Ja, ni som har röstat idag: hur verkade stämningen/valdeltagandet hos er? Var det full fräs eller stendött?
Jag frågade en av valförrättardamerna i min vallokal, och hon talade om rekorddeltagande, "extremt högt".
Noteras kan också att AfS inte hade släpat sig dit för att lägga ut några valsedlar. (Däremot fanns NMR...) Undrar hur många vallokaler de alls finns representerade i.
Jag var där strax efter åtta när de öppnade. Det var rätt lugnt, men det var ändå en liten kö redan då. Jag kan lätt tänka mig att det var fullt ståhej senare.
Nu kan det ha varit ett fyra dagars tjacka e, en redig baksmälla som var på väg att övergå till fylla som fått mig att tolka situationen fel, men jag upplevde en öronbedövande tystnad vid vallokalen idag. Nästan begravningsstämning! Någon annan som kände av något liknande?
Var i min lokal efter lunch tidig förmiddag, förort med tunnelbana, lugnt med folk var ju några där men ingen kö. Väldigt tyst och lugnt, gick smidigt. Moderaterna, liberalerna, vänsterpartiet och miljöpartiet var dom enda jag såg utanför med banderoller. Alla röstsedlar fanns som förväntat.
Lång kö in till vallokalen (runt 11:30), V, S, M o L stod o delade ut valsedlar, men jag hade med mig SD's egna o tackade nej. Någon i kön snackar om de 9 000 "ensamkommande afghanerna" som kostar närmare 3 miljarder kronor. Noterade att AfS's valsedlar fanns i lokalen. Noterade att SD's valsedlar var en mindre mängd än de andra, förhoppningsvis för att många valt dom. Tog 3-4 gula SD-valsedlar som jag lämnade i det gröna båset, o lämnade kuverten till gubbarna vid valurnorna som var förseglade med tejp. Morsade på en polare o gick hem.
Jag gick vid två tiden, då var det lugnt. Typ jag o en till som var där samtidigt. AfS hade sina valsedlar där. De som tog hand om rösterna snackade om att det verkade bli högt valdeltagande i år.
Kom precis hem. Hade en pinsam upplevelse i min lokal.
Jag är kraftigt förkyld då jag såg ut som ett pundarvrak när jag klev in, tog tag i mina valsedlar och sedan efter en kortare kö lämnade kuverten. Det gick som vanligt tills jag dök upp, kärringen som tog emot kuverten säger högt "Kolla här nu!" och jag inte helt klarvaken ser henne lägga kuverten i lådan i slow motion... det tog henne över en minut att lägga in kuverten. Jag stirrar som en idiot över idiotin som pågick.
"Nu är din röst i tryggt förvar" i en råbitter ton. "Ehm... tack" svarar jag fortfarande förstår inte vad som pågår.
"Nu kan du gå."
Hon gjorde inte så för dem innan eller personen efter mig. Antar att mitt utseende signalerade rasistjävel och skulle rubba in hela valfusksmisstänket många SDare har. Röstade varken på SD eller AFS för den delen men jävlar vilket mottagande man fick.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!