough Viking Stadion är kort (~8 km) och har få hinder (~20) nog att klara av även relativt otränad. Har de någorlunda disciplin är 9 månader mer än tillräcklig tid att bygga upp både kondition och muskelstyrka/teknik så att det räcker och blir över. Ett fåtal hinder kan visa sig vara för tuffa och de kan behöva ta straffrundor istället, men det är ingen skam i det.
Citera
2018-09-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IEndLives
Tough Viking Stadion är kort (~8 km) och har få hinder (~20) nog att klara av även relativt otränad. Har de någorlunda disciplin är 9 månader mer än tillräcklig tid att bygga upp både kondition och muskelstyrka/teknik så att det räcker och blir över. Ett fåtal hinder kan visa sig vara för tuffa och de kan behöva ta straffrundor istället, men det är ingen skam i det.

Nej precis. Håller med.
Citera
2018-09-03, 17:42
Medlem
Vad tror ni om denna https://ultimateocr.se/startgrupper/
Citera
2018-09-03, 21:11
Medlem
Anledning till min tanke var denna text. Viking har tydligen ström och grejer 😁

Ett utmanande hinderbanelopp med 9+ km löpning och 40 hinder som du ska ta dig över, under och förbi.
Ultimate har inga gladiatorer eller hinder med ström, du kommer inte behöva vara simkunnig men inte heller rädd för att bli blöt.
Här är det din prestation som står i fokus och alla kan vara med!

Passar löpare i alla åldrar som vill testa sina gränser. Inga förkunskaper krävs.
Citera
2018-09-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Anledning till min tanke var denna text. Viking har tydligen ström och grejer 😁

Ett utmanande hinderbanelopp med 9+ km löpning och 40 hinder som du ska ta dig över, under och förbi.
Ultimate har inga gladiatorer eller hinder med ström, du kommer inte behöva vara simkunnig men inte heller rädd för att bli blöt.
Här är det din prestation som står i fokus och alla kan vara med!

Passar löpare i alla åldrar som vill testa sina gränser. Inga förkunskaper krävs.
Det ser klart rimligt ut.
Kan personligen bara tala om Tough Viking och måste säga att elchockerna, "gladiatorerna", istank etc är en jättestor del av loppens behållning. Dina kompisar kanske tränar primärt för styrka och kondis men det går alldeles utmärkt att öva upp i gymmets och löpspårets trygga vrå, utan att egentligen våga utmana sig själva. Det gör däremot de lite "tuffare" hindren, testar pannbenet och får en att förstå att det inte är så jävla farligt. Några av dem kanske inte lockar på pappret men lite puls, adrenalinpåslag och publik gör susen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in