Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Du försökte få det att låta som att kunskaper i Office365 och Active Directory på något sätt skulle vara meriterande för ett jobb som utvecklare och att rekryteraren i själva verket gjorde mig en tjänst. Så är uppenbarligen överhuvudtaget inte fallet.
Njae, du bad mig förklara hur kunskaper inom AD:t och O356 överhuvudtaget kunde vara relevanta, och jag sa att det inte är dåligt. Dock skrev jag aldrig något om att just det skulle vara någon särskilt tung merit:
Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Var förövrigt vänlig och förklara hur kunskap i Active Directory och Office365 på något sätt är relevant för att jobba som utvecklare i någonting överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zoomfront
Om man som utvecklare ska jobba med Microsoft-relaterade produkter och tjänster så är erfarenhet inom O365 inte dåligt, och det är inte heller dumt att ha koll på behörighetstilldelning i AD:t. Men framförallt skulle jag säga att kundtjänstjobbet kan ge en bra erfarenhet kring att kommunicera med olika personer (utvecklare, användare osv), planera arbetet, lösa problem, hålla deadlines osv. Alltså exakt den typen av erfarenhet som är svårt att lära sig via universitet utan som man ofta behöver arbetslivserfarenhet för.
Min poäng är att om du inte kan få den typ av jobb du vill ha direkt så kan det vara smart att ta ett jobb lite "längre ner på näringskedjan" om alternativet är att vara arbetslös. Är du då dessutom smart så kan du vid en senare arbetsintervju lyfta fram rätt erfarenheter från det jobbet om rekryteraren skulle fråga kring det.
Jag förstår att du har någon personlig vendetta mot den här specifika rekryteraren, men det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Det enda jag kan göra är att ge tips på hur du kan använda ditt nuläge till din fördel i framtiden.