Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Intresseklubben noterar
Det finns ingen som helst anledning att rösta för en regering man inte har inflytande över och då blir det, hur mycket du än vill annat.
Men SD har inflytande genom att de andra partierna måste ändra sin politik i samma riktning. Att vara i en position där man kan fälla regeringar är makt. Jag undrar varför de skulle vilja ta ansvar för verkställandet av den politik de framfört. En sak är att önska att bli av med folk, en annan sak är att genomföra det. Med världen som åskådare när 9.000 hanar från Afghanistan åker hem till Iran.
Jag hävdar att C och L är falska i sin godhet och slöseri med skattemedel, endast för att de behöver olika frågor för att dra till sig olika särintressen och tokstollar. De går in i debatter och är i opposition mot sin egen politik. Jag ler varje gång Björklund pratar skola och när Annie Lööf vurmar för icke kompatibla budskap där bönder, bögar och muslimer ska rösta på henne.
C och L behöver vara utanför och spela goda humanister under en valperiod, för att överleva som partier, medan andra städar upp efter deras politik. Det ger dem nya krafter till nya utspel till nästa val.
Det har framförts mycket i debatten som visar att folk ska akta sig för vad de ber om. Jag tror att alla mer eller mindre skulle vara lättade om M och KD tog ansvar med SD och tog tag i de värsta problemen. Annars är det slut på olika politiska utspel i Sverige, den dag pengarna är slut och kaoset tagit över helt.
SD vinner mest på att inte vara med i en regering. De måste ha kvar sin politik, och det har de om de är utanför en regering. Med SD i regering tar Åkesson en risk. De kan framstå som mesiga när de inser alla faktiska hinder som finns för utvisningar! Det finns destruktiva krafter i Sverige som ingen politiker kan göra något åt.