Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Okej! Har själv också ett hål i mitt CV, om det är något som oroar så är ett knep att avrunda till år.

- Brevbärare 30 dagar i Januari 2017
blir till
- Logistik 2017-2018

Praktikperiod bör vara nu till hösten? En god idé är att ligga på just när folk kommer tillbaka efter semestern. Skicka 2 stycken ansökningar varje dag.

Bara att rådfråga i tråden också, om det är något. Du har minst ett tjog professionella neckbeards som hänger här.

Min praktikperiod börjar 6/1 2023.
Citera
2022-07-27, 17:41
Medlem
guderis avatar
Hål i CV är inte hela världen, man kan faktiskt råkat varit arbetslös, det är inget konstigt. Eller så kanske man gjort någonting annat, varit ute och rest eller liknande.
Citera
2022-07-27, 17:44
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Jodå, jag kan både C, C++ samt har jobbat med inbyggda system. Dock så var det C# som diskuterades och som jag klartgjort. Jag håller på och läser en utbildning till fullstackutvecklare som jag tänker göra klart.

I ärlighetens namn så skulle jag nog ta ett bra c++ jobb över ett .NET, kommer behövas mängder erfarna c++ utvecklare inom de närmaste åren, när AI och Robotik slår igenom på allvar.
Citera
2022-07-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
I ärlighetens namn så skulle jag nog ta ett bra c++ jobb över ett .NET, kommer behövas mängder erfarna c++ utvecklare inom de närmaste åren, när AI och Robotik slår igenom på allvar.

Nu vet jag inte hur länge det tar innan modern C++ slår igenom på inbyggda system, men med smarta pekar så är det inte speciellt stor skillnad på att koda C++ och att koda C# längre.
Citera
2022-07-27, 17:54
Medlem
Citat:
Hål i CV är inte hela världen, man kan faktiskt råkat varit arbetslös, det är inget konstigt. Eller så kanske man gjort någonting annat, varit ute och rest eller liknande.

Enligt en gubbe på ett it-konsultföretag så var hål i CVt helt avgörande, ingenting annat spelade någon roll för det bevisade att jag inte var driven nog att jobba där.
Citera
2022-07-27, 18:06
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur länge det tar innan modern C++ slår igenom på inbyggda system, men med smarta pekar så är det inte speciellt stor skillnad på att koda C++ och att koda C# längre.

C++ är fortfarande betydligt mer hårdvarunära än vad c# är. Det finns fortfarande sjukt mycket legacy system. Om det är något språk som möjligen skulle kunna konkurrera bort C++ inom systemprogrammering så är det möjligen RUST, men har svårt att se att det skulle hända.
Citera
2022-07-27, 18:07
Medlem
guderis avatar
Citat:
Enligt en gubbe på ett it-konsultföretag så var hål i CVt helt avgörande, ingenting annat spelade någon roll för det bevisade att jag inte var driven nog att jobba där.

Öh ok. Du verkar söka jobb på de absolut märkligaste arbetsplatser.

Jag har fullt med hål i mitt cv, har aldrig fått några frågor om detta.
Citera
2022-07-27, 18:09
Medlem
Citat:
Öh ok. Du verkar söka jobb på de absolut märkligaste arbetsplatser.

Jag har fullt med hål i mitt cv, har aldrig fått några frågor om detta.

Jag fick inga frågor, det var bara "Inte tillräckligt driven för att jobba här, tack och hej".
Citera
2022-07-27, 18:12
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag fick inga frågor, det var bara "Inte tillräckligt driven för att jobba här, tack och hej".

Har svårt att tro att man skulle genomföra intervju med någon bara för att säga att "du är inte tillräckligt driven" utan att fråga eller utveckla mer om det.
Citera
2022-07-27, 18:13
Medlem
Citat:
Har svårt att tro att man skulle genomföra intervju med någon bara för att säga att "du är inte tillräckligt driven" utan att fråga eller utveckla mer om det.

Det var ingen intervju, det var CV-granskning och så var det tack och hej.
Citera
2022-07-27, 18:15
Medlem
guderis avatar
Citat:
Det var ingen intervju, det var CV-granskning och så var det tack och hej.
CV-granskning?

Och du frågade inte varför?
Citera
2022-07-27, 18:16
Medlem
Citat:
CV-granskning?

Och du frågade inte varför?

Jag gjorde tillräckligt bra ifrån mig för att rekryteraren skulle våga skicka mitt cv till företaget. Där fick jag reda på att hål i cvt gjorde att jag inte var "tillräckligt driven" för att jobba där. Chefen passade också på att ljuga om att han "kände igen mitt cv" trots att jag aldrig i hela mitt liv hade haft med det företaget att göra innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in