Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Läsa tidningar? Gå in på Facebook? Du var mig en rolig prick. Har du inget bättre argument får du återkomma när du lärt dig grunderna i en givande diskussion.

Men snälla nån då vet ni ju ingenting om vad som sker i samhället. Informera er.
Citera
2018-09-12, 14:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jo det är allvarligt. Hela texten är allvarlig. Har man inte Facebook kan man läsa tidningar. Han är riktigt vidrig.

Det tidningar har citerat är just "segra eller dö", det är alltså det mest allvarliga eftersom inget annat kommit fram?
Citera
2018-09-12, 14:48
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Men snälla du jag har förklarat. Det han skrev var vidrigt. Det är förklaringen: det han skrev. Förstår du nu? Du gör bort dig. Jag har förklarat om och om igen. Och du bara fortsätter. Om och om igen.
Vad var det för något han skrev som var så vidrigt?
Citera
2018-09-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det tidningar har citerat är just "segra eller dö", det är alltså det mest allvarliga eftersom inget annat kommit fram?

Allt är allvarligt och han ljuger i texten vilket jag redan postat och visat i tråden. Karlsson har förstört för SD.
Citera
2018-09-12, 14:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Allt är allvarligt och han ljuger i texten vilket jag redan postat och visat i tråden. Karlsson har förstört för SD.

Men du kan inte säga vad lögnen är...
Citera
2018-09-12, 14:53
Medlem
Faktafelen från lögnaren Karlsson:

Historikern David Lindén slaktar den okunnige Mattias karlsson:

”Inlägget kan snällt kallas för Hollywoodfärgat och om man är elak för ett eko av hur det brukade stå i tidningar som kommunistiska Proletären”

"1) Sverige har aldrig ockuperats av främmande stater.
2) De utländska fogarna var en jäkla liten del.
3) När attackerades vi och stod ensamma?

Kalmarunionen var en union och några småinvasioner räknas ej, Engelbrekt bedrev också propaganda och vi har alltid haft allierade."

https://www.na.se/logga-in/linden-en...as-karlsson-sd

https://twitter.com/davidlinden1
Citera
2018-09-12, 14:53
Medlem
Citat:
Men du kan inte säga vad lögnen är...

Det har jag redan postat och nu postar jag det igen ovan. Du är sen in i debatten.
Citera
2018-09-12, 14:54
Medlem
baso80s avatar
Citat:
Ja genom att rösta emot i samtliga frågor där man inte har fått inflytande så tvingas C, L, Kd och M alla visa att de stödjer sossarna och det är bra som ren konsumentupplysning, väljarna förtjänar en korrekt varudeklaration av våra partier.

Det är falsk marknadsföring att gå till val och lova sina väljare att man ska byta ut regeringen om man oavsett valresultat ändå inte gör det.

Det är falsk marknadsföring?

Haha...det är politiker vi talar om. Det vore knappast första gången.
Citera
2018-09-12, 14:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Som Göran Persson sa är M+KD med stöd av L, C och SD ett alternativ som kan tolereras och som inte är vansinnigt osannolikt förutsatt att det blå blocket faktiskt är uppriktiga med att avsätta Löfvén (det vet man dock inte, de gav trots allt bort makten via DÖ). Det är också ett alternativ som minst av partierna förlorar på. S+L+C+MP förlorar L och C mest på. Om du gör en annan tolkning får du dock gärna utveckla då det vore intressant att höra.

Nja, det kan mycket väl bli så. Men vägen dit tror jag går över en misstroendeomröstning, eller den numera obligatoriska statsministeromröstningen där Löfven fälls först. Något hänger förstås detta på hur det slutgiltiga valresultatet blir.
Citera
2018-09-12, 15:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Du far alltså med osanning, trevligt. Hur är det med källkritiken? *Foto på the goggles*

Precis som jag brukar visa hur fel sd har visar jag nu hur fel du har.

Varsågod. I bildsviten återfinns den bild jag använt som blåkopia på 154 plats om jag inte räknat fel. Jag har förstorat upp den för att underlätta för dej att hitta den. Scrolla ned till förstoringen bara. Förstora upp bilden så ser du texten bättre.

Jag ser fram mot en ursäkt efter att du kallat mej för lögnare. Sanningen räcker bra som vapen mot fascismen. Ingen behöver ljuga om sd. Sanningen är deras värsta fiende.

https://www.google.com/search?q=Matt...ZNVuq-2hIxyEM:
Senast redigerad av Starback 2018-09-12 kl. 15:10.
Citera
2018-09-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nja, det kan mycket väl bli så. Men vägen dit tror jag går över en misstroendeomröstning, eller den numera obligatoriska statsministeromröstningen där Löfven fälls först. Något hänger förstås detta på hur det slutgiltiga valresultatet blir.

M+KD regering är trots allt beroende av aktivt stöd från SD.
Varför skulle partiet stödja en ovanstående minoritetsregering om de överhuvudtaget inte får samtala med dem?
Jag må vara SD,men frågan är ju logisk sett även från strikt neutral utgångspunkt.
Dessutom finns det ju ingenting som hindrar att SD fäller sådan minoritetsregering så fort som det är politiskt gynnsamt för dem.
Konstellationen skulle möjligen kunna få igenom en första budget och kunna sitta ett år kanske...men jag har väldigt svårt att se hur de skulle kunna sitta längre.

Hur kul är det då för M+KD att bilda regering utifrån dessa naturliga premisser?
Den politiska risken det innebär att bilda regering för M+KD förefaller ju helt enkelt vara alltför stor.
Vore jag M eller KD väljare så skulle jag inte vilja se en regeringsbildning med dessa förutsättningar.
Senast redigerad av Lookalike 2018-09-12 kl. 15:10.
Citera
2018-09-12, 15:06
Medlem
Eftersom statsministern ska utses först och Löfven är mer hatat är Kristersson så kommer Sd rösta på honom. Det finns dock en möjlighet att Sd lägger ner sina röster och då blir det Löfven.

Sedan kommer båda blocken att försöka gissa, utan att samtala, hur mycket de måste sockra budgeten för Sd ska kunna gilla den och rösta på den.

Om statsministervalet sker utan Sd, som lägger ner, kan det bli Löfven som blir statsminister men i så fall tror jag aldrig han får igenom sin budget. Då får Löfven regera med en alliansbudget som förra gången.

Om däremot Kristersson blir statsminister vilket är mest sannolikt måste budgeten sockras för Sd extra mycket för att han ska få igenom den. Annars får han sitta med en socialdemokratisk budget som är extra sockrad för Sd.
Om Kristersson väljs med stöd av Sd kan han och alliansen bli extra styva i korken och tro det ska gå som en dans och de ger inget till Sd. Ett gigantiskt misstag då röstar Sd på S budget.

Så här kommer det att gå i sannolikhetsordning;

1. Kristersson blir statsminister med får en S budget att hantera. oddset 1,5

2. Kristersson blir statsminister och får igenom alliansens budget. oddset 3,5

3. Löfven blir statsminister men får hantera en alliansbudget. oddset 6

I fall 1. är oddset för nyval 1,5 I fall 3. är oddset för nyval 3,0

I fall två blir det naturligtvis inte nyval utan vi får en borgerlig regering i minst 1 år. Om inte 2020 års budget också sockras för Sd faller regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in