2018-09-05, 14:18
Medlem
Tanken är att först bli inneboende i en ny medelstor/storstad sedan söka jobb varje dag. Men finns det någon på blocket som vill ta emot mig? En normal person dvs.

Vilka risker finns det med att bli inneboende? Kan personen som äger bostadsrätten/villan bara gå och ta allt jag äger för att sedan låtsas som ingenting har hänt och där står jag med byxorna nere utan någonstans att ta vägen?

Jag har ingen nämnvärd utbildning eller arbetslivserfarenhet.
Citera
2018-09-05, 14:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
Tanken är att först bli inneboende i en ny medelstor/storstad sedan söka jobb varje dag. Men finns det någon på blocket som vill ta emot mig? En normal person dvs.

Vilka risker finns det med att bli inneboende? Kan personen som äger bostadsrätten/villan bara gå och ta allt jag äger för att sedan låtsas som ingenting har hänt och där står jag med byxorna nere utan någonstans att ta vägen?

Jag har ingen nämnvärd utbildning eller arbetslivserfarenhet.

Sök nya jobb först föreslår jag.
Citera
2018-09-05, 14:36
Medlem
Jag har varit inneboende flera gånger. Klart det finns folk som luras men de flesta gör det inte. Kolla blocket och följ magkänslan. Är du osäker så hyr något med lås på dörren eller egen ingång osv. Ring och skypa innan eller hälsa på om du kan.
Citera
2018-09-05, 14:48
Medlem
Gå på magkänslan .
Citera
2018-09-05, 14:52
Medlem
Haft inneboende tidigare och la ut annons på Blocket kan säga de ringde lite skumt folk va en snubbe o titta och han hade inget jobb sa han. så frågade om han kunde betala hyran och svaret blev jajamän ( hyrde ut i 6 mån tills han hitta lägenhet)

Man vill slippa idioter som inte har pengar på de sättet. Inte ens säkert de är en deposition heller
Citera
2018-09-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlotta90
Jag har varit inneboende flera gånger. Klart det finns folk som luras men de flesta gör det inte. Kolla blocket och följ magkänslan. Är du osäker så hyr något med lås på dörren eller egen ingång osv. Ring och skypa innan eller hälsa på om du kan.
Du är aldrig rädd för att bli utsparkad från villan/bostadsrätten? Risken finns väl alltid och man står där helt rättslös?
Citera
2018-09-06, 21:21
Medlem
Citat:
Du är aldrig rädd för att bli utsparkad från villan/bostadsrätten? Risken finns väl alltid och man står där helt rättslös?

Men vad tror du att det här är, vilda västern? Du skriver ju ett kontrakt, alltid, för allas säkerhet.
Citera
2018-09-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Men vad tror du att det här är, vilda västern? Du skriver ju ett kontrakt, alltid, för allas säkerhet.
När jag är på jobbet så kan de gå in i rummet och bara ta kontraktet m.m?
Citera
2018-09-06, 22:44
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
När jag är på jobbet så kan de gå in i rummet och bara ta kontraktet m.m?

Ingen utom riktiga psykfall gör sånt.
Lämna kontraktet på något annat ställe. Hos dina föräldrar, i ett bankfack, eller liknande.
Det är heller osannolikt att du blir utslängd på gatan, om du inte missköter dig nåt rent vansinnigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in