Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 18:13
  #1
Medlem
Jag blir galen!! Varför kan jag inte starta ett nytt projekt i Netbeans? Jag har laddat ner Netbeans 8.2 och Java SE 10.0.2 (JDK), men när jag klickar på skapa nytt projekt i Netbeans kommer det inte upp något. Desamma gäller när jag försöker skapa en ny fil..

Jag har följt flera videos på Youtube men jag har fortfarande inte löst eländet.. Någon som kan ge mig tips?!

Fungerar ens Netbeans 8.2 och Java 10.0.2 tillsammans?
Citera
2018-09-11, 18:46
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raazai
Jag blir galen!! Varför kan jag inte starta ett nytt projekt i Netbeans? Jag har laddat ner Netbeans 8.2 och Java SE 10.0.2 (JDK), men när jag klickar på skapa nytt projekt i Netbeans kommer det inte upp något. Desamma gäller när jag försöker skapa en ny fil..

Jag har följt flera videos på Youtube men jag har fortfarande inte löst eländet.. Någon som kan ge mig tips?!

Fungerar ens Netbeans 8.2 och Java 10.0.2 tillsammans?
Ingen dialog om var du vill skapa projektet och vilken typ av projekt, eller ingen fråga om var du vill skapa filen alltså?

Kan du öppna någon fil med netbeans? Typ en vanlig simpel textfil nånstans bra ifrån?
Citera
2018-09-20, 09:02
  #3
Medlem
JSelwyns avatar
Har du försökt reparera Netbeans i Kontrollpanelen?
Du kan ju även kontrollera att du har senaste JAVA här: java.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback