• 4
  • 5
2018-09-09, 21:46
Medlem
Varför tror ni att det var köer i era vallokaler? I min vallokal så var det inga problm alls, visade upp mitt röstkort, blev hänvisad till en lokal och var inga köer alls. Tog blanka lappar och skrev i båset..

Moderaterna fick över 40% i mitt distrikt i förra valet.
Citera
2018-09-09, 22:06
Medlem
Sir Dwains avatar
Det var lugnt och bra när jag röstade, inga störande funktionärer som vill att man ska ta lappar av de (det stod tre utanför, men de pratade med varann och störde mig inte). De flesta partier jag känner till var representerade med egna lappar, inklusive afs. Däremot verkar de inte ha fått särskilt många röster.
Citera
2018-09-09, 22:13
Medlem
EnGodForlorares avatar
I min lokal såg jag en oerhört skum figur som hade med sig en kamera och filmade (!) folk på väg in och ut ur stället där man röstade. Svensk etnicitet, tunnhårig och såg väldigt bister ut om det nu spelar någon roll...
Citera
2018-09-09, 22:21
Medlem
Otto Flicks avatar
Röstade precis vid 8 och var väldans lugnt (centrala Örebro). Positivt att man fick plocka valsedlar ensam bakom en skärm.
Citera
2018-09-10, 03:21
Medlem
väldigt tomt, 4 personer som var där för att dela ut kuvert/ta emot rösterna.
Stort öppet rum med röstsedlarna mittemot röstlådan.
Röstbås längst ena väggen och fönster mittemot.
Citera
2018-09-10, 03:48
Medlem
Röstade klockan 11. Ingen direkt kö. Valsedlarna var dock inte bakom den anonyma gardinen, utan låg öppet på ett stort bord och det var personer i direkt anknytning till bordet. Det var uppenbart att det var anordnat så de som skulle ta valsedlar skulle ha en känsla av att andra sannolikt såg vilka de tog. Påpekade att det var ganska unikt för Sverige att ha det på detta sätt och då sa de att

"Detta är sista valet som det kommer att vara såhär att valsedlarna inte finns bakom gardinen."

OK, de sa kanske inte gardin, men ni fattar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in