Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-09-20, 18:55
  #1
Medlem
Är det någon som vet hur man på något enkelt sätt kommer förbi skärmsläckarelösenordet?
Tänker nämligen på hur jävla dumt det är på ex SIBA affärerna ,alltid är deras datorer försedda med en skärmsläckare lösenord ,helt idiotisk!,visst man kan väl fråga någon i personalen men oftast är dem upptagna som fan.
Ett jävla dåligt säljare argumet också att ha datorer på utställning som man inte får testa!
2000-09-20, 21:11
  #2
skärmsläckare lösenord går det komma förbi?

är det en 98 är det bara att starta om skiten NT är betydligt svårare
2000-09-20, 23:33
  #3
Medlem
skärmsläckare lösenord går det komma förbi?

Gör en cd skiva med autostart.
Gör en *.bat fil som raderar alla *.scr filer.
Ta med skivan till siba.
Stoppa in den i datorn och se vad som händer.


Har inte haft ork och lust att kolla om det funkar. Dessutom kommer jag aldrig att bli nån hacker heller pga lathet. Men jag har ideer så det räcker.
2000-09-21, 01:43
  #4
Medlem
skärmsläckare lösenord går det komma förbi?

undraren: Går inte eftersom skärmsläckaren är igång och alla filer som körs är låsta i windows.
Om du kan koda lite lite granna så är det enkelt att enligt samma princip göra ett program som dödar skärmsläckaren.

/Anders
2000-09-21, 16:35
  #5
skärmsläckare lösenord går det komma förbi?

Eller så ger du fan eftersom dom inte vill att du ska pilla. Dessutom finns det inget vettigt på dom datorerna endå och dom är inte kuppkopplade. Vill du sabba kan du dra lixom.
2000-09-21, 16:58
  #6
Medlem
skärmsläckare lösenord går det komma förbi?

Det finns tidigare inlägg som grundligt beskriver olika tillvägagångssätt.
2000-09-25, 09:27
  #7
Medlem
skärmsläckare lösenord går det komma förbi?

Enkelt....
du springer runt i affären och luskar ut vad försäljarna heter ( oftast har dom namnbrickor ), sen är det bara att skriva in förnamnet som lösenord....fungerar nästan jämnt...
2004-02-14, 09:11
  #8
Medlem
snousers avatar
Här ät ett program som heter Skämsläckar Hack v.1.1 som man ska bränna ut på en skiva så kommer lösenordet upp. När jag skulle testa den så säger den att man ska ha cw3215.dll och att den fattas...kan man ladda ner

--------------------------------------

Någon som vet hur man lägger till skärmsläckar lösen på XP?
2004-02-14, 11:47
  #9
Medlem
MartinGurras avatar
eeh...aldrig tänkt på att kolla hur gammal tråden är innan du skriver i den?
2004-02-14, 12:41
  #10
Medlem
snousers avatar
Ojda jag sökte bara efter nått jag tyckte va intressant.
2004-02-14, 13:00
  #11
Medlem
skalizs avatar
tycker vi borde han en sticky som i cardinforumet ( den här )
2004-02-14, 18:40
  #12
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
tycker vi borde han en sticky som i cardinforumet ( den här )

Behövs nog inte.. Typ alla trådar som är gamla å dras upp, görs av snouser. Har bett moderatorer snacka med han. Men dom axar ju lika snabbt som en pormask.. (Eller vad e de han sägger i beck...?)

Dessutom finns de nog med sticky i datasäkerhet...
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback